Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Ustaw poprawnie pliki cookie RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich UE od 25 maja 2018 r. Ponieważ RODO kładzie szczególny nacisk na pliki cookies i wiąże się z wejściem w życie nowych, ważnych przepisów dla operatorów stron internetowych, przygotowaliśmy dla Państwa przegląd najważniejszych informacji.

Rechtskonforme Cookie-Banner- und Consentlösung

RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO, CMP i zgoda, zebraliśmy tutaj najczęściej zadawane pytania.

  • Co to jest RODO?

    RODO oznacza Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, w języku angielskim jest znane jako RODO lub Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, które reguluje, w jaki sposób prywatne firmy muszą obchodzić się z danymi osobowymi. Rozporządzenie weszło w życie 27 kwietnia 2016 r. i obowiązuje od 25 maja 2018 r. Oznacza to, że standardy ochrony danych będą ujednolicone i wiążące w całej UE . Tekst RODO jest dość ogólny i ma zostać wdrożony do konkretnego prawa krajowego. Służy temu tzw. rozporządzenie ePrivacy .

  • Co to jest rozporządzenie ePrivacy ?

    W przyszłości rozporządzenie ePrivacy będzie regulować przetwarzanie danych osobowych, w szczególności w komunikacji elektronicznej (internet, poczta elektroniczna itp.). Nie należy jej mylić z Polityką ePrivacy („Polityka plików cookies”), która weszła w życie przed wprowadzeniem RODO i ogranicza stosowanie plików cookies. Ponieważ RODO dotyczy ogólnie ochrony danych, państwa członkowskie potrzebują bardziej szczegółowych przepisów ustawowych i wykonawczych dla konkretnych przypadków użycia. Ochrona danych w Internecie odgrywa szczególnie ważną rolę, gdyż gromadzi się i przetwarza w tym miejscu wiele danych osobowych, często w sposób nieprzejrzysty dla użytkownika. Rozporządzenie ePrivacy , które ma wejść w życie najwcześniej w 2025 r., wprowadzi bardziej rygorystyczne zasady dotyczące plików cookie i technologii śledzenia. Połączenie RODO i rozporządzenia ePrivacy sprawia, że ​​radzenie sobie z plikami cookie i innymi technologiami śledzenia staje się jeszcze ważniejsze.

Kto musi przestrzegać plików cookie RODO?

Jeśli chodzi o reklamę internetową, pliki cookie DSGVO odgrywają między innymi rolę:

  • wydawca ma siedzibę w UE
  • reklamodawca ma siedzibę w UE
  • mediatorzy/sieci/brokerzy/… mają siedzibę w UE
  • osoba odwiedzająca stronę internetową / odbiorca reklamy ma siedzibę w UE
  • zaangażowana strona trzecia (np. dostawca serwera reklam) ma siedzibę w UE

Oznacza to, że RODO ma zastosowanie również do firm, które nie mają siedziby w UE , ale dostarczają reklamy obywatelom UE .

Consent-Lösungen für Agenturen

Po bezpiecznej stronie

Czym są dane osobowe w rozumieniu RODO?

Dane osobowe wymagają szczególnej ochrony. Termin ten odnosi się do wszelkich informacji dotyczących możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. W szczególności użytkownik musi wyraźnie wyrazić zgodę, zanim jego dane będą mogły być przetwarzane, przechowywane lub przekazywane.

  • Możliwość włączania i wyłączania plików cookie RODO

    Zgoda ta nazywana jest opt-in . Znasz procedurę z biuletynów, na przykład: Musisz się aktywnie zarejestrować, a nawet potwierdzić adres e-mail (double opt-in). Firmy nie mogą wysyłać Ci niezamówionych reklam.

    Na przykład niektóre przepisy dotyczące prywatności, takie jak kalifornijska ustawa CPRA (kalifornijska ustawa o prawach do prywatności), która zastępuje poprzednią ustawę CCPA (kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów), przewidują możliwość rezygnacji. W tym przypadku domyślnie ustawione są pliki cookies. CPRA poszerza prawa konsumentów i wprowadza bardziej rygorystyczne wymogi w zakresie ochrony danych, aby jeszcze bardziej poprawić ochronę danych osobowych.

