Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Dobrze

Nowe amerykańskie przepisy dotyczące prywatności wchodzą w życie w 2024 r.: zaktualizuj swoje ustawienia prywatności obowiązujące w USA


Nowe przepisy USA 2024

W Stanach Zjednoczonych nowe przepisy dotyczące ochrony danych wejdą w życie w drugiej połowie 2024 roku – na Florydzie, w Teksasie, Oregonie i Montanie . Firmy działające w tych stanach lub mające klientów w tych stanach muszą dokonać przeglądu swoich praktyk w zakresie ochrony danych, aby zapewnić zgodność z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony danych.

Aby ułatwić Ci ten proces, w tym artykule najpierw wyjaśnimy, gdzie na Twoim pulpicie nawigacyjnym znajdziesz specyficzne dla USA ustawienia ochrony danych w odniesieniu do przepisów, które weszły już w życie w amerykańskich stanach Kolorado, Utah, Connecticut i Kalifornia , Wirginii i Waszyngtonie . W drugiej części przyjrzymy się nowym przepisom dotyczącym ochrony danych, które wejdą w życie w przyszłości, oraz kluczowym wymaganiom, jakie się z nimi wiążą.

Jak znaleźć ustawienia ochrony danych w USA w panelu kontrolnym CMP consentmanager

Wykonaj poniższe proste kroki, aby dostosować ustawienia zgodności swojej witryny z amerykańskimi przepisami dotyczącymi prywatności:

  1. Zaloguj się do panelu CMP pod adresem https://app. consentmanager .net .
  2. Przejdź do sekcji „CMP” i wybierz „Legalne”.
  3. Przewiń w dół, aby znaleźć sekcję Ustawienia prywatności w USA, w której znajdziesz konfiguracje następujących elementów:
  • Kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA)
  • Ustawa o ochronie prywatności w Kolorado (CPA)
  • Ustawa stanu Connecticut dotycząca prywatności danych osobowych (CAPDP)
  • Cyfrowa karta praw Florydy (FDBR)
  • Ustawa o ochronie danych konsumentów stanu Montana (MTCDPA)
  • Ustawa o ochronie danych konsumentów stanu Oregon (OCDPA)
  • Ustawa o ochronie danych i bezpieczeństwie danych stanu Teksas (TDPSA)
  • Ustawa o ochronie prywatności konsumentów stanu Utah (UCPA)
  • Ustawa o ochronie danych konsumentów stanu Wirginia (VCDPA)
  • Ustawa Waszyngtona o moim zdrowiu i moich danych (WADA)

To jest takie proste! Teraz po prostu kliknij prawo amerykańskie, które chcesz aktywować.

Zaawansowane opcje z logiką warstw dla banera plików cookie

Oprócz zgodności z przepisami amerykańskimi, nasz pulpit CMP oferuje również zaawansowane opcje. W tym miejscu do akcji wkracza Layer Logic, która określa sposób wyświetlania banera każdemu odwiedzającemu, gdy po raz pierwszy odwiedza Twoją witrynę.

Oto pięć opcji logiki warstw, które możesz wybrać z panelu kontrolnego:

  1. Poproś o zgodę (pokaż powiadomienie): to ustawienie aktywnie prosi odwiedzających o wyrażenie zgody przed użyciem nieistotnych plików cookie.
  2. Zezwól na zgodę (bez powiadomienia): Oznacza to, że chociaż użytkownicy mają możliwość rezygnacji z nieistotnych plików cookie, nie zostaną powiadomieni o tej opcji za pomocą wyskakującego okienka lub banera przy pierwszej wizycie na stronie.
  3. Poproś o rezygnację (pokaż powiadomienie): Ta opcja informuje odwiedzającego o korzystaniu z plików cookie i oferuje mu możliwość ich odrzucenia.
  4. Zezwalaj na rezygnację (bez powiadomienia): Chociaż użytkownicy mają możliwość odrzucenia nieistotnych plików cookie, nie są wyraźnie informowani o tej opcji za pomocą proaktywnego wyskakującego okienka lub banera podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej.
  5. Nie zezwalaj na wyrażanie zgody lub rezygnacji: Należy pamiętać, że tutaj nie jest wyświetlany żaden baner. Jest to zazwyczaj stosowane w przypadku witryn internetowych, które wykorzystują wyłącznie niezbędne pliki cookie wymagane do działania witryny.
Panel consentmanager Layer Logic

Jakie korzyści daje Layer Logic dla Twojej firmy?

Każdy stan USA ma swoje własne, specyficzne wymagania, niektóre bardziej rygorystyczne niż inne i które mogą się od siebie różnić. Tym ważniejsza jest możliwość dostosowania logiki warstw tak, aby spełniała zarówno specyficzne wymagania prawne firmy, jak i preferencje biznesowe. Zgodnie z przepisami dotyczącymi prywatności możesz także przeprowadzić testy A/B, aby określić najskuteczniejsze ustawienia, które zostaną zaakceptowane przez różnych odbiorców w USA. Sprytnie zarządzając tymi ustawieniami, możesz ulepszyć strategie gromadzenia zgód i ostatecznie zmaksymalizować współczynniki zgód.

