Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Menedżer zgody na pliki cookie dla handlu detalicznego / e-commerce

Rozwój aplikacji mobilnych zwiększył ilość danych zbieranych od konsumentów. Wzbudziło to obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa w handlu detalicznym. Aby móc oferować lepsze usługi detaliczne , firmy muszą gromadzić i oceniać dane klientów na swoich stronach internetowych. Jak więc sprzedawcy detaliczni mogą przekonać swoich klientów do wyrażenia zgody na śledzenie i pliki cookie? Dzięki Consentmanager możesz to zrobić zawsze sprawnie i zgodnie z prawem.

Consent Solution Retail & E-Commerce

Polecane przez wiele serwisów e-commerce

RODO Retail: Jak uzyskać ważną zgodę?

  • Musisz upewnić się, że ludzie rozumieją, na co się zgadzają, gdy przekazują Ci swoje dane osobowe. Zgodnie z RODO zgoda musi być dobrowolna, konkretna, świadoma i jednoznaczna .

    • Zgoda jest bezpłatna , jeśli witryna może być używana przez klienta również bez analitycznych plików cookie (logicznie, technicznie niezbędnych plików cookie nie można odznaczyć). Consentmanager automatycznie blokuje wszystkie pliki cookie bez zgody . Gwarantuje to, że jesteś po bezpiecznej stronie.

    • Zgoda jest szczególna , jeśli można zezwolić na pojedyncze pliki cookie, a zgoda nie musi być ogólna. Oznacza to również, że określony wybór musi mieć możliwość zmiany przez użytkownika w dowolnym momencie. Dzięki banerom zgody na pliki cookie od Consentmanager, oddzielne zgody są łatwo możliwe i administrowane. Zgodnie z RODO klienci mają również prawo do informacji i usunięcia. Oznacza to, że na żądanie musisz mieć możliwość zlokalizowania lub usunięcia poszczególnych plików cookie. Rozważ tylko czas i zasoby pracy wymagane do spełnienia tego wymogu prawnego. Consentmanager upraszcza i przyspiesza ten proces.

    • Zgoda jest informowana , jeśli poinformujesz klienta w pełni i przejrzyście o dokładnych danych i ich wykorzystaniu (przetwarzanie/przekazywanie osobom trzecim). Powiadomienia o plikach cookie firmy Consentmanager są zawsze zgodne z prawem i dostępne w ponad 30 językach.

    • Zgoda jest jednoznaczna , jeśli jest to procedura opt-in, a klient aktywnie wyraża swoją wolę poprzez zaznaczenie opcji. Wstępnie wybrane opcje pól wyboru są niedozwolone. Banery cookie Consentmanager są zgodne z międzynarodowym standardem TCF 2.0 (Transparency Consent Framework).

  • Wiele banerów cookie nie jest zaprojektowanych tak, aby były zgodne z prawem i niosą ze sobą wysokie ryzyko ostrzeżeń. Jeśli prowadzisz sklep internetowy w handlu detalicznym lub jesteś całkowicie uzależniony od swojej strony podczas pandemii korony, powinieneś zadbać o wysoki poziom ochrony prawnej i danych w e-commerce z Consentmanager.

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Gdzie możemy cię odebrać?

Menedżerowie marketingu, menedżerowie CRM i sprzedawcy często sceptycznie podchodzą do gromadzenia danych ze względu na liczne przepisy RODO. Gromadzenie danych musi odbywać się prawidłowo, w przeciwnym razie może to prowadzić do utraty prywatności, a tym samym do nałożenia grzywny. Niezbieranie danych nie wchodzi w grę, ponieważ kampanie marketingowe muszą być dostosowane do docelowych odbiorców.

Wyzwania handlu detalicznego związane z zarządzaniem zgodami

Poznanie i analiza grupy docelowej jest dużo lepsze dla detalistów w e-commerce niż w handlu stacjonarnym ze względu na ilość danych i przetwarzania danych. Tam klienci przychodzą i odchodzą anonimowo, nie pozostawiając śladów.

Dzięki Google Analytics, plikom cookie & Co. masz pełniejszy wgląd w swój sklep internetowy, dzięki czemu możesz efektywniej konfigurować kampanie i strategie. Jednocześnie klienci są zadowoleni z odpowiednich produktów lub ofert. Dzięki spersonalizowanym kampaniom dopasowanym do preferencji klientów osiągniesz znacznie lepsze wyniki, a także wykorzystasz swoje know-how w handlu lokalnym.

Całe wyzwanie zarządzania zgodami leży w personalizacji . Dostosowujesz się do wyborów swoich klientów i prosisz ich, aby wybrali sposób interakcji z Tobą. To daje im kontrolę nad swoimi preferencjami. Marketing zorientowany na klienta jest ważną częścią każdej firmy.

Firma musi zrozumieć, jak korzystać z odpowiednich narzędzi, aby osiągnąć swoje cele. Firma musi również wiedzieć, jakiego rodzaju informacje musi zbierać od swoich klientów.