  • Szczególne prawa osób, których dane dotyczą

    • Obowiązek informacyjny osoby odpowiedzialnej: Musisz poinformować odwiedzającego wyczerpująco i kompletnie o przetwarzaniu danych. Obejmuje to również cele/cele/intencje i innych odbiorców, takich jak dostawcy zewnętrzni. Musisz także poinformować użytkownika o jego prawach w oświadczeniu dotyczącym plików cookie RODO
    • Prawo do informacji : Na żądanie osoby, której dane dotyczą, musisz podać pełne informacje, czy i jakie dane przechowujesz lub przekazujesz, w jakim celu itp.
    • Prawo do sprostowania : Jeżeli użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych, na żądanie należy je poprawić lub zaktualizować.
    • Prawo do usunięcia („do bycia zapomnianym”): Użytkownik może odwołać swoją zgodę, a także nakazać natychmiastowe usunięcie.
    • Prawo do ograniczenia przetwarzania: Osoba, której dane dotyczą, może żądać ograniczenia wykorzystania zebranych danych, nawet jeżeli wcześniejsza zgoda przewidywała szersze przetwarzanie.

Co pliki cookie RODO oznaczają dla mojego marketingu online?

RODO ma następujące szczególne znaczenie dla reklamy internetowej:

  1. Bez zgody nie jest już możliwe ustawienie plików cookies . Oznacza to, że możesz śledzić tylko te działania, na które użytkownik wyraźnie wyraził zgodę. Wszystkie inne pliki cookie muszą być zablokowane. Potrzebujesz tekstu powiadomienia dotyczącego plików cookie RODO.
  2. Zapisywanie danych osobowych bez zgody nie jest już możliwe. W związku z marketingiem internetowym dotyczy to w szczególności adresu IP odwiedzającego.
  3. Przekazywanie danych osobowych bez zgody nie jest już możliwe. Na przykład w kontekście OpenRTB lub w formie symboli zastępczych nie możesz już przekazywać danych, takich jak adres IP odwiedzającego.
Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Artykuł 9 RODO

Przetwarzanie kategorii specjalnych

Przetwarzanie danych osobowych jest tym bardziej interesujące dla reklamodawców, im bardziej szczegółowe informacje o ich grupie docelowej są dostępne. RODO wyraźnie chroni niektóre dane osobowe jeszcze silniej.

  • ograniczenia przetwarzania danych

  • W związku z tym przetwarzanie następujących danych jest wyraźnie zabronione zgodnie z art. 9 RODO:
    • Etniczne pochodzenie
    • Opinie polityczne/Unia
    • wiara/religia
    • Dane genetyczne/biometryczne
    • dane zdrowotne
    • orientacja seksualna
  • Wyjątki w art. 9 RODO

    Wyjątki określa art. 9 ust. 2 RODO:

    • Osoba, której dane dotyczą, wyraźnie zgadza się na przetwarzanie w określonych celach. Przetwarzanie jest niezbędne, aby osoba, której dane dotyczą, mogła korzystać z przysługujących jej praw i wywiązać się z obowiązków.
    • Żywotne zainteresowania
    • Przetwarzanie przez organizację non-profit w ramach legalnej działalności lub członkostwa. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, jest na przykład członkiem partii politycznej, może przetwarzać informacje o przynależności partyjnej wewnętrznie.
    • Osoba, której dane dotyczą, podała dane do wiadomości publicznej
    • W aspektach sądowych
    • Znaczący interes publiczny
    • opieka zdrowotna i medycyna pracy
    • Publiczna opieka zdrowotna / reagowanie w sytuacjach kryzysowych
    • Prace archiwalne, naukowe, historyczne i ograniczone do statystyki

