Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Google Consent Mode v2

Obowiązkowe w przypadku witryn i aplikacji od marca 2024 r

Od marca 2024 r. Google będzie wymagać, aby wszystkie witryny i aplikacje korzystały z Google Consent Mode v2. W takim przypadku ważny jest certyfikat CMP wydany przez Google. consentmanager pomaga reklamodawcom ze zintegrowanym Google Consent Mode v2 rejestrować dane konwersji ich klientów, chroniąc jednocześnie prywatność. consentmanager oferuje Państwu m.in.:

  • Certyfikat CMP z certyfikatem Google
  • Pełna obsługa Google Consent Mode v2
  • Pełne wsparcie dla IAB TCF 2.2
  • Dla stron internetowych, aplikacji i CTV
  • +30 języków i konfigurowalny projekt
  • Zintegrowany robot indeksujący i nie tylko
Google Consent Mode und consentmanager ein zertifizierter Partner

Polecane przez wiele serwisów e-commerce

Często zadawane pytania dotyczące Google Consent Mode v2

Aby pomóc Ci lepiej zrozumieć Google Consent Mode, pliki cookie, RODO i zgodne z prawem korzystanie z usług Google, podsumowaliśmy tutaj najczęściej zadawane pytania.

  • Co to jest Google Consent Mode ?

    Google Consent Mode to funkcja firmy Google współpracująca z banerem dotyczącym plików cookie lub widżetem prywatności w Twojej witrynie. Technologia ta automatycznie wysyła sygnały z Twojego banera plików cookie do narzędzi Google zintegrowanych z Twoją witryną. Może zatem dostarczać dane, które pomogą Google zrozumieć konwersje w Twojej witrynie, nawet przy ograniczonych warunkach ochrony danych. Sygnały, które baner plików cookie wysyła do Google, zawierają informacje na temat analityki, reklam, personalizacji i udostępniania danych. Bez tych sygnałów Google nie jest w stanie śledzić danych użytkowników ani danych dotyczących handlu elektronicznego ani przeprowadzać personalizacji. Aby móc wysyłać te sygnały, ważne jest korzystanie z certyfikowanego przez Google CMP.

  • Jak dokładnie działa Consent Mode ?

    Gdy użytkownik wyrazi zgodę, baner plików cookie consentmanager wysyła sygnał Google Consent Mode do tagów Google w Twojej witrynie i wszystko działa normalnie. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody, Google ogranicza gromadzenie danych dla tej kategorii użytkowników i przestaje się liczyć. Korzystając z Google Consent Mode baner plików cookie wysyła sygnał do Google, dzięki czemu Google rozumie decyzję użytkownika. Następnie Google wykorzystuje między innymi modelowanie konwersji z uczeniem maszynowym, aby powiązać określone interakcje ze zdarzeniami konwersji. Dla reklamodawców oznacza to, że będą mogli lepiej zrozumieć, w jaki sposób śledzone są ich cele konwersji – dzięki modelowaniu stanie się tak nawet wtedy, gdy odwiedzający nie wyrazi na to zgody.

  • Co to jest aktualizacja Google Consent Mode v2? A co to jest EUUCP?

    Wszyscy wydawcy i reklamodawcy zamieszczający reklamy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i korzystający z usług Google będą w przyszłości podlegać „Polityce Google w zakresie zgody użytkownika z Unii Europejskiej”, czyli EUUCP. W ten sposób Google dyktuje operatorom witryn internetowych, w jaki sposób można korzystać z usług Google w zakresie ochrony danych. Najważniejszy przepis: Od marca 2024 r. strony internetowe będą miały obowiązek baner zgody, np certyfikowaną przez Google platformę zarządzania zgodą (CMP) i korzystania Google Consent Mode w wersji 2. Co więcej, zmienia się zachowanie Google podczas zliczania kampanii reklamowych (np. śledzenia zamówień): zliczanie odbywa się tylko wtedy, gdy użytkownik wyraził na to zgodę I Odpowiedni sygnał został zwrócony do Google za pośrednictwem Google Consent Mode wersji 2. Jeśli w przyszłości chcesz mierzyć konwersje, ważny będzie certyfikowany CMP z Google Consent Mode v2.

  • Aby nie przegapić żadnych ważnych aktualizacji, zapisz się do naszego newslettera .

