Ustaw poprawnie pliki cookie RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich UE od 25 maja 2018 r. Ponieważ RODO kładzie szczególny nacisk na pliki cookie , a ważne nowe przepisy wchodzą w życie dla operatorów witryn, przygotowaliśmy dla Ciebie przegląd najważniejszych informacji.

Rechtskonforme Cookie-Banner- und Consentlösung

RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

  • Co to jest RODO?

    RODO to skrót od Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, w języku angielskim określa się go jako RODO lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych. Jest to rozporządzenie Unii Europejskiej, które reguluje, w jaki sposób prywatne firmy muszą obchodzić się z danymi osobowymi. Rozporządzenie weszło w życie 27 kwietnia 2016 r. i obowiązuje od 25 maja 2018 r. W ten sposób normy ochrony danych są znormalizowane i wiążące w całej UE . Tekst RODO jest dość ogólny i powinien zostać wdrożony w konkretnym prawie krajowym. Służy temu tzw. rozporządzenie ePrivacy.

  • Czym jest rozporządzenie o prywatności i łączności elektronicznej?

    W przyszłości rozporządzenie ePrivacy ma regulować postępowanie z danymi osobowymi, w szczególności w komunikacji elektronicznej (Internet, e-mail, …). Rozporządzenia nie należy mylić z dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej („Dyrektywa o plikach cookie”), która weszła w życie przed RODO i ogranicza stosowanie plików cookie. Ponieważ tekst RODO dotyczy ogólnie ochrony danych, państwa członkowskie potrzebują głębszych przepisów ustawowych lub wykonawczych, aby uwzględnić konkretne przypadki i obszary zastosowania. W szczególności ochrona danych w Internecie odgrywa ważną rolę, ponieważ gromadzone i przetwarzane są tutaj duże ilości informacji i danych osobowych. Jednocześnie przetwarzanie danych jest w dużej mierze nieprzejrzyste dla użytkownika, ponieważ odbywa się w tle. Połączenie RODO i rozporządzenia ePrivacy nadaje wysoki priorytet temu, jak radzisz sobie z plikami cookie .

Kto musi przestrzegać plików cookie RODO?

W odniesieniu do reklamy internetowej pliki cookie RODO odgrywają rolę między innymi, gdy

  • wydawca ma siedzibę w UE
  • reklamodawca ma siedzibę w UE
  • mediatorzy/sieci/brokerzy/… mają siedzibę w UE
  • osoba odwiedzająca stronę internetową / odbiorca reklamy ma siedzibę w UE
  • zaangażowana strona trzecia (np. dostawca serwera reklam) ma siedzibę w UE

Oznacza to, że RODO ma również zastosowanie do firm, które nie mają siedziby w UE, ale dostarczają reklamy obywatelom UE .

Consent-Lösungen für Agenturen

Historia RODO

Parlament Europejski publikuje pierwsze zalecenie
Komisja Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych Parlamentu Europejskiego ma swoje pierwsze „głosowanie orientacyjne”.
Parlament Europejski, Rada i Komisja kończą negocjacje
Komisja UE głosuje za negocjacjami między trzema partiami
Rada UE przyjmuje zalecenie
Parlament Europejski przyjmuje zalecenie
Regulamin wchodzi w życie
Przepisy mają teraz obowiązywać we wszystkich państwach członkowskich
Oczekuje się, że rozporządzenie ePrivacy wejdzie w życie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych w spełnieniu wymogów RODO, TTDSG i ePrivacy…

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znanych marek na świecie.

… i wiele więcej.

Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.

Po bezpiecznej stronie

Czym są dane osobowe zgodnie z tekstem RODO?

Dane osobowe wymagają szczególnej ochrony. W szczególności, o ile nie wymaga tego wykonanie umowy lub uzasadniony interes, użytkownik musi wyraźnie wyrazić zgodę na przetwarzanie, przechowywanie lub przekazywanie jego danych.

  • Pliki cookie RODO opt-in i opt-out

    Ta zgoda jest określana jako opt-in . Znasz procedurę z biuletynów, na przykład: Musisz się aktywnie zarejestrować, a nawet potwierdzić adres e-mail (double opt-in). Firmy nie mogą wysyłać Ci niezamówionych reklam.