Artykuł 9 Baner dotyczący plików cookie RODO

Strony trzecie ustawiają pliki cookie i zbierają dane w Twojej witrynie. Jako operator jesteś odpowiedzialny za informowanie odwiedzających i potwierdzanie plików cookie. Jeśli strony trzecie chcą gromadzić i przetwarzać dane osobowe w rozumieniu art. 9 RODO, baner dotyczący plików cookie RODO musi zawierać określone cele. Dlatego należy je traktować z jeszcze większą wrażliwością niż ogólne stwierdzenia dotyczące wieku, płci itp. Dzięki przejrzystości zyskujesz satysfakcję klienta i wyższy wskaźnik akceptacji. Możesz także zwiększyć sprzedaż dzięki przychodom z reklam od reklamodawców w Twojej witrynie.

IAB konformes CMP, DSGVO, TTDSP, CCPA und mehr

Co pliki cookie RODO oznaczają dla mojej witryny internetowej?

Jeśli jesteś wydawcą, wydawcą, siecią, SSP, agencją lub reklamodawcą, najprawdopodobniej w przyszłości będziesz musiał uzyskać zgodę użytkownika . Aby to zrobić, potrzebujesz dostawcy usług zarządzania zgodami, takiego jak nasz menedżer zgody .

  • Baner dotyczący plików cookie RODO

    Baner cookie informuje odwiedzającego o ustawionych plikach cookie i sposobie ich działania . Pliki cookie wymagane do działania witryny muszą (logicznie) zostać zaakceptowane. Informacja o plikach cookie RODO nie może zawierać żadnych wcześniej ustawionych znaczników. Prawo nie określa, jak powinien wyglądać baner dotyczący plików cookie RODO. Dlatego wykorzystaj swobodę i swobodę, aby zaprojektować informację o plikach cookie w najlepszy możliwy sposób . Z odpowiednim know-how jesteś jednocześnie zgodny z prawem i przyjazny dla klienta!

  • Ustaw pliki cookie RODO za pomocą consentmanager

    Dzięki naszemu dostawcy usług zarządzania zgodami masz pełny przegląd używanych plików cookie RODO. Dzięki gotowym projektom i tekstom w ponad 30 językach możesz zacząć od razu i zawsze jesteś zgodny z RODO. Zintegrowany moduł wyszukiwania plików cookie codziennie sprawdza Twoją witrynę pod kątem nowych dostawców i automatycznie blokuje wszystkie pliki cookie bez zgody. Nasze narzędzie można zintegrować z dowolnym powszechnym systemem i jest kompatybilne z praktycznie wszystkimi aplikacjami. Możesz dostosować baner plików cookie RODO do swojego projektu i brzmienia oraz wprowadzić dalsze ustawienia, na przykład dotyczące przycisków. System wykorzystuje testy A/B w celu określenia, które ustawienia działają najlepiej, tj . mają najlepszy współczynnik akceptacji wśród odwiedzających.

  • Łatwa ochrona danych

    Jeśli użytkownicy korzystają ze swoich praw, muszą działać natychmiast. Musisz podać pełne informacje , ograniczyć dane lub całkowicie je usunąć . To stawia przed Tobą wyzwanie, jakim jest możliwość określenia wszystkich tych informacji, przetworzenia ich i odpowiedniej zmiany. Dzięki naszemu consentmanager jest to bardzo proste. Daje nie tylko cenny czas pracy , ale także zapewnia pewność prawną i szybkie przetwarzanie zapytań użytkowników. Twoja profesjonalna reakcja i wzorowe obchodzenie się z wrażliwymi danymi zwiększy satysfakcję Twoich klientów. To z kolei zwiększa zaufanie do Twojej firmy (do Twoich produktów, usług itp.).

