Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Tryb zgody Google i consentmanager


Tryb zgody Google i consentmanager

🚨 Hinweis: Dieser Artikel bezieht sich auf den Google Consent Mode. Ein kurzes Update zur neuen Google Consent Mode v2 finden Sie nachfolgend. Klicken Sie hier um mehr über die neuen Anforderungen des Google Consent Mode v2 zu erfahren.

Aktualizacja z 28 listopada 2023 r. — Tryb zgody Google w wersji 2

Firma Google wprowadziła tryb zgody Google w wersji 2 , rewolucyjną aktualizację, która zmienia krajobraz reklam i analiz z korzyścią dla reklamodawców, wydawców i użytkowników końcowych. Firmy korzystające z usług Google Ads i Analytics mają czas do marca 2024 r. na dostosowanie się do nowych wymagań Google. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji, w której tryb uzyskiwania zgody Google był opcjonalny i używany do modelowania konwersji, do śledzenia danych wymagane jest teraz korzystanie z trybu uzyskiwania zgody Google w wersji 2 Móc . Poza tym zastosowanie jest certyfikowana przez Google platforma CMP, taka jak consentmanager , która wcześniej była opcjonalna, jest obecnie obowiązkowa , aby zapewnić standardowe podejście do zgody użytkownika. Ta ewolucja trybu zgody Google nie tylko rozwiązuje problemy związane z prywatnością, ale także podkreśla zaangażowanie Google w zapewnianie solidniejszych i łatwiejszych informacji na temat danych opartych na zgodzie. Kliknij powyższy link, aby dowiedzieć się więcej o kluczowych zmianach w trybie uzyskiwania zgody Google w wersji 2.

consentmanager ma przyjemność ogłosić współpracę z Google jako certyfikowany partner CMP.

Co to jest tryb zgody Google?

Tryb zgody Google (znany również jako tryb zgody Google) to funkcja Google, która pomaga operatorom witryn uzyskać wyraźną zgodę użytkownika na korzystanie z plików cookie i innych technologii śledzenia Google (takich jak Google Analytics, Google Ads i Google Tag Manager) w celu monitorowania i rejestrować i „modelować” luki w inaczej utraconych konwersjach użytkowników, którzy nie wyrażają zgody na pliki cookie, bez naruszania ich prywatności.

funkcje trybu zgody Google

Co się dzieje, gdy użytkownik wyraża zgodę?

Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na Twojej stronie, tagi działają jak zwykle i zbierają dane do celów analitycznych i reklamowych za pośrednictwem Google Analytics, Google Ads lub Google Tag Manager.

A co się stanie, jeśli użytkownik odmówi zgody? Lub zignorowałeś baner dotyczący plików cookie?

Następnie tryb zgody Google automatycznie konfiguruje tagi Google w taki sposób, że gromadzenie danych jest ograniczone. Oznacza to, że Google Analytics, Google Ads i Google Tag Manager nie zbierają żadnych danych osobowych ani innych danych o zachowaniu użytkownika na stronie.

Tagi działają w trybie ograniczonego przetwarzania danych, w którym rejestrowany jest jedynie adres IP użytkownika, typ urządzenia i przeglądarki oraz odwiedzane strony w serwisie. Dane są bardziej ograniczone, ponieważ mają na celu ochronę prywatności użytkowników, ponieważ nie zawierają żadnych danych osobowych. Mimo to dane te są przydatne dla właścicieli witryn, aby zrozumieć ich współczynniki konwersji i interakcje w ich witrynie.

Ogólnie rzecz biorąc, tryb uzyskiwania zgody Google ma na celu pomóc operatorom witryn w przestrzeganiu przepisów dotyczących prywatności przy jednoczesnym korzystaniu ze spostrzeżeń i danych oferowanych przez produkty Google. Dzięki automatycznej konfiguracji tagów Google w oparciu o status zgody użytkownika, operatorzy witryn mogą uszanować życzenia użytkowników dotyczące prywatności, otrzymując jednocześnie cenne informacje o korzystaniu z witryny.