    Na przykład niektóre przepisy dotyczące prywatności, takie jak California Consumer Privacy Act (CCPA) w Kalifornii, przewidują możliwość rezygnacji, co oznacza, że użytkownicy mogą odrzucać pliki cookie. W takim przypadku pliki cookie są ustawione domyślnie; odwiedzający może je odznaczyć.

  • Szczególne prawa osób, których dane dotyczą

    • Obowiązek informacyjny osoby odpowiedzialnej: Musisz poinformować odwiedzającego wyczerpująco i kompletnie o przetwarzaniu danych. Obejmuje to również cele/cele/intencje i innych odbiorców, takich jak dostawcy zewnętrzni. Musisz również poinformować użytkownika o jego prawach w powiadomieniu o plikach cookie RODO
    • Prawo do informacji : Na żądanie osoby, której dane dotyczą, musisz podać pełne informacje, czy i jakie dane przechowujesz lub przekazujesz, w jakim celu itp.
    • Prawo do sprostowania : jeśli użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych, musisz je poprawić lub zaktualizować na żądanie.
    • Prawo do usunięcia („do bycia zapomnianym”): Użytkownik może odwołać swoją zgodę, a także nakazać natychmiastowe usunięcie.
    • Prawo do ograniczenia przetwarzania: Osoba, której dane dotyczą, może zażądać ograniczenia wykorzystania zgromadzonych danych, nawet jeśli poprzednia zgoda przewidywała szersze przetwarzanie.

Co oznaczają pliki cookie RODO dla mojego marketingu internetowego?

W przypadku reklamy internetowej RODO ma w szczególności następujące znaczenie:

  1. Nie można już ustawić plików cookie bez zgody. Oznacza to, że możesz śledzić tylko te akcje, na które użytkownik wyraził wyraźną zgodę. Wszystkie inne pliki cookie muszą być zablokowane. Potrzebujesz tekstu powiadomienia o plikach cookie RODO.
  2. Zapisywanie danych osobowych nie jest już możliwe bez zgody. W związku z marketingiem internetowym dotyczy to w szczególności adresu IP odwiedzającego.
  3. Przekazywanie danych osobowych nie jest już możliwe bez zgody. Na przykład w kontekście OpenRTB lub w formie symboli zastępczych nie możesz już przekazywać danych, takich jak adres IP odwiedzającego.
Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Artykuł 9 RODO

Przetwarzanie kategorii specjalnych

Przetwarzanie danych osobowych jest tym bardziej interesujące dla reklamodawców, im bardziej szczegółowe informacje o ich grupie docelowej są dostępne. RODO wyraźnie chroni niektóre dane osobowe jeszcze bardziej.

    ograniczenia przetwarzania danych

  • Przetwarzanie następujących danych jest zatem wyraźnie zabronione na mocy art. 9 RODO:
    • Etniczne pochodzenie
    • Opinie polityczne/Unia
    • wiara/religia
    • Dane genetyczne/biometryczne
    • dane zdrowotne
    • orientacja seksualna
  • Wyjątki w art. 9 RODO

    Wyjątki są określone w Art. 9 ust.2 RODO:

    • osoba, której dane dotyczą, wyraża wyraźną zgodę na przetwarzanie w określonych celach.Przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania przez osobę, której dane dotyczą jej praw i obowiązków
    • Żywotne zainteresowania
    • Przetwarzanie przez organizację non-profit w ramach legalnej działalności lub członkostwa. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, jest na przykład członkiem partii politycznej, może przetwarzać informacje o przynależności partyjnej wewnętrznie
    • Osoba, której dane dotyczą, podała dane do wiadomości publicznej
    • W aspektach sądowych
    • Znaczący interes publiczny
    • opieka zdrowotna i medycyna pracy
    • Publiczna opieka zdrowotna / reagowanie w sytuacjach kryzysowych
    • Prace archiwalne, naukowe, historyczne i ograniczone do statystyki