Pakiety

Basic

0
Na stałe za darmo dla
Strona internetowa
  • 5000 odsłon / miesiąc w tym.
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Gotowe projekty
  • 1 indeksowanie/tydzień
  • Wsparcie: bilety
  • dodatkowy Widoki do rezerwacji
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Testy A/B i optymalizacja
  • dodatkowy konta użytkowników

Beginner

19
Miesięcznie za
Strona internetowa
  • 100 000 odsłon / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.1  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • 3 indeksowania/dzień
  • Wsparcie: bilety
  • Testy A/B i optymalizacja
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • dodatkowy konta użytkowników
Bardzo popularna

Standard

49
Miesięcznie do
3 strony internetowe lub aplikacje
  • 1 milion wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.05  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 10 indeksowań/dzień
  • Wsparcie: bilet i e-mail
  • dodatkowy konta użytkowników

Agency

195
Miesięcznie do
20 stron internetowych lub aplikacji
  • 10 milionów wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 100 indeksowań/dzień
  • 10 dodatkowych konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta

Enterprise

Na żądanie
Cena miesięczna do indywidualnego uzgodnienia
  • Dowolne wyświetlenia / miesiąc
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • Wszelkie indeksowania/dzień
  • dowolny dodatek. konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta

Odpowiedzialność i kary

  • Zgodnie z Art. 82 ust. 2 RODO za szkody odpowiadają wszyscy odpowiedzialni za przetwarzanie . Ponieważ odwiedzający Twoją witrynę internetową wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, odpowiadasz za zarządzanie zgodami zgodnymi z RODO.
  • Zgodnie z Art. 83 ust. 1 RODO musi być skuteczne, proporcjonalne i (wyraźnie!) odstraszające w każdym indywidualnym przypadku. Wysokość sankcji zależy od rodzaju i wagi naruszenia przepisów RODO dotyczących plików cookie. Ustawodawca przywiązuje dużą wagę do ochrony danych. Twoi klienci widzą to w ten sam sposób. Zgodność z RODO leży zatem w Twoim najlepszym interesie, zarówno ze względów finansowych, jak i reputacyjnych.
  • Przykład: Naruszenie zgody (takie jak art. 9 RODO) lub naruszenie praw osób, których to dotyczy, może skutkować karą grzywny w wysokości do 20 milionów euro lub 4% globalnego rocznego obrotu ; liczy się wyższa kwota.
  • W ostatnich latach egzekwowanie RODO stało się bardziej rygorystyczne, a za naruszenia nakładane są znaczne kary. Niedawne wyroki wykazały, że zarówno administratorzy danych, jak i podmioty przetwarzające dane mogą ponosić równą odpowiedzialność. Szczególnie zwrócono uwagę na naruszenia międzynarodowych wytycznych dotyczących przesyłania danych, umieszczanie niezgodnych z przepisami banerów dotyczących plików cookie oraz niezgodne z prawem przetwarzanie danych dzieci. W związku z tym firmy powinny stale przeglądać i dostosowywać swoje praktyki w zakresie ochrony danych, aby uniknąć wysokich kar finansowych i zachować zgodność z wymogami RODO.

Kontrola strony internetowej RODO

Dzięki naszej bezpłatnej kontroli witryny internetowej RODO możesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest zgodna z RODO. Robot cookie zintegrowany z consentmanager kilka razy dziennie sprawdza witrynę RODO, aby znaleźć i sklasyfikować nowych dostawców i pliki cookie. Więc zawsze jesteś po bezpiecznej stronie.

