Nowy raport podsumowujący i nowe opcje projektowe
W tym miesiącu wprowadziliśmy wiele drobnych ulepszeń. Spośród tych ulepszeń chcielibyśmy przedstawić w szczególności dwie funkcje:
Po pierwsze, dodaliśmy raport przeglądowy (menu> raporty> Przegląd). Raport podsumowuje informacje z różnych raportów i tworzy prosty i szybki przegląd wydajności CMP. Oprócz ważnych kluczowych danych jest też nasz nowy schemat przepływu ruchu. Pomoże Ci to łatwiej zrozumieć, w jaki sposób podejmowane są decyzje użytkowników – jaki ruch jest akceptowany i jak do tego doszło.
Drugą nową funkcją, którą chcielibyśmy wprowadzić, jest nowa opcja projektowania wyświetlania warstwy zgody (Menu > Motywy > Edytuj > Zachowanie > Wyświetl). Tutaj możesz teraz wybierać pomiędzy różnymi limitami czasu i animacjami. W szczególności może to zapewnić, że użytkownicy zwracają większą uwagę na warstwę zgody i może poprawić wskaźnik akceptacji.
Ważne: Zniesienie starych kodeksów
Informujemy, że zmiany kodu będą konieczne dla klientów, którzy utworzyli kody przed czerwcem 2021 r. Pierwszy krok został już zrobiony w obecnej aktualizacji. Zaczęliśmy pozbywać się starych kodów. W pierwszym kroku, od 1 lipca 2023 r., wszystkie stare kody, które nadal zawierają domenę consensu.org, zostaną zniesione . Dotyczy to automatycznych kodów blokujących, ręcznych/półautomatycznych kodów blokujących, kodów list plików cookie, kodów list dostawców, dostępu do interfejsu API JS, kodów AMP i mobilnych pakietów SDK.
Kody wydane przed połową 2021 r. zawierają adresy URL domeny consentmanager .mgr.consensu.org. Jeśli używasz kodów zawierających tę domenę, zaktualizuj kody do nowej wersji, którą znajdziesz w swoim loginie consentmanager . Aby ułatwić zrozumienie, czy problem Cię dotyczy, wkrótce (aktualizacja w lutym) wyświetlimy dalsze informacje na Twoim pulpicie consentmanager .
Rzecznicy praw konsumentów odnoszą sukcesy w zakresie banerów cookie zgodnych z ochroną danych!
W obecnym przypadku Burda-Verlag (focus.de) Federalne Stowarzyszenie Konsumentów (VZBV) odniosło częściowe zwycięstwo w związku ze stosowaniem nieodpowiednich banerów cookie.
Co się stało?
Burda-Verlag wykorzystał „międzydomenowe rejestrowanie zachowań użytkowników do celów analitycznych i marketingowych” z ponad setkami dostawców w Focus Online. Nie jest to rzeczywiste naruszenie per se. Rzecznicy konsumentów dostrzegli jednak naruszenie praw konsumenta do ochrony danych w związku z nieodpowiednim projektem odpowiedniej warstwy zgody na pliki cookie i związanym z tym niewystarczającym informowaniem użytkowników o wykorzystaniu ich danych.
Pozew ten zakończył się ostatecznie sukcesem przed sądem okręgowym w Monachium. Pod koniec listopada 2022 roku Sąd Okręgowy uznał, że (przynajmniej częściowo) słuszność rzeczników konsumentów stwierdzono, że wygląd banerów cookies na stronach internetowych Burda Publishing nie spełnia wymogów ochrony danych TDDDG (wcześniej : TTDSG).
Przykład wydawnictwa Burda po raz kolejny pokazuje, jak ważne jest stosowanie poprawnego banera cookie. Oprócz zasadniczej integracji przycisku odrzucenia (tak samo wyeksponowany jak przycisk akceptacji), obejmuje to również wymagania, takie jak ograniczenie listy dostawców.
Na co należy zwrócić uwagę, projektując zgodną z prawem warstwę plików cookie?
Przygotowaliśmy dla Ciebie pomoc:
- Lista kontrolna banerów dotyczących plików cookie: https://www. consentmanager
- Robot indeksujący pliki cookie: https://www. consentmanager
Cały artykuł dotyczący sprawy wydawnictwa Burda można przeczytać tutaj:
https://www.heise.de/news/Verbraucherschuetzer-klagen-erfolgreich-gegen-Cookie-Banner-7408270.html
Aktualizacja: Wiadomości z procesu IAB TCF w Belgii
Pojawiły się nowe rozwiązania w procesie dotyczącym IAB Europe i Standard IAB TCF w Belgii. Właściwy organ (APD) zatwierdził plan działania przedstawiony przez IAB Europe. IAB Europe ma teraz czas do około połowy lipca na wdrożenie punktów przewidzianych w planie działania. To dobry znak dla użytkowników IAB TCF : jest to krok dalej w kierunku zgodnej procedury i „Kodeksu postępowania” (samozobowiązania branży), co oznaczałoby wysoki poziom pewności prawa dla stron internetowych.
Planowane zmiany w planie działania obejmują pewne dostosowania w polityce TCF, likwidację domeny consensu.org (patrz wyżej) oraz inne dostosowania w technologii TCF. W tym momencie będziemy Cię informować na bieżąco.
Więcej poprawek i poprawek w styczniu
W styczniu pojawiły się między innymi następujące drobne nowości i zmiany:
Wprowadzono optymalizacje w ulepszonym wyświetlaniu powiązanych dostawców („podusług”), co daje odwiedzającemu witrynę bardziej przejrzysty przegląd dostawców, z których usług korzystali. Do CMP dodano również zaawansowane kombinacje przycisków. W przypadku usługodawców, którzy korzystają ze specjalnych funkcji lub funkcji, w szczegółach usługodawcy dodano opisowe teksty.
Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydania:
Dziennik wydań
- Raport zarządzania CMP-1576
- CMP-1563 Rozszerzony tryb karuzeli: Wydanie / Włącz wszystkich dostawców, przełączanie włącza wszystkich
- CMP-1525 Zwiększ szybkość podusług
- CMP-1542 Dodaj opcję wyświetlania warstwy z opóźnieniem
- CMP-1366 Dodaj opcję wyświetlania dwóch przycisków zamiast przełącznika
- CMP-1478 Dodaj opcję do ustawienia po ustanowieniu LI
- CMP-1070 Przełącz identyfikatory CMP w kodach na losowy tekst
- CMP-1247 2. warstwa: możliwość złożenia 1. celu
- CMP-1564 Dodaj kombinację przycisków zapisz + odrzuć
- CMP-1569 Problem: Zwoje flag z przewijaniem warstw
- W ustawieniach niestandardowych CMP-1502 brakuje animacji
- CMP-1504 Akceptacja niestandardowa nie zawiera animacji
- CMP-1565 Dodaj opcję udostępniania opisu plików cookie w CMP
- CMP-1567 DataLayer: Dodaj właściwość informującą, w jaki sposób znaleziono dane dotyczące zgody
- Opis specjalnego przeznaczenia CMP-1570 TCF nie jest wyświetlany