Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Cookiebot Alternative od Consentmanager

Cookiebot Alternative firmy Consentmanager umożliwia sprawdzenie witryny pod kątem zgodnych z prawem plików cookie. Nasz robot indeksujący pliki cookie to przeglądarka, która codziennie sprawdza Twoją witrynę. Zostaniesz powiadomiony e-mailem, gdy na Twojej stronie pojawią się nowe pliki cookie lub dostawcy. Ponadto Cookie Crawler jako alternatywa dla Cookiebot ma inne zalety : jest łatwy w integracji, automatycznie blokuje pliki cookie i jest oczywiście zgodny z RODO, a teraz również zgodny z CCPA.

Cookie-Banner und Consent-Lösung für Online-Shops

Co to są pliki cookie witryny?

  • Ciasteczka: Jeśli natkniesz się na ten termin podczas surfowania w Internecie, jest mało prawdopodobne, że jest to kwestia pysznych ciasteczek. Pliki cookie to pliki, które są przechowywane na Twoim komputerze, gdy odwiedzasz określoną stronę internetową. Cookies faktycznie służą do ułatwienia surfowania. Dzięki plikom cookie nie musisz wprowadzać swoich danych logowania za każdym razem, gdy odwiedzasz określoną stronę. Pliki cookie odgrywają ważną rolę, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych . Umożliwiają zapisanie koszyka zakupowego klienta. Wpływa to na zachowania zakupowe klienta. Jeśli wróci na stronę i zobaczy koszyk, jest bardziej prawdopodobne, że sfinalizuje zakup.
  • Pliki cookie przechowują dane logowania, zachowanie podczas surfowania i inne informacje o konkretnym użytkowniku. Ogólnie mówiąc, pliki cookie pozwalają firmie analizować gromadzone dane i wyciągać z nich wnioski. Są one niezbędne, zwłaszcza w obszarze marketingu. Ze względu na możliwość naruszenia bezpieczeństwa danych pliki cookie stanowią również potencjalną lukę . RODO obowiązuje tutaj od 2018 roku, co jasno określa sposób postępowania z danymi osobowymi. Użytkownicy mają możliwość zarządzania plikami cookie i decydowania, na które pliki cookie chcą zezwolić.

  • Alternatywa dla Cookiebota: automatyczne indeksowanie plików cookie

    Nasz zintegrowany Robot Cookie jest alternatywą dla Cookiebot i codziennie przeprowadza automatyczne indeksowanie Twojej witryny. Każdy plik cookie podlega automatycznej kontroli zgodności z RODO. Zostaniesz powiadomiony o nowo znalezionych dostawcach. Pliki cookie są automatycznie klasyfikowane. Robot indeksujący pliki cookie zapewnia szczegółowy raport na temat każdego pliku cookie. Dzięki temu dowiesz się, czy jest to funkcjonalny plik cookie, czy też został ustawiony do celów marketingowych i analitycznych. Możesz wyeksportować listę plików cookie przez CSV, JSON, XML lub API.

  • Co RODO oznacza dla wykorzystywania plików cookie?

    RODO określa, w jaki sposób przedsiębiorcy muszą ustawiać pliki cookie. Użytkownik musi zatem wyrazić zgodę na pliki cookie. Użytkownicy muszą mieć możliwość akceptowania lub odrzucania poszczególnych plików cookie. Ponadto baner plików cookie nie może zawierać żadnych wstępnie zaznaczonych pól wyboru.

Oczywiście consentmanager współpracuje również z…

  • Motywy i dostosowania

    Baner zgody na pliki cookie zdecydowanie powinien pasować do Twojej witryny. Wielu użytkowników i tak uważa baner cookie za irytujący, ale jako przedsiębiorca nie możesz tego uniknąć. Dlatego warto spersonalizować baner . Możesz oznaczyć go logo swojej firmy lub od razu zacząć od jednego z naszych gotowych projektów. Oczywiście masz również możliwość tworzenia własnych projektów. Możesz

    • rozmiar czcionki
    • kolor
    • styl
    • guziki
    • tło
    • odległości
    • rama

    Zmień zgodnie ze swoim korporacyjnym designem. Dostępne są różne pozycje pudełek. Możesz skonfigurować baner plików cookie tak, aby użytkownicy mogli kliknąć przycisk „zaakceptuj + odrzuć” lub po prostu przycisk akceptacji. Ponadto możesz wybrać opcjonalny przycisk zamykania.