Cookie-Consent-Management und Cookie-Banner von consentmanager

Teraz upewnij się, że Twoja witryna jest zgodna z TTDSG/TDDDG

  • Ustawa o ochronie danych w zakresie telekomunikacyjnych usług cyfrowych (TDDDG) zastępuje TTDSG i została zaktualizowana 14 maja 2024 r. Został on dostosowany w celu dostosowania prawa niemieckiego do europejskiej ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Ustawa (TDDDG) chroni tajemnicę telekomunikacyjną oraz ustanawia szczególne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych w usługach telekomunikacyjnych i cyfrowych. Ustanawia wymagania dotyczące prywatności dotyczące połączeń przychodzących, ukrywania identyfikatora dzwoniącego, automatycznego przekazywania połączeń i katalogów użytkowników końcowych. Dostawcy usług cyfrowych muszą podjąć środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych oraz udostępniania informacji o danych dotyczących zapasów i użytkowania. Ustawa reguluje również ochronę prywatności urządzeń końcowych i określa odpowiedzialne organy nadzorcze za ochronę danych w telekomunikacji, biorąc pod uwagę obowiązki wynikające z prawa stanowego i federalnej ustawy o ochronie danych.
  • Przetestuj consentmanager i zaoferuj odwiedzającym wymierną wartość dodaną , która zbuduje zaufanie. W ostatnich miesiącach pojawiły się doniesienia o wyciekach danych i niedostatecznej ochronie prywatności. Dzięki profesjonalnemu zapytaniu od menedżera zgód pokażesz odwiedzającym, że podchodzisz do tego tematu bardzo poważnie.
  • Co więcej: od samego początku w przejrzysty sposób oddajesz wszystkie decyzje w ręce potencjalnych klientów. Będzie to miało pozytywny wpływ na wizerunek i powagę Twojej witryny . Nie tylko dbają o przestrzeganie przepisów o ochronie danych, ale aktywnie inwestują w satysfakcję odwiedzających. Rankingi i konwersje można zoptymalizować, zmniejszając współczynnik odrzuceń i zwiększając długość pobytu.
  • Tutaj widać, że consentmanager może nie tylko opłacić się Tobie na ważnym poziomie ochrony danych. Nowa ustawa o danych ma strategiczne znaczenie od momentu podjęcia decyzji najpóźniej. Dzięki consentmanager możesz wdrożyć całościowe rozwiązanie, z którego jako operator strony internetowej skorzystasz na wielu płaszczyznach. Już teraz możesz zrobić pierwsze kroki.

Historia RODO

Parlament Europejski publikuje pierwsze zalecenie
Komisja Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych Parlamentu Europejskiego ma pierwsze „głosowanie orientacyjne”
Parlament Europejski, Rada i Komisja kończą negocjacje
Komisja UE głosuje za negocjacjami między trzema partiami
Rada UE przyjmuje zalecenie
Parlament Europejski przyjmuje zalecenie
Regulamin wchodzi w życie
Przepisy mają teraz obowiązywać we wszystkich państwach członkowskich
Orzeczenie Schrems II stwierdza nieważność Tarczy Prywatności UE-USA
Wprowadzane są nowe standardowe klauzule umowne (SCC) dotyczące międzynarodowego przesyłania danych
Przyjęto umowę zastępującą Schrems II, czyli ramy ochrony danych UE-USA
Na Meta i innych gigantów technologicznych nakładane są ogromne kary wynikające z RODO
Bieżący rozwój przepisów dotyczących ochrony danych i globalnych przepisów o ochronie danych, w tym aktualizacje rozporządzenia ePrivacy spodziewane do 2025 r.

Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych zachować zgodność z RODO, TDDDG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.

… i wiele więcej.

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

Zgodnie z rozporządzeniem ePrivacy i RODO, pliki cookie należy wybrać poprzez opcję opt-in. Oznacza to, że żadne nie są wybierane z góry (domyślnie). Zgodnie z RODO musisz wyraźnie i aktywnie wyrazić zgodę na pliki cookie, jeśli chcesz zezwolić na przetwarzanie odpowiedniej kategorii. Baner plików cookie RODO wyjaśnia rodzaje plików cookie i ich zastosowanie. Zgoda jest obowiązkowa tylko w przypadku tych plików cookie RODO, które zapewniają funkcjonowanie strony internetowej.

Dzięki naszemu bezpłatnemu testowi strony internetowej RODO możesz sprawdzić, czy Twoja witryna poprawnie akceptuje pliki cookie RODO
stawia. Dzięki Consentmanager kontrola zgodności jest przeprowadzana automatycznie.

Aby pliki cookie były zgodne z RODO, wymagają zgody użytkownika. musisz go
informować kompleksowo i kompletnie za pomocą banera cookie RODO. Zgodnie z RODO są to pliki cookie
blokować bez zgody.

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.