Prywatność w USA

IAB GPP: Wdrażaj amerykańskie przepisy dotyczące ochrony danych w sposób zgodny z prawem

Zadbaj o to, by Twoja witryna lub aplikacja była zgodna z wymogami prawnymi dotyczącymi nowych amerykańskich przepisów o ochronie danych.

  • Łatwa integracja
  • Obsługuje między innymi CCPA/CPRA (Kalifornia), VCDPA (Wirginia), CPA (Kolorado), UCPA (Utah), CAPDP (Connecticut), US National Privacy
  • Oficjalne wsparcie nowego standardu IAB GPP
  • W tym „Nie sprzedawaj”, GPC i inne funkcje
  • Zaakceptuj lub zrezygnuj
  • Konfigurowalny projekt
  • Robot do plików cookie jest już zintegrowany
  • Obszerne raportowanie
CMP Consent Management

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych w zgodności z RODO, TTDSG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znanych marek na świecie.

… i wiele więcej.

Jak sprawić, by moja strona internetowa lub aplikacja była zgodna z nowymi amerykańskimi przepisami dotyczącymi prywatności?

Jeśli Twoja firma podlega jednemu z wielu przepisów dotyczących prywatności (zobacz sekcję Przepisy), musisz przestrzegać tych przepisów. W większości stanów oznacza to:

  • Odwiedzający stronę internetową/użytkownicy aplikacji muszą zostać poinformowani o rodzaju, celu i treści przetwarzania danych
  • Odwiedzający stronę/użytkownicy aplikacji muszą mieć prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych (opt-out)
  • W niektórych przypadkach przed przetwarzaniem danych należy uzyskać zgodę (opt-in)
  • Obowiązują różne podstawowe zasady dotyczące sposobu przetwarzania danych, takie jak zasada minimalizacji danych, bezpieczeństwo, przejrzystość czy postępowanie z danymi wrażliwymi

W szczególności oznacza to w większości przypadków , że na stronie internetowej lub w aplikacji musi być zainstalowane rozwiązanie opt-out, aby zapewnić użytkownikom niezbędne informacje i umożliwić rezygnację.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

POTRZEBA ZGODNOŚCI Z PRYWATNOŚCIĄ W USA

… ale w ogóle nie przetwarzam żadnych danych!?

Często słyszymy od klientów z USA, że w rzeczywistości nie przetwarzają żadnych danych i dlatego nie mają do nich zastosowania przepisy o ochronie danych.

  • W tym miejscu należy zauważyć, że operatorzy stron internetowych i aplikacji są odpowiedzialni za dane przetwarzane na ich stronach internetowych lub w ich aplikacjach . Dlatego przepisy dotyczące ochrony danych mają zastosowanie w szczególności do firm, jeśli spełniają one jeden z następujących warunków:

  • 1. Jeżeli dane są przetwarzane do naszych własnych celów , np. za pośrednictwem narzędzi śledzących, takich jak Google Analytics, Matomo, Hotjar lub podobnych

  • 2. Udostępnianie danych stronom trzecim jest również etapem przetwarzania. Dane są udostępniane na przykład poprzez integrację wtyczki innej firmy ze stroną internetową lub aplikacją. Dotyczy to filmów z YouTube, wtyczek Facebooka, Map Google, programów do czatowania lub dostawców płatności, takich jak PayPal

  • 3. W przypadku zintegrowania reklamy ze stroną internetową lub aplikacją dane są automatycznie przesyłane do reklamodawcy . Transmisja rozumiana jest jako etap przetwarzania danych.

  • Chociaż stany różnią się nieco co do tego, kiedy należy wyrazić zgodę na przetwarzanie danych, praktycznie wszystkie przepisy dotyczące ochrony danych wymagają rezygnacji. W przypadku CCPA/CPRA musi to zostać wyraźnie wdrożone za pomocą linku z napisem „Nie sprzedawaj ani nie udostępniaj moich danych osobowych”.

Uzyskaj zgodność w 5 krokach

Dzięki menedżerowi zgody możesz łatwo dostosować się do różnych amerykańskich przepisów o ochronie danych:

  • 1. Zarejestruj się teraz bezpłatnie i aktywuj swoje konto w menedżerze zgody
  • 2. Zintegruj kod menedżera zgód ze swoją witryną, korzystając z opcji „kopiuj i wklej” .
  • 3. Dostosuj wzór rezygnacji do swoich życzeń
  • 4. Utwórz i zintegruj łącze „Nie sprzedawaj ani nie udostępniaj moich danych osobowych” .
  • 5. Zachowaj zgodność dzięki automatycznym aktualizacjom

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Nowy standard AB GPP

Zabezpiecz strony internetowe dzięki nowym standardom: IAB GPP

Aby w przejrzysty sposób zasygnalizować zgodę lub rezygnację w ramach strony internetowej lub aplikacji wszystkim zintegrowanym narzędziom, wtyczkom i dostawcom reklam, IAB opracował tak zwany Standard GPP IAB.

