Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Biuletyn 01/2023


Nowy raport podsumowujący i nowe opcje projektowe

W tym miesiącu wprowadziliśmy wiele drobