Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Ogólny

Jak dodać Matomo do swojego banera cookie (w 3 krokach)


Zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego CMP menedżera zgody

Jeśli używasz plików cookie Matomo na swojej stronie internetowej, możesz się zastanawiać, w jaki sposób możesz zintegrować Matomo Analytics ze swoim banerem plików cookie, aby spełnić wymagania RODO. W naszym poprzednim przewodniku wyjaśniliśmy już szczegółowo, czym dokładnie jest Matomo Analytics i jak działają pliki cookie Matomo w odniesieniu do RODO. W tym artykule pokażemy, w jaki sposób możesz zintegrować Matomo ze swoim banerem plików cookie za pomocą narzędzia do zarządzania plikami cookie menedżera zgody.

W zaledwie trzech krokach przeprowadzimy Cię przez wszystkie niezbędne kroki, aby bezpiecznie korzystać z plików cookie Matomo na Twojej stronie internetowej.

Co to jest Analityka Matomo?

Matomo (wcześniej Piwik) to oprogramowanie analityczne typu open source, które dla niektórych użytkowników stanowi zgodną z RODO alternatywę dla Google Analytics. Oprogramowanie jest w pełni wyposażone w PHP/MySQL. Jedną z głównych funkcji Matomo jest śledzenie interakcji użytkowników w Twojej witrynie, aplikacjach mobilnych i aplikacjach.

Poniżej wyjaśniono, w jaki sposób można to zrobić za pomocą narzędzia CMP z menedżerem zgody i jak zintegrować go z banerem dotyczącym plików cookie.

Jak zintegrować Matomo Analytics z moim banerem plików cookie zgodnie z RODO?

Krok 1: Dodaj Matomo do swojej listy dostawców

Najpierw musisz dodać Matomo do swojej listy dostawców. Dostawca to firma lub narzędzie, które jest używane w Twojej witrynie i albo ustawia pliki cookie, albo przetwarza dane osobowe użytkowników. Przykładami tego są Google Ads, Mailchimp i Facebook.

W panelu menedżera zgody przejdź do karty „Dostawcy” na lewym pasku bocznym.

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody z podświetlonym przyciskiem Dostawcy

Następnie kliknij opcję „Dodaj dostawcę” w prawym górnym rogu strony (patrz poniżej).

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody z podświetlonym przyciskiem Dodaj dostawcę systemu

Następnie wyszukaj „Matomo” w pasku wyszukiwania i kliknij „Dodaj dostawcę do listy” po prawej stronie listy.

Teraz wróć do listy dostawców, przewijając w górę i klikając „Powrót do listy dostawców”.

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody z podświetlonym przyciskiem Wstecz

I pierwszy krok zrobiony! Jak widać poniżej, możesz teraz znaleźć Matomo na swojej liście dostawców.

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody

Krok 2: Dostosuj usługę do swoich zastosowań i podstawy prawnej

Teraz możesz określić i zdefiniować przeznaczenie tego narzędzia. Aby to zrobić, po prostu kliknij kartę „Cele” po lewej stronie pulpitu nawigacyjnego. Kliknij „Użyj klasycznych celów”.

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody z podświetlonym przyciskiem Użyj klasycznych celów

Prawie skończony! Twoja lista powinna teraz wyglądać tak:

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody

Teraz wróć do listy dostawców i wybierz cel tej usługi. Możesz wybrać „Pomiar”.

zrzut ekranu pulpitu nawigacyjnego menedżera zgody z podświetlonym przyciskiem Cel

Krok 3: Przygotuj skrypty do poprzedniego blokowania

Na koniec skonfigurujemy wstępne blokowanie skryptów. Jest to prosta adaptacja do twojego kodu. Postępuj zgodnie z pokazanym tutaj przykładem → https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-matomopiwik

Oto zrzut ekranu przedstawiający przykład oryginalnego kodu i dostosowanego kodu po zmodyfikowaniu kodu dla poprzedniego bloku.

Gratulacje, udało Ci się! Konfiguracja została zakończona i możesz mieć teraz pewność, że korzystanie z Matomo Analytics na Twojej stronie internetowej jest zgodne z prawem.

Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 03/2024

NOWOŚĆ: Narzędzie dla sygnalistów Mamy przyjemność ogłosić wydanie naszego nowego oprogramowania do zgłaszania nieprawidłowości. Oprogramowanie zostało opracowane w celu spełnienia wymogów dyrektywy UE dotyczącej sygnalizowania nieprawidłowości. Nasze oprogramowanie oferuje teraz prosty i bezpieczny sposób zgłaszania przez pracowników problemów. Sygnaliści mogą łatwo i anonimowo przesyłać swoje zgłoszenia za pomocą formularza na Twojej stronie internetowej osadzonego za […]
filmy

Webinarium: Brak plików cookie = utrata przychodów?

Świat online stoi przed dużymi zmianami, szczególnie dla wydawców i reklamodawców. 11 marca wspólnie z Refinery89.com byliśmy współgospodarzami seminarium internetowego „Brak plików cookie = straty w przychodach”, aby spojrzeć w przyszłość. Webinarium odbyło się w języku angielskim. Omówiono następujące tematy: Przegląd Seminarium internetowe dostarczyło cennych informacji na temat tego, jak wydawcy i reklamodawcy mogą przygotować […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.