Czy potrzebuję trybu zgody Google? [Checkliste]

  • Czy korzystasz z Google Analytics w swojej witrynie?
  • Czy używasz plików cookie lub innych technologii śledzenia na swojej stronie internetowej?
  • Czy obowiązują przepisy dotyczące prywatności, takie jak ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) lub kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA)?
  • Czy masz politykę prywatności, która wyjaśnia, w jaki sposób gromadzisz, wykorzystujesz i udostępniasz dane użytkowników, w tym informacje o plikach cookie i technologiach śledzenia?
  • Czy masz rozwiązanie CMP (Compliance Management Platform), które umożliwia użytkownikom wyrażanie lub odmawianie zgody na korzystanie z plików cookie i technologii śledzenia?

Jeśli zaznaczyłeś któryś z tych elementów, prawdopodobnie musisz zainstalować tryb uzyskiwania zgody Google. Aby zobaczyć, jakie masz opcje, zapoznaj się z naszym przewodnikiem tutaj .

Jak to działa?

Tryb zgody Google umożliwia właścicielom witryn informowanie Google o stanie zgody użytkownika na pliki cookie lub identyfikatory aplikacji na dwa sposoby: za pośrednictwem nagłówka żądania HTTP lub warstwy danych Menedżera tagów Google (GTM). Metoda nagłówka żądania HTTP dodaje do nagłówka żądania parametr „gtag_consent”, który wskazuje stan zgody użytkownika na pliki cookie i technologie śledzenia. W metodzie GTM-data layer biblioteka „gtag.js” jest skonfigurowana do odczytywania stanu zgody użytkownika z warstwy danych, w której przechowywane są informacje o stanie zgody użytkownika na różne rodzaje plików cookies i technologii śledzenia. Google Analytics wykorzystuje stan zgody użytkownika, aby zdecydować, czy używać plików cookie i technologii śledzenia dla tego użytkownika.

Tryb zgody Google i consentmanager

Sprawdź nasz przewodnik dla początkujących tutaj

Skąd mam wiedzieć, czy tryb uzyskiwania zgody Google jest włączony?

Aby sprawdzić, czy w Twojej witrynie włączony jest tryb zgody Google, wykonaj poniższe czynności:

  1. Otwórz swoją witrynę w przeglądarce internetowej i przejdź do narzędzi programistycznych (zwykle naciskając klawisz F12).
  2. Przejdź do karty Konsola.
  3. Wpisz getTCData() w konsoli i naciśnij Enter.
  4. Jeśli tryb zgody Google jest włączony w Twojej witrynie, powinieneś zobaczyć obiekt JSON zawierający informacje o stanie zgody użytkownika, w tym tcString, cmpStatus, eventStatus, gdprApplies,purposeOneTreatment, wydawcyCC i addtlConsent.

Jeśli widzisz ten obiekt JSON, oznacza to, że w Twojej witrynie działa tryb uzyskiwania zgody Google. Jeśli go nie widzisz, być może nieprawidłowo zaimplementowałeś kod.


więcej komentarzy

Ogólny

Biuletyn 09.2024

Nowe funkcje: narzędzie dotyczące praw osób, których dane dotyczą (DSR). RODO stanowi, że osobom, których dane dotyczą (takim jak odwiedzający witrynę, klienci lub inne osoby, których dane są przetwarzane), przysługują określone prawa. Obejmuje to w szczególności możliwość dochodzenia swoich praw oraz otrzymywania informacji o przetwarzanych danych. Prawa obejmują m.in.: Nasze nowe narzędzie DSR umożliwia teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nowy

consentmanager osiąga status złotego partnera Google CMP

consentmanager uzyskał certyfikat partnera CMP Gold Tier w programie partnerskim Google Consent Management Platform (CMP). Status ten przyznano nam na podstawie następujących kryteriów: Najnowsze osiągnięcie w programie partnerskim Google CMP przynosi naszym klientom znaczące korzyści. Teraz możesz zintegrować swój baner zgody z Google Ads, Google Analytics i Google Tag Managerem bezpośrednio z interfejsu Google Tag […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.