Artykuł 9 RODO baner dotyczący plików cookie

Strony trzecie ustawiają pliki cookie i zbierają dane w Twojej witrynie. Jako operator jesteś odpowiedzialny za informowanie odwiedzających i potwierdzanie plików cookie. Jeśli więc dostawcy zewnętrzni chcą gromadzić i przetwarzać dane osobowe w rozumieniu art. 9 RODO, baner dotyczący plików cookie RODO musi zawierać określone cele. Dlatego należy je traktować z jeszcze większą wrażliwością niż ogólne stwierdzenia dotyczące wieku, płci itp. Dzięki przejrzystości zyskujesz satysfakcję klienta i wyższy wskaźnik akceptacji. Możesz także zwiększyć sprzedaż dzięki przychodom z reklam od reklamodawców w Twojej witrynie.

IAB konformes CMP, DSGVO, TTDSP, CCPA und mehr

Co oznaczają pliki cookie RODO dla mojej strony internetowej?

Jeśli jesteś wydawcą, wydawcą, siecią, platformą SSP, agencją lub reklamodawcą, najprawdopodobniej będziesz musiał w przyszłości uzyskać zgodę użytkownika . Aby to zrobić, potrzebujesz dostawcy zarządzania zgodami, takiego jak nasz Consentmanager .

  • Baner dotyczący plików cookie

    Baner cookie informuje odwiedzającego o ustawionych plikach cookie i sposobie ich działania . Pliki cookie wymagane do działania witryny muszą (logicznie) zostać zaakceptowane. Informacja o plikach cookie RODO nie może zawierać żadnych wstępnie ustawionych znaczników. Ustawodawca nie określa, jak powinien wyglądać baner dotyczący plików cookie RODO. Dlatego wykorzystaj swobodę i swobodę, aby zaprojektować informację o plikach cookie w najlepszy możliwy sposób . Z odpowiednim know-how jesteś jednocześnie zgodny z prawem i przyjazny dla klienta!

  • Ustaw pliki cookie RODO za pomocą menedżera zgód

    Dzięki naszemu dostawcy zarządzania zgodami masz pełny przegląd plików cookie RODO, których używasz. Dzięki gotowym projektom i tekstom w ponad 30 językach możesz zacząć od razu i zawsze z pewnością jesteś zgodny z RODO. Zintegrowany robot indeksujący pliki cookie codziennie sprawdza Twoją witrynę pod kątem nowych dostawców i automatycznie blokuje wszystkie pliki cookie bez Twojej zgody (zgody). Nasze narzędzie można zintegrować z dowolnym powszechnym systemem i jest kompatybilne z praktycznie wszystkimi aplikacjami. Możesz dostosować baner plików cookie RODO do swojego projektu i treści oraz dokonać dalszych ustawień, np. w odniesieniu do przycisków. System wykorzystuje testy A/B w celu określenia, które ustawienia działają najlepiej, tj . mają najlepszy współczynnik akceptacji wśród odwiedzających.

  • Łatwa ochrona danych

    Jeśli użytkownicy korzystają ze swoich praw, muszą działać natychmiast. Musisz podać pełne informacje , ograniczyć dane lub całkowicie je usunąć . To stawia przed Tobą wyzwanie, jakim jest możliwość określenia wszystkich tych informacji, przetworzenia ich i odpowiedniej zmiany. Z naszym menedżerem ds. zgody jest to bardzo łatwe. Daje nie tylko cenny czas pracy , ale także zapewnia pewność prawną i szybkie przetwarzanie zapytań użytkowników. Twoja profesjonalna reakcja i wzorowe obchodzenie się z wrażliwymi danymi zwiększy satysfakcję Twoich klientów. To z kolei zwiększa zaufanie do Twojej firmy (do Twoich produktów, usług itp.).