Buduj zaufanie dzięki zarządzaniu zgodami

Przetwarzanie danych osobowych w Internecie to jedna z najbardziej wrażliwych kwestii w zakresie ochrony danych w handlu detalicznym. Dlatego nie oceniaj przepisów w zakresie ochrony danych jako zło konieczne, ale wykorzystuj je jako przewagę konkurencyjną: Pokaż swoim klientom, że chronisz dane osobowe i w pełni wspierasz potrzeby swojej grupy docelowej. Budować zaufanie.

Oczywiście zaczyna się to od przestrzegania przepisów RODO dotyczących banerów cookie. Ale z Consentmanager idziesz dalej: projektujesz projekt zgodnie z własnymi życzeniami i pokazujesz ustawienia tożsamości korporacyjnej przy pierwszym kontakcie. Niech baner cookie stanie się częścią Twojej marki. Zapewnia to rozpoznawalność Twojej marki.

Ponadto przetwarzanie danych jest dozwolone tylko za wyraźną zgodą. Klienci mogą w każdej chwili odwołać tę zgodę. Wystarczy do tego zwykły e-mail. Prawa do przetwarzania danych pozostają po odwołaniu zgody. Można również zażądać ograniczenia przetwarzania danych.

Dzięki prostemu zarządzaniu zgodą na pliki cookie możesz szybko i niezawodnie przetwarzać zapytania klientów. Nawet jeśli zgoda zostanie chwilowo cofnięta, skorzystałeś z okazji, aby wywrzeć doskonałe i profesjonalne wrażenie. To jest współczesna lojalność klientów.

Przejmij kontrolę nad swoim klientem

Ochrona danych to coś więcej niż tylko ochrona danych osobowych. Chodzi o zapewnienie klientom kontroli nad sposobem wykorzystania ich danych. Upewnij się, że zbierasz opinie użytkowników i wykorzystujesz je do ulepszania swojego produktu . Twoi użytkownicy powinni być zadowoleni z Twojego produktu, a jeśli nie, wprowadź zmiany, aby rozwiązać problem

Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Użyteczność i satysfakcja klienta dzięki Consentmanager

Dzięki Consentmanager poprawiasz opinie klientów i wrażenia użytkownika na kilka sposobów. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w optymalnym projektowaniu, umieszczaniu itp. banerów cookie. Testy A/B z automatyczną optymalizacją i oceną zwiększają współczynnik akceptacji i zmniejszają współczynnik odrzuceń.

Podobnie jak w handlu stacjonarnym, możesz dokonywać sprzedaży tylko wtedy, gdy klienci przejdą przez drzwi i wejdą do Twojego sklepu, tak samo Twoja strona internetowa również musi wejść. Z Consentmanager zwiększasz liczbę potencjalnych klientów przekraczających próg.

Większa akceptacja plików cookie i dłuższy pobyt zapewnia szczegółowy wgląd w zachowanie użytkowników na Twojej stronie internetowej. W ten sposób możesz zarówno ulepszać swoją stronę internetową , jak i gromadzić wiedzę na temat zainteresowań i preferencji Twojej grupy docelowej.

Lepsze doświadczenie klienta prowadzi do wyższego współczynnika konwersji, czyli większej sprzedaży, a w połączeniu z długością pobytu i niskim współczynnikiem odrzuceń wysyła ważne sygnały do wyszukiwarek takich jak Google czy Bing. W ten sposób dobre zarządzanie zgodą staje się częścią optymalizacji wyszukiwarek (SEO). Pozytywne doświadczenia z Twoją stroną internetową są wtedy zauważalne w handlu stacjonarnym, ponieważ Twoja marka kojarzy się z zaufaniem, użytecznością, bezpieczeństwem i dostępnością.

Przy okazji: Consentmanager można szybko i łatwo zintegrować

Do korzystania z Consentmanagera nie jest konieczna żadna zmiana w systemie sklepu: Nasze narzędzie do obsługi plików cookie jest kompatybilne ze wszystkimi popularnymi systemami: od WordPress do Typo3, WooCommerce i Shopware po Drupal, Joomla i wiele innych. Consentmanager łatwo współpracuje również ze wszystkimi ważnymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Tag Manager, Google Analytics i wiele innych.

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

Zarządzanie zgodami to proces, który pomaga sprzedawcom zrozumieć , czego oczekują od nich klienci i w jaki sposób wchodzą z nimi w interakcję . Informacje te są wykorzystywane do tworzenia lepszych doświadczeń klientów, co ostatecznie prowadzi do wyższej sprzedaży.

Zgoda na pliki cookie dotyczy zgody użytkownika na umieszczanie i przetwarzanie niepotrzebnych technicznie plików cookie i danych osobowych. Klienci mogą na przykład uniemożliwić lub wyraźnie ograniczyć śledzenie przez osoby trzecie. Powiadomienie o plikach cookie pozwala użytkownikom dokładnie wiedzieć, co jest gromadzone, w jaki sposób jest przetwarzane i jakie przysługują im prawa.

Z Consentmanager to dostawca zarządzania zgodami (CMP) , masz pewność prawną w odniesieniu do zgody na pliki cookie i RODO. Zwiększysz również satysfakcję klientów i wskaźnik akceptacji. Daje to głębszy wgląd w grupę docelową, pozwala zoptymalizować witrynę i produkty lub usługi oraz osiągnąć lepsze współczynniki konwersji.

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.