Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Francja: Kary dla Google, Amazon i Carrefour za nieprawidłowe pliki cookie


Francuski organ ochrony danych CNIL był bardzo aktywny w ostatnich tygodniach i nałożył różne kary za nieprawidłowy opis plików cookie i przetwarzania danych na stronach internetowych dużych firm. Oto krótki przegląd.

logo cnil jest wyświetlane w kolorze niebieskim i czerwonym

Google – 100 mln euro grzywny

Na początku grudnia 2020 r. największa jak dotąd kara została nałożona za „naruszenia plików cookie” – tutaj przeciwko Google. W sumie CNIL nałożyła grzywnę w wysokości 100 mln euro – 60 mln na Google LLC i 40 mln na Google Ireland Ltd. W obu przypadkach problem polega na tym, że odwiedzający wyszukiwarkę google.fr nie zostali wystarczająco poinformowani o reklamowych plikach cookie przez baner stworzony przez Google.

To, co jest szczególne w tym przypadku, to fakt, że zgodnie z RODO, irlandzki organ ochrony danych DPC byłby faktycznie odpowiedzialny. Aby nadal móc nakładać karę, CNIL opiera się zatem na dyrektywie ePrivacy, a nie na RODO.

Wyjaśnienia CNIL dotyczące kar Google (w języku angielskim).

Amazon – 35 mln euro grzywny

Wraz ze wspomnianą karą dla Google ogłoszono również karę dla Amazona: 35 mln euro. Również w tym przypadku problem polega na tym, że reklamowe pliki cookie zostały ustawione bez zgody odwiedzających (tutaj na amazon.fr). Tutaj również wykorzystano ePrivacy, a nie RODO jako podstawę.

Wyjaśnienia CNIL France w sprawie kar Amazon (angielski).

Carrefour – 3 mln euro grzywny

Na dobry tydzień przed Google i Amazonem CNIL pod koniec listopada nałożył na Carrefour (jeden z największych sklepów internetowych we Francji) karę w wysokości około 3 mln euro. Grzywna trafia do 2,25 mln do Carrefour, a kolejne 800 000 EUR do Carrefour Banque. W obu przypadkach chodzi również o niepoprawnie ustawione pliki cookies i brak zgody.

Więcej informacji w CNIL (w języku francuskim).


więcej komentarzy

Polnische Flagge mit Text “Polnische DSB gibt Hinweise zur Whistleblower-Richtlinie”
Dobrze, Nowy

Polski IOD o przestrzeganiu polityki sygnalisty

7 sierpnia Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wraz z innymi członkami organu i ekspertami zewnętrznymi zorganizował seminarium mające na celu wsparcie firm we wdrażaniu tego w swoich procesach biznesowych. Najważniejsze punkty dyskusji podsumowano tutaj: Rozszerzenie definicji sygnalisty Podczas seminarium wyjaśniono, że tożsamość sygnalisty nie ogranicza się do jego imienia i nazwiska . Do tożsamości […]
Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
filmy

Seminarium internetowe: Rozwiązanie consentmanager Cookie Consent zostało poprawnie skonfigurowane i zainstalowane

Nasze seminarium internetowe na temat „Prawidłowej konfiguracji i instalacji rozwiązania dotyczącego zgody na consentmanager plików cookie” odbyło się 3 września. Podczas tego webinaru Jan Winkler , dyrektor generalny consentmanager , przeprowadził przez najważniejsze funkcje i przekazał cenne informacje na temat nowego interfejsu użytkownika interfejsu CMP consentmanager . Webinar był prowadzony w języku niemieckim i angielskim […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.