  • GPP to skrót od Global Privacy Platform i definiuje różne metody i interfejsy, takie jak CMP (dostawca zarządzania zgodami, znany również jako „baner plików cookie” lub „informacja o ochronie prywatności”), które rejestrują i przekazują zgodę/opt-in lub odrzucenie/rezygnację. . Standard w dużej mierze opiera się na standardzie IAB TCF, który od lat z powodzeniem stosowany jest w Europie i stał się obowiązkowy dla wydawców i reklamodawców.

  • Zespół menedżera ds. zgody był w znacznym stopniu zaangażowany w rozwój standardu GPP, więc nie jest zaskoczeniem, że menedżer ds. zgody jest pierwszym dostawcą oferującym produktywne wykorzystanie GPP IAB.
    Więcej informacji na temat zielonych zamówień publicznych można również znaleźć na naszym blogu .

  • Ważne: większość przepisów dotyczących ochrony danych wymaga również, aby operatorzy witryn internetowych i operatorzy aplikacji mogli reagować na „sygnały przeglądarki”. Jednym z tych sygnałów jest GPC lub „Globalna kontrola prywatności” wymagana w Kalifornii. Dzięki narzędziu do zarządzania zgodami witryny i aplikacje nie muszą się martwić o szczęście: rozwiązanie do zarządzania zgodami automatycznie reaguje na sygnały przeglądarki i automatycznie realizuje rezygnację.

  • Skorzystaj teraz z GPP i GPC

Dlaczego warto teraz zachować zgodność z amerykańskimi przepisami dotyczącymi prywatności?

Ochrona dla Twojej firmy

CCPA, VCDPA, CAPAP itp. będą obowiązywać od 2023 roku i muszą zostać wdrożone. Federalni Prokuratorzy Generalni mogą teraz nakładać grzywny na podstawie przepisów prawa – w wielu przypadkach już tak się stało. Nie wahaj się dłużej i już teraz dostosuj swoją stronę internetową lub aplikację!

Ochrona Twoich zarobków

Firmy reklamowe będą polegać na nowym standardzie IAB GPP w 2023 roku. W Europie prawie żadna reklama nie jest sprzedawana bez europejskiego standardu – w USA trend idzie w tym samym kierunku. Jeśli nie obsługujesz standardu IAB GPP, tracisz przychody z reklam!

Ochrona dla Twoich klientów

Klienci stają się coraz bardziej krytyczni i coraz częściej kwestionują sposób, w jaki firmy obchodzą się z danymi. Firmy, które nie szanują ich prywatności, tracą wiarygodność, klientów i sprzedaż. Pokaż swoim klientom, że naprawdę Ci na nich zależy!

Płać tylko za to, z czego korzystasz

Nasz elastyczny model cenowy

Zgoda menedżera CMP jest tani i dostępny w elastycznym modelu: płacisz tylko za to, z czego korzystasz!

Basic

0
Na stałe za darmo dla
strona internetowa lub aplikacja
  • 5000 odsłon / miesiąc w tym.
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Gotowe projekty
  • 1 indeksowanie/tydzień
  • Wsparcie: bilety
  • dodatkowy Widoki do rezerwacji
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Testy A/B i optymalizacja
  • dodatkowy konta użytkowników

Beginner

19
Miesięcznie za
strona internetowa lub aplikacja
  • 100 000 odsłon / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.1  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • 3 indeksowania/dzień
  • Wsparcie: bilety
  • Testy A/B i optymalizacja
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • dodatkowy konta użytkowników
Bardzo popularna

Standard

49
Miesięcznie do
3 strony internetowe lub aplikacje
  • 1 milion wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.05  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 10 indeksowań/dzień
  • Wsparcie: bilet i e-mail
  • dodatkowy konta użytkowników

Agency

195
Miesięcznie do
20 stron internetowych lub aplikacji
  • 10 milionów wyświetleń / miesiąc w tym.
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • 100 indeksowań/dzień
  • 10 dodatkowych konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta

Enterprise

Na żądanie
Cena miesięczna do indywidualnego uzgodnienia
  • Dowolne wyświetlenia / miesiąc
  • dodatkowy Wyświetlenia:0.02  / 1000
  • Zgodny z wymogami RODO
  • CMP zgodny z IAB TCF
  • Standard GPP IAB
  • Konfigurowalne projekty wyglądu
  • Testy A/B i optymalizacja
  • Wszelkie indeksowania/dzień
  • dowolny dodatek. konta użytkowników
  • Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
  • Osobisty menedżer konta

Są to ważne amerykańskie normy dotyczące prywatności

Jakie przepisy dotyczące ochrony danych obowiązują w Stanach Zjednoczonych?

Firmy, które mają siedzibę w Stanach Zjednoczonych, prowadzą tam działalność lub świadczą usługi lub w inny sposób kontaktują się z obywatelami USA, prawdopodobnie podlegają jednemu z wielu przepisów dotyczących prywatności.

  • W przeciwieństwie do wielu innych krajów, przepisy dotyczące ochrony danych w USA są regulowane na poziomie stanowym – do czasu powstania krajowego prawa o ochronie danych. Firmy powinny zatem sprawdzić, czy lub jakie przepisy federalne mają do nich zastosowanie. W szczególności mogą to być:

  • CCPA / CPRA – Kalifornia

    CCPA oznacza California Consumer Privacy Act i została uchwalona w 2019 roku. Dotyczy to w szczególności stanu Kalifornia lub w odniesieniu do mieszkańców Kalifornii. „Aktualizacja” CCPA to CPRA lub California Privacy Rights Act. W ramach CPRA niektóre przepisy są określone i zaostrzone.

  • VCDPA — Wirginia

    VCDPA to skrót od Virginia Consumer Data Protection Act i odnosi się do firm prowadzących działalność w stanie Wirginia lub obsługujących mieszkańców tego stanu. VCDPA będzie „obowiązywać” od 1 stycznia 2023 r. – czyli najpóźniej od tej daty firmy muszą go wdrożyć.

  • CPA — Kolorado

    CPA lub Colorado Privacy Act to prawo dotyczące prywatności stanu Kolorado. Podobnie jak VCDPA stanu Wirginia, prawo to obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. i musi być wdrażane przez firmy zlokalizowane w Kolorado lub przetwarzające dane mieszkańców tego stanu.

  • UCPA-Utah

    Przepisy dotyczące ochrony danych obowiązujące w stanie Utah w zachodnich Stanach Zjednoczonych to UCPA lub Utah Consumer Privacy Act. W przeciwieństwie do dwóch wyżej wymienionych ustaw, UCPA wejdzie w życie dopiero 31 grudnia 2023 r. Ustawa ta dotyczy również wszystkich firm, które przetwarzają określoną ilość danych (tutaj 100 tys. rocznie) pochodzących od obywateli państwa.

  • CAPDP — Connecticut

    CAPDP (częściowo CTPDP) oznacza Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy to federalne prawo o ochronie danych w stanie Connecticut. Ustawa wejdzie w życie 1 lipca 2023 r. i będzie miała wpływ na firmy zlokalizowane, prowadzące działalność lub przetwarzające informacje o obywatelach stanu Connecticut.

  • Prywatność krajowa USA

    Oprócz wyżej wymienionych przepisów różne inne stany mają w przygotowaniu własne przepisy – niektóre z nich spodziewane są już w 2023 roku. Ponadto istnieją różne podejścia do krajowych przepisów dotyczących prywatności, które mają zastosowanie w Stanach Zjednoczonych.

Najczęściej zadawane pytania

Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?

Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.

Kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów

Kalifornijska ustawa o prawach do prywatności

Ustawy już weszły w życie.

TAk. Prokurator federalny już teraz sumiennie nakłada grzywny. Najbardziej znanym jak dotąd przypadkiem jest sprawa Sephory z grzywną w wysokości 1,2 mln USD.

VCDPA to skrót od Virginia Consumer Data Protection Act.

Ustawa o ochronie prywatności w Kolorado.

VCDPA obowiązuje od 1 stycznia 2023 r.

CPA obowiązuje od 1 stycznia 2023 r.

Ustawa o ochronie prywatności konsumentów w stanie Utah.

UCPA wejdzie w życie 31 grudnia 2023 r.

CAPDP (czasami także CTPDP) to skrót od Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy.

Ustawa wejdzie w życie 1 lipca 2023 roku

Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.