Pakiety

Basic

0
Na stałe za darmo dla
strona internetowa lub aplikacja
  • 5000 odsłon / miesiąc w tym.
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Gotowe projekty
  • 1 indeksowanie/tydzień
  • Wsparcie: bilety
  • dodatkowy Widoki do rezerwacji
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Testy A/B i optymalizacja
  • dodatkowy konta użytkowników
  • Biała etykieta

Beginner

19
Miesięcznie za
strona internetowa lub aplikacja
  • 100 000 odsłon / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.1  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • 3 indeksowania/dzień
  • Wsparcie: bilety
  • Testy A/B i optymalizacja
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • dodatkowy konta użytkowników
  • Biała etykieta
Bardzo popularna

Standard

49
Miesięcznie do
3 strony internetowe lub aplikacje
  • 1 milion wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.05  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 10 indeksowań/dzień
  • Wsparcie: bilet i e-mail
  • dodatkowy konta użytkowników
  • Biała etykieta

Agency

195
Miesięcznie do
20 stron internetowych lub aplikacji
  • 10 milionów wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 100 indeksowań/dzień
  • 10 dodatkowych konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta
  • Biała etykieta

Enterprise

Na żądanie
Cena miesięczna do indywidualnego uzgodnienia
  • Dowolne wyświetlenia / miesiąc
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • Wszelkie indeksowania/dzień
  • dowolny dodatek. konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta
  • Biała etykieta

Odpowiedzialność i kary

  • Zgodnie z Art. 82 ust. 2 RODO każda osoba odpowiedzialna za przetwarzanie odpowiada za szkody. Ponieważ osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową wyraża zgodę (zgodę) na przetwarzanie danych osobowych, odpowiadasz za zarządzanie zgodami zgodnie z RODO.

  • Zgodnie z Art. 83 ust. 1 RODO musi być skuteczne, proporcjonalne i (wyraźnie!) odstraszające w każdym indywidualnym przypadku. Wysokość sankcji zależy od rodzaju i wagi wykroczenia przeciwko plikom cookie RODO. Ustawodawca przywiązuje dużą wagę do ochrony danych. Twoi klienci widzą to w ten sam sposób. Zgodność z RODO leży zatem w Twoim najlepszym interesie, zarówno ze względów finansowych, jak i wizerunkowych.

  • Przykład: W przypadku naruszenia zgody (np. art. 9 RODO) lub praw osób, których to dotyczy, istnieje ryzyko grzywny w wysokości do 20 mln EUR lub 4% globalnego rocznego obrotu ; liczy się wyższa kwota.

  • Nasz podstawowy pakiet z Consentmanager jest bezpłatny i dostępny w pakiecie standardowym od 50 euro miesięcznie.

Sprawdzenie strony internetowej RODO

Dzięki naszemu bezpłatnemu testowi strony internetowej RODO możesz sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest zgodna z RODO. Robot indeksujący pliki cookie zintegrowany z menedżerem zgody przeprowadza kontrolę tej witryny RODO kilka razy dziennie, aby znaleźć i skategoryzować nowych dostawców i pliki cookie. Więc zawsze jesteś po bezpiecznej stronie.

Cookie-Consent-Management und Cookie-Banner von consentmanager

Zapewnij już teraz zgodność swojej witryny z nową ustawą o ochronie danych (TTDSG)

  • Przetestuj menedżera zgody i zaoferuj odwiedzającym namacalną wartość dodaną , która zbuduje zaufanie. W ostatnich miesiącach pojawiły się doniesienia o wyciekach danych i niedostatecznej ochronie prywatności. Za pomocą profesjonalnego zapytania od menedżera zgody pokazujesz odwiedzającym, że traktujesz ten temat bardzo poważnie.
  • Co więcej: od samego początku w przejrzysty sposób oddajesz wszystkie decyzje w ręce potencjalnych klientów. Będzie to miało pozytywny wpływ na wizerunek i powagę Twojej witryny . Nie tylko dbają o przestrzeganie przepisów o ochronie danych, ale aktywnie inwestują w satysfakcję odwiedzających. Rankingi i konwersje można zoptymalizować, zmniejszając współczynnik odrzuceń i zwiększając długość pobytu.
  • Widać tutaj, że administrator zgody może nie tylko opłacać się na ważnym poziomie ochrony danych. Nowa ustawa o danych ma strategiczne znaczenie od momentu podjęcia decyzji najpóźniej. Dzięki administratorowi zgody możesz wdrożyć całościowe rozwiązanie, z którego Ty jako operator strony internetowej skorzystasz na wielu płaszczyznach. Już teraz możesz zrobić pierwsze kroki.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.