Amerykańskie przepisy dotyczące prywatności, które zaczną obowiązywać w 2024 r

Poniższe przepisy dotyczące ochrony danych wejdą w życie w 2024 r. Jeżeli Twoja firma działa na terenie jednego z wymienionych państw lub tam znajdują się Twoi klienci, powinieneś przygotować się na dodatkowe wymogi w zakresie ochrony danych:

Cyfrowa karta praw Florydy (FDBR) – obowiązuje od 1 lipca 2024 r

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) została podpisana 6 czerwca 2023 r. i zacznie obowiązywać 1 lipca 2024 r. Prawo ma zastosowanie przede wszystkim do dużych firm, których roczna sprzedaż brutto przekracza 1 miliard dolarów, przy czym pewne progi mają zastosowanie do firm intensywnie zajmujących się reklamą cyfrową lub obsługujących duże platformy cyfrowe. Ustawa FDBR zapewnia szerokie prawa do rezygnacji z gromadzenia danych za pomocą technologii rozpoznawania głosu i twarzy, ustanawia ścisłe ograniczenia w zakresie gromadzenia danych z monitoringu bez aktywnej zgody użytkownika i wymaga wyraźnych powiadomień o sprzedaży danych wrażliwych i biometrycznych . Ponadto ustawa zapewnia szczególną ochronę danych dzieci i, z pewnymi wyjątkami, zabrania władzom moderowania treści w mediach społecznościowych.

Ustawa o ochronie danych i bezpieczeństwie danych stanu Teksas (TDPSA) – obowiązuje od 1 lipca 2024 r

TDPSA ustanawia ramy podobne do RODO dla firm działających w Teksasie lub świadczących usługi mieszkańcom Teksasu. Prawo wymaga jasnych informacji o ochronie danych i ocen skutków dla ochrony danych w przypadku działań związanych z przetwarzaniem wysokiego ryzyka . Konsumentom przysługują także silne prawa, takie jak: B. prawo do informacji, poprawiania i usunięcia swoich danych oraz prawo do sprzeciwu wobec przesyłania danych i reklamy ukierunkowanej. W szczególności TDPSA określa ścisłe wytyczne dotyczące postępowania z danymi zanonimizowanymi i pseudonimizowanymi, aby zapewnić ostrożne traktowanie nawet informacji, których nie można bezpośrednio zidentyfikować. Prokurator generalny stanu Teksas ponosi wyłączną odpowiedzialność za egzekwowanie prawa.

Ustawa o ochronie danych konsumentów stanu Oregon (OCDPA) – obowiązuje od 1 lipca 2024 r

Ustawa OCDPA ma zastosowanie do firm działających w Oregonie lub prowadzących interesy z mieszkańcami Oregonu. Ustawa ma zastosowanie również do organizacji non-profit i określa pewne progi dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających dane. Podkreśla potrzebę kompleksowych informacji o ochronie prywatności i ocen ryzyka w przypadku działań stwarzających istotne zagrożenie dla prywatności konsumentów. OCDPA daje konsumentom prawo dostępu, poprawiania i usuwania swoich danych oraz rezygnacji ze sprzedaży danych osobowych i reklam ukierunkowanych. Na przetwarzanie danych wrażliwych wymagana jest wyraźna zgoda . Ponadto zanonimizowane dane są wyłączone z ochrony danych osobowych na mocy tej ustawy. Egzekucją zajmuje się Prokurator Generalny stanu Oregon, który może nakładać kary cywilne za naruszenia.

Ustawa o ochronie danych konsumentów stanu Montana (MTCDPA) – obowiązuje od 1 października 2024 r

Ustawa MTCDPA ma zastosowanie do firm prowadzących interesy z mieszkańcami stanu Montana lub prowadzących interesy w Montanie. MTCDPA ustala progi na podstawie ilości przetwarzanych danych osobowych i przychodów generowanych ze sprzedaży tych danych. Ustawa przyznaje konsumentom prawo dostępu do swoich danych, ich modyfikacji i usunięcia, a także rezygnacji ze sprzedaży lub wykorzystywania ich danych w celach profilowania i reklamy ukierunkowanej. Administratorzy danych mają obowiązek ograniczać gromadzenie danych, zabezpieczać gromadzone dane, zapewniając jednocześnie przejrzystość stosowanych przez siebie praktyk ochrony danych. Zadaniem podmiotów przetwarzających dane jest wspieranie administratorów danych w spełnianiu tych wymagań.

Każde z tych przepisów zmusi firmy do przeglądu i potencjalnej zmiany swoich obecnych praktyk w zakresie prywatności. W miarę zbliżania się odpowiednich terminów użytkownicy consentmanager mogą w dowolnym momencie uzyskać dostęp do swoich pulpitów nawigacyjnych, aby aktywować zgodność z poniższymi przepisami.

Zarejestruj swoją witrynę już teraz i przygotuj się, gdy wejdą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony danych.


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 05/2024

Nowa integracja dla Slacka, MS Teams i nie tylko Wraz z obecną aktualizacją w systemie dostępna jest teraz nowa funkcja integracji dla Slack, MS Teams, Zapier i n8n. Funkcja w wygodny sposób powiadamia Cię w Slacku, Teams czy innym narzędziu o ważnych zmianach i nowościach (np. znalezionych nowych plikach cookies) na Twoim koncie CMP. Nie […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
filmy, Nowy, Ogólny

Seminarium internetowe: Google Consent Mode w wersji 2 z Google i consentmanager

Dołącz do naszego ekskluzywnego seminarium internetowego prowadzonego przez consentmanager we współpracy z Google 12 czerwca 2024 r. o 11:00 CET. Ze względu na duże zapotrzebowanie na informacje na temat najnowszych wymagań Google, to seminarium internetowe pomoże Ci lepiej zrozumieć Google Consent Mode v2. Dennis Gingele z Google i Jan Winkler z consentmanager przedstawią niezbędne fakty […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.