  • Wysoka kompatybilność

    Nasz Cookie Crawler, alternatywa dla Cookiebot, ma wysoki poziom zgodności z produktami Google, takimi jak Google AdSense, Google DFP, Google Analytics i Google Tag Manager. Jest również kompatybilny z Tealium Tag Management i prawie wszystkimi platformami zarządzania danymi (DMP) i serwerami reklam. Zgoda jest wysyłana do SSP, DSP, AdExchanges i Trading Desks. Kompatybilność obejmuje również obsługę Google ATP List (Google Approved Third Party Vendors, a także obsługę Facebook Pixel / Remarketing.

    Wyczyść raporty

    Filtry pozwalają zobaczyć, kto odwiedza Twoją witrynę. Widzisz wyświetlenia strony i współczynnik odrzuceń. Jest to liczba odwiedzających, którzy opuszczają Twoją witrynę. Oczywiście możesz wyeksportować wszystkie informacje, aby uzyskać jasny obraz swoich użytkowników. Pozwala to na wprowadzenie ważnych zmian, aby utrzymać współczynnik odrzuceń na jak najniższym poziomie.

Alternatywa dla Cookiebot: RODO i CCPA

Oprócz RODO od 2020 r. obowiązuje również CCPA . Jest to kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów, która została wzorowana na RODO. Jednak w przeciwieństwie do Unii Europejskiej w Stanach Zjednoczonych nie ma jednolitego prawa o ochronie danych. Ustawa CCPA dotyczy tylko firm lub innych organizacji, które prowadzą działalność w Kalifornii lub zbierają dane osobowe od mieszkańców Kalifornii.

Internationale Consent-Lösung

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

W 2023 roku w pięciu stanach USA wejdą w życie zmiany w przepisach o ochronie danych. Wpływa to na następujące stany:

  • CCPA/CPRA (Kalifornia)
  • VCDPA (Wirginia)
  • CPA (Kolorado)
  • UCPA (Utah)
  • CAPDP (Connecticut), jak również
  • Prywatność krajowa USA

Jeśli Twoja firma działa w jednym z tych regionów, możesz być po bezpiecznej stronie, korzystając z narzędzia CMP z menedżerem zgody. Jako jedno z pierwszych rozwiązań do zarządzania zgodami, zintegrowaliśmy już nowy standard techniczny IAB GPP (Global Privacy Platform) z naszym CMP. GPP to dalszy rozwój IAB TCF v2. Nowy standard wspiera Cię na drodze do zgodności ze zmienionymi amerykańskimi przepisami o ochronie danych.

CMP to skrót od Consent Management Provider lub synonim Consent Management Platform. W niektórych przypadkach używana jest również platforma zarządzania wyborem lub dostawca zarządzania wyborem. We wszystkich przypadkach jest tak samo: jest to oprogramowanie lub usługa, która zapewnia odwiedzającym witrynę przejrzystość w zakresie przetwarzania danych i oferuje możliwość wyrażenia zgody na określone cele, takie jak pliki cookie, marketing, analiza lub personalizacja.

Po osiągnięciu 5000 odsłon w ciągu miesiąca CMP automatycznie przestanie obsługiwać warstwę zgody, a odwiedzający nie będą już mogli wyrażać zgody. NIE obciążymy Cię automatycznie rachunkiem ani nie przeniesiemy Cię do wyższego pakietu – Pakiet Podstawowy zawsze będzie bezpłatny.

Nasz Pakiet Podstawowy jest bezpłatny i obejmuje do 10 000 odsłon miesięcznie. Nasz standardowy pakiet zaczyna się od 50 EUR miesięcznie i obejmuje 2,5 miliona odsłon. Od 2,5 miliona odsłon pobieramy 0,02 EUR za 1000 dodatkowych odsłon.

TAk. Nasze rozwiązanie do uzyskiwania zgody może być zintegrowane ze wszystkimi systemami CMS (Content Management Systems) i systemami sklepowymi. Obsługiwane systemy CMS i zakupów obejmują WordPress, Joomla, Typo3, Dupal, eZ Publish, Magento, phpWiki, PrestaShop, osCommerce, OXID eShop, WooCommerece i wiele innych.

TAk. Nasze rozwiązanie RODO wysyła zmienne JavaScript i tak zwane warstwy danych, których można używać z większością oprogramowania do zarządzania tagami. Dla wielu Tag Managerów mamy również specjalne warstwy danych i struktury, które jeszcze bardziej ułatwiają interakcję. Obsługiwane menedżery tagów i oprogramowanie analityczne obejmują AT Tasty, Adbobe Anyyltics, Adometry, Chartbeat, CXsense, Google Analytics, Eulerian, Hitjar, Hubspot, Salesforce, LinkedIn, Mouseflow, Nielsen, Parse.ly lub Webtrekk.

TAk. Nasze rozwiązanie do uzyskiwania zgody jest zgodne ze specyfikacją IAB TCF i jest certyfikowane przez IAB. Dzięki temu dostawcy mogą automatycznie otrzymywać informacje o zgodzie z naszego interfejsu API i odpowiednio je wykorzystywać. Zapewniamy również automatyczny mechanizm blokowania kodów, chyba że użytkownik wyrazi na to zgodę. Działa to z wieloma dostawcami, takimi jak Google Analytics, Piwik, DFP/Google Ads lub SSP, takimi jak Google Adsense, Pubmatic, Rubicon, OpenX czy Appnexus.

Nie! W najprostszym przypadku po prostu umieść nasz kod na swojej stronie internetowej – to wszystko!

Umieszczając CMP na swojej stronie 😉 Nasz CMP wyświetli wiadomość odwiedzającym z prośbą o wyrażenie zgody. Zapiszemy decyzję odwiedzającego i udostępnimy ją Twoim reklamodawcom i innym partnerom, aby wiedzieli, czy/jak mogą przetwarzać dane osobowe.

Większość witryn i aplikacji współpracuje z aplikacjami, które podlegają kalifornijskiej ustawie o ochronie prywatności konsumentów (CCPA). Obejmuje to już usługi Google. Uwzględnienie odpowiednich wymogów prawnych jest zatem niezbędne w przypadku alternatywy firmy Borlabs oferowanej przez menedżera ds. zgody.

Jeśli odwiedzający nie zgadza się na zbieranie i wykorzystywanie plików cookie, nie można zbierać odpowiednich plików cookie ani tworzyć danych. Dotyczy to w szczególności danych śledzenia, które dostarczają informacji o zachowaniu użytkownika. Takie dane dostarczają operatorom witryn biznesowych w szczególności ważnych wskazówek dotyczących optymalizacji witryny. W związku z tym korzystasz z prawnie bezpiecznej zgody za pośrednictwem menedżera zgody.

Zgoda na pliki cookie jest zwykle wymagana, gdy tylko technicznie nieistotne pliki cookie mają być używane na stronie. Rozpoczyna się to od użycia prostych narzędzi do śledzenia i analizy. Działają one zawsze ze śledzącymi plikami cookie. Są one bardzo ważne dla witryn biznesowych i sklepów, ponieważ dostarczają informacji o zachowaniach użytkowników. Dzięki banerowi plików cookie z menedżerem zgody użytkownicy mają możliwość uzyskania prawnie bezpiecznej zgody.

Dzięki rozwiązaniu Borlabs Cookie Alternative firmy Borlabs, masz potężne rozwiązanie do proszenia użytkowników o zgodę na używanie plików cookie. Powiadomienie o plikach cookie jest automatycznie wyświetlane podczas odwiedzania witryny. Pojawia się ponownie za każdym razem, gdy się odwiedz witrynę. Odwiedzający są informowani o używaniu plików cookie i mają możliwość ich zaakceptowania lub odrzucenia. Umożliwia to zgodę z wymogami RODO za pośrednictwem podwójnej zgody.

Zgoda na pliki cookie to zgoda odwiedzających na przetwarzanie niektórych plików cookie. Zgoda ta musi być wyrażona wyraźnie i dobrowolnie najpóźniej od czasu orzeczenia ETS w sprawie plików cookie. Dozwolone jest ustawienie pierwszego technicznie nieistotnego pliku cookie tylko po wyrażeniu zgody. Z zasady tej wyłączone są pliki cookie, które nie są technicznie wymagane do działania.

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.