Porównanie Google Consent Mode

Najważniejsze różnice między starym i nowym trybem zgody Google Consent Mode v2 w skrócie:

Stary Google Consent Mode

🔴 Google Consent Mode jest opcjonalny i służy do umożliwienia modelowania

🔴 Korzystanie z certyfikowanej przez Google platformy do zarządzania zgodami jest opcjonalne

🔴 Zliczanie następuje po wyrażeniu przez użytkownika zgody za pośrednictwem usług Google lub innych usług stron trzecich

Google Consent Mode v2

✅ Do śledzenia wymagany jest Google Consent Mode

✅ Korzystanie z certyfikowanej przez Google platformy do zarządzania zgodami jest teraz obowiązkowe . Okres realizacji trwa do marca 2024 roku .

✅ Zliczanie ma miejsce tylko wtedy, gdy użytkownik wyraził zgodę, a odpowiedni sygnał został odesłany do Google za pośrednictwem Google Consent Mode

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Dla kogo przeznaczony jest Google Consent Mode (GCM)?

Google Consent Mode jest odpowiedni dla wydawców, reklamodawców, agencji marketingowych, agencji internetowych i firm, które wdrażają banery zgody i korzystają z Google Analytics lub Google Ads.

  • Reklamodawcy

    Reklamodawcy mogą skutecznie śledzić skuteczność swoich reklam. Dowiedz się więcej o wydatkach na kampanie reklamowe i zoptymalizuj strategie ustalania stawek za reklamy.

  • Marketerzy cyfrowi, agencje

    Sprzedawcy internetowi, którzy muszą uzyskać zgodę użytkownika na potrzeby reklam i analiz, mogą korzystać Consent Mode i nadal gromadzić ważne dane. Prowadzi to do lepszych wyników marketingu efektywnościowego.

  • Operatorzy stron internetowych, którzy ustawili na swojej stronie Google Ads lub Analytics

    Dla właścicieli witryn oznacza to lepsze zrozumienie ścieżki użytkownika dzięki bardziej zagregowanym danym o konwersjach w ich witrynie.

Jak działa ten model konwersji?

Google Consent Mode w wersji 2 oferuje szereg nowych optymalizacji pozwalających w pełni wykorzystać kampanie reklamowe. Należą do nich w szczególności:

  • Modelowanie behawioralne w Google Analytics 4
    Google wykorzystuje sztuczną inteligencję do odtwarzania zachowań użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na pliki cookie Analytics, i porównuje je z użytkownikami, którzy wyrazili zgodę na pliki cookie Analytics. Dzięki temu w GA4 będzie dostępnych więcej danych.
  • Modelowanie konwersji w Google Analytics 4 i Google Ads
    Konwersje (np. zamówienia lub rejestracja do newslettera) od użytkowników, którzy nie wyrazili zgody, są modelowane w oparciu o doświadczenia z innymi użytkownikami. Oznacza to, że więcej konwersji będzie widocznych w GA4 i Google Ads.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

Średnio około 65% konwersji jest odzyskiwanych w trybie uzyskiwania Consent Mode , które zostałyby utracone bez Consent Mode , gdyby użytkownik nie wyraził zgody. Ten punkt danych podkreśla skuteczność podejścia polegającego na modelowaniu konwersji w odzyskiwaniu utraconych konwersji bez wyraźnej zgody. Reklamodawcy muszą jednak mieć świadomość, że do korzystania z modelowania wymagana jest minimalna liczba 100 kliknięć reklam dziennie. Dlatego reklamodawcy powinni zadbać o to, aby ich kampanie reklamowe osiągnęły ten próg.

Użytkownicy Google Consent Mode w wersji 2 mają także możliwość wyboru pomiędzy opcją „Zaawansowaną” (bez blokowania) a „ Basic ” (z blokowaniem „twardym”) w ramach Google Consent Mode . Wybierając jedną z tych opcji, reklamodawcy mogą dostosować ustawienia zgody użytkownika i śledzenia do swoich konkretnych potrzeb w zakresie prywatności.

Pobieranie pliku PDF: Google Consent Mode v2

Uzyskaj bezpłatne podsumowanie już teraz — kliknij tutaj!

Korzyści dla reklamodawców

  • Wyższa jakość danych

    Tylko w Google Consent Mode możesz śledzić i mierzyć wszystkie swoje dane. Wbudowane modelowanie konwersji pozwala dodatkowo śledzić utratę danych w wyniku wyboru zgody użytkownika. Aby wypełnić te luki w danych, stosuje się modelowanie konwersji.

