Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

CMP dla inspektorów ochrony danych osobowych

Kompleksowe rozwiązanie spełniające wymagania RODO, CCPA, LGPD, PIPEDA i nie tylko

Jako inspektor ochrony danych osobowych odpowiadasz za zgodność strony internetowej Twojej firmy z najnowszymi przepisami. consentmanager pomoże Ci w tym trudnym zadaniu. Zainstaluj go na stronie internetowej, a narzędzie będzie automatycznie zapisywało zgody na pliki cookie od użytkowników. Będzie blokowało też pliki cookie stron trzecich, na które użytkownik nie wyrazi zgody.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych zachować zgodność z RODO, TDDDG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.

… i wiele więcej.

Najlepsze narzędzie dla najlepszych IOD

Twoja strona nie jest (jeszcze) zgodna z RODO. Oto 10 powodów:

  • Przeanalizowaliśmy ponad 100 tys. stron internetowych i zawsze znajdowaliśmy na nich te same niezgodności związane z RODO. Ponad 70% stron nie jest zgodna z RODO. Co więcej, większość stron używających banera plików cookie również nie jest zgodna z RODO.
  • #10 – Brak danych o administratorze danych osobowych

  • Baner plików cookie uznaje się za ważny i zgodny z prawem tylko wtedy, kiedy wyświetla się na nim informacja o administratorze danych osobowych, czyli o podmiocie odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. Zanim użytkownik wyrazi zgodę na pliki cookie, musi wiedzieć, kto będzie wykorzystywał jego dane. Jeśli na banerze plików cookie brakuje informacji, że Twoja firma odpowiada za dane użytkowników, strona nie jest zgodna z RODO.
  • #9 – Brak dostępu do noty prawnej i polityki prywatności

    Baner plików cookie powinien wyświetlać się na każdej stronie, ale NIE POWINNO go być na stronie Warunki użytkowania, Nota prawa/ Nota prawna i Polityka prywatności. Te strony powinny być dostępne bez banera plików cookie.

  • #8 – Niewłaściwa wiadomość na banerze

    Na wielu stronach internetowych wyświetlają się banery plików cookie z jednozdaniową informacją o przetwarzaniu danych osobowych. To, co dla działu marketingu wydaje się wystarczające, w kontekście RODO już takie nie jest. Wiadomość powinna zawierać przynajmniej:

  • a) informację, że dane osobowe są przetwarzane
  • b) informację, że na stronie znajdują się pliki cookie pochodzące od innych dostawców
  • c) informację do jakich celów wykorzystuje się dane osobowe i jakie rodzaje danych są przetwarzane
  • #7 – Zły nagłówek

  • Baner plików cookie prosi odwiedzających o zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych. Dlatego tak ważne jest, żeby nagłówek jasno to komunikował. Nie wystarczy napisać „Wykorzystujemy pliki cookie” – to częsta praktyka na stronach, ale niestety niezgodna z RODO. Lepszy nagłówek to: „Zgoda na przetwarzanie danych osobowych i pliki cookie”.
  • #6 – Brak opcji opt-out

  • To również częsta praktyka: baner plików cookie bez możliwości odrzucenia plików cookie. Użytkownik musi mieć możliwość wyboru: „Nie, nie zgadzam się na pliki cookie i na przetwarzanie moich danych osobowych”. Jeśli baner plików cookie na stronie nie daje takiej możliwości, strona jest niezgodna z RODO. (Uwaga: Można uznać, że użytkownik zawsze ma wybór – może po prostu opuścić taką stronę. To prawda, ale strona nadal nie jest zgodna z RODO).
  • #5 – Brak szczegółów dotyczących plików cookie

    Wszystko jest proste i logiczne, ale często brakuje dokładnych informacji o plikach cookie. Wydaje się, że wystarczy poinformować użytkowników o zgodzie na ciasteczka, ale to nie wszystko. Użytkownik musi wiedzieć, na jakie pliki cookie wyraża zgodę, kto je dostarcza i jak długo są przechowywane. Bez tych informacji strona nadal jest niezgodna z RODO.

  • #4 – Nieprawidłowo skonfigurowany przycisk

    Ten temat dotyczy nowych wytycznych związanych z ochroną danych osobowych wystosowanych przez CNIL (francuski odpowiednik UODO) oraz ICO (brytyjski odpowiednik UODO). Zgodnie z tymi wytycznymi na banerze plików cookie muszą znajdować się dwa takie same przyciski: „Akceptuj” i „Odrzuć” (może pojawić się też trzeci przycisk „Ustawienia” lub link). Nie można użyć na banerze plików cookie tylko jednego przycisku „Akceptuj” lub „Dostosuj”.

  • #3 – Brak szczegółów dotyczących dostawcy

    Czasami tej informacji brakuje nawet w bardzo drogich narzędziach do zarządzania zgodami na pliki cookie. Na banerze plików cookie muszą być wyszczególnieni wszyscy dostawcy, którzy przetwarzają dane osobowe lub ustawiają pliki cookie na Twojej stronie. Taka informacja musi zawierać imię i nazwisko, adres, podstawę prawną, cel i inne. Jeśli baner plików cookie tego nie zawiera, nie jest zgodny z RODO.

  • #2 – Brak warstwy zgody

    Choć RODO obowiązuje już dłużej niż 3 lata, wciąż istnieje wiele stron, którym brakuje informacji o metodach śledzenia, plikach cookie i celach marketingowych. Nasz ostatni raport wykazał, że ponad 40% europejskich stron wciąż nie ma prawidłowo zaimplementowanego banera plików cookie, a wiele stron używa jedynie zapisu „wykorzystujemy pliki cookie”.

  • #1 – Śledzenie bez zgody lub przed jej udzieleniem

    Główna przyczyna tego, że wiele stron nie jest zgodnych z RODO? Zarządzanie plikami cookie i przetwarzanie danych osobowych, zanim jeszcze użytkownik wyrazi na to zgodę. Trudno sobie to wyobrazić, ale nadal wiele stron zbiera dane bez informowania o tym użytkowników. To, jakie pliki cookie zbiera strona, można sprawdzić skanerem plików cookie dostępnym w naszym narzędziu.

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Oczywiście consentmanager współpracuje również z…

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.