  • Lepsza zgodność

    Google Consent Mode w wersji 2 może pomóc witrynom lepiej przestrzegać RODO i e-prywatności. Ponieważ Google został wybrany na jednego z „strażników” nowej ustawy o rynkach cyfrowych egzekwowanej przez Komisję Europejską, należy w tym przypadku wdrożyć wyższe wymagania w zakresie ochrony danych. Dlatego Google wymaga Google Consent Mode w wersji 2 dla wszystkich odwiedzających/użytkowników aplikacji z EOG i Wielkiej Brytanii (niezależnie od kraju właściciela witryny lub aplikacji).

  • Łatwa integracja

    Google Consent Mode można używać w następujących usługach Google.

    • Google Ads (w tym śledzenie konwersji i remarketing Google Ads)
    • Google Analytics
    • Floodlight Google’a
    • Łącznik konwersji Google
  • Skorzystaj z certyfikowanego przez Google CMP
    Należy pamiętać, że zgodnie z wymaganiami Google ważne jest, aby używać certyfikowanego przez Google CMP, który obsługuje Google Consent Mode v2.

Jak włączyć Google Consent Mode v2

Dzięki consentmanager jest to bardzo proste. Po prostu obejrzyj krok po kroku ten film na pulpicie nawigacyjnym menedżera consentmanager . Dzięki zaledwie kilku ustawieniom aktywowałeś już Google Consent Mode i sprawiłeś, że Twoja witryna lub aplikacja jest całkowicie zgodna z prawem. Kliknij tutaj , aby uzyskać szczegółowy opis każdego kroku.

RAMY PRAWNE

Które ramy prawne są istotne dla Google Consent Mode ?

Nie wszystkie przepisy dotyczące ochrony danych na całym świecie mają zastosowanie do korzystania z Google Consent Mode , ale ogólnie przepisy dotyczące ochrony danych, które nakładają na witryny i firmy znaczące wymagania w zakresie gromadzenia, przetwarzania i obsługi danych użytkowników, mają zastosowanie do Google Consent Mode . Dlatego firmy przestrzegające tych przepisów powinny pilnie sprawdzić, czy korzystają z Google Consent Mode :

  • Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i rozporządzenie o prywatności elektronicznej

    To prawo o ochronie danych ma zastosowanie w całej Unii Europejskiej, nawet jeśli firmy niekoniecznie mają siedzibę w UE, ale mają klientów lub gości w UE. RODO lub jego „siostra”, rozporządzenie o e-prywatności, wymaga od użytkowników stron internetowych wyrażenia wyraźnej, świadomej zgody na przetwarzanie danych w niektórych przypadkach.

  • Dyrektywa UE w sprawie zgody użytkownika (EUUCP)

    Polityka zgody użytkownika UE (EUUCP) to polityka Google, która wymaga od użytkowników usług Google ujawniania informacji o korzystaniu z plików cookie w ich witrynie lub aplikacji oraz uzyskiwania zgody od użytkowników końcowych z Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Wielkiej Brytanii. Niniejsza polityka odzwierciedla wymagania dwóch głównych europejskich przepisów o ochronie danych, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) i dyrektywy o prywatności elektronicznej, a także odpowiednich brytyjskich przepisów o ochronie danych.

  • Google Consent Mode pomaga zachować zgodność z tymi zasadami, umożliwiając wydawcom i reklamodawcom dynamiczne dostosowywanie zachowania tagów Google na podstawie preferencji użytkowników w zakresie zgody, zapewniając jednocześnie, że w przypadku braku zgody do Google nie zostaną przesłane żadne informacje umożliwiające identyfikację .

 

Pamiętaj, że korzystanie Google Consent Mode nie oznacza, że ​​Twoja witryna/aplikacja jest zgodna z RODO. Aby ustalić, czy przestrzegasz przepisów RODO, możesz tutaj przeprowadzić szybkie skanowanie za pomocą naszego skanera zgodności z RODO.

.

  • Co to jest consentmanager i w jaki sposób consentmanager może pomóc Twojej firmie?

    consentmanager to certyfikowane przez Google narzędzie CMP – mówiąc najprościej, „baner cookie”. Pomaga zachować zgodność ze wszystkimi ważnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych na całym świecie. W szczególności consentmanager ściśle współpracowała z Google, aby zapewnić zgodność z nowymi wymaganiami dotyczącymi trybu uzyskiwania zgody w wersji 2 oraz zapewnić swoim klientom obsługę trybu zgody. Dzięki serwerom zlokalizowanym wyłącznie w UE, consentmanager jest gotowy wspierać Cię jako reklamodawcę w Twoich działaniach reklamowych. Dzięki Skanerowi plików cookie Twoja witryna zostanie powiadomiona o wszelkich zmianach w polityce prywatności.

    consentmanager CMP jest dostępny w ponad 30 językach i jest odpowiedni dla firm każdego typu i wielkości, od wydawców i reklamodawców po agencje marketingowe, marketerów i operatorów handlu elektronicznego. Rozbudowane funkcje naszego CMP obejmują wysoce konfigurowalne banery, raporty na żywo lub zintegrowany robot, a także funkcje, które pomagają zwiększyć współczynnik akceptacji plików cookie. Dzięki zintegrowanym testom A/B i optymalizacji z wykorzystaniem uczenia maszynowego nasi klienci osiągają zazwyczaj do 15% wyższe wskaźniki akceptacji.

  • consentmanager , partner Google i certyfikowany CMP Google

    Jako platforma zarządzania zgodą (CMP) certyfikowana przez Google consentmanager ma wiele do zaoferowania Tobie jako operatorowi strony internetowej lub twórcy aplikacji. Nasze narzędzie płynnie integruje się z usługami Google. Zapewniamy przyjazny dla użytkownika interfejs, który zapewnia szczegółową kontrolę nad zgodą użytkownika i umożliwia zgodność z globalnymi przepisami o ochronie danych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży technologii reklamowych, we współpracy z organami regulacyjnymi lub jednostkami normalizacyjnymi, takimi jak IAB, oferujemy personalizację, zgodną rejestrację danych i dotrzymujemy kroku zmieniającym się wymaganiom prawnym. Oferujemy naszym klientom różne opcje integracji, w tym wtyczki do WordPress, Magento i Shopify, a także kompleksowe narzędzia do monitorowania i raportowania z ponad 12 wymiarami i ponad 30 metrykami w naszym narzędziu raportowym.

    Niech consentmanager będzie Twoim zaufanym Google CMP, który pomoże Ci osiągnąć cele reklamowe i zmaksymalizować współczynniki akceptacji plików cookie.

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych w zgodności z RODO, TTDSG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.

… i wiele więcej.

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

Nowy tryb zgody Google v2 to technologia wysyłania decyzji odwiedzającego do kodów Google wbudowanych w Twoją witrynę. Umożliwia lepsze gromadzenie danych, np. tzw. modelowanie konwersji.

Pod tym linkiem możesz dowiedzieć się więcej o consentmanager jako oficjalnym partnerze Google CMP. Z nami jesteś po bezpiecznej stronie!

Implementację trybu uzyskiwania zgody Google można wykonać za pomocą kilku wierszy kodu nad globalnym tagiem witryny lub kontenerem Menedżera tagów. Jeśli szukasz sposobów na przestrzeganie przepisów dotyczących prywatności i mierzenie konwersji, to dobrze trafiłeś. Uzyskaj dokładniejsze raporty i zmaksymalizuj swoje inwestycje reklamowe. Odwiedź naszą stronę dotyczącą wdrażania, aby zapoznać się z instrukcjami krok po kroku.

Tak, jeśli zbierasz i przetwarzasz dane użytkowników oraz wyświetlasz reklamy Google użytkownikom w Europejskim Obszarze Gospodarczym, musisz włączyć tryb uzyskiwania zgody, aby kontynuować zbieranie danych o odbiorcach.

Aby sprawdzić, czy tryb zgody Google jest aktywny, możesz skorzystać z naszego bezpłatnego robota indeksującego witrynę. Po prostu wpisz tutaj adres URL swojej witryny i przewiń w dół wyników robota, gdzie możesz sprawdzić, czy tryb zgody Google jest włączony.

Tryb zgody Google jest zgodny z RODO, ale powinieneś wiedzieć, że nie jest to jedyne działanie, które musisz podjąć, aby zachować pełną zgodność z RODO. Aby dowiedzieć się jakie wymagania musisz spełnić i czy Twoja witryna przeszła test zgodności, wypróbuj nasz darmowy skaner.

Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) na niektóre przetwarzanie danych nie jest wymagana wyraźna zgoda użytkownika. Obejmuje to przetwarzanie danych w uzasadnionych interesach, potrzebach umownych, zobowiązaniach prawnych, żywotnych interesach, zadaniach publicznych oraz badaniach historycznych, statystycznych lub naukowych. Chociaż te podstawy prawne nie wymagają zgody, należy przestrzegać zasad RODO, takich jak minimalizacja danych i przejrzystość, a firmy muszą prowadzić dokumentację w celu wykazania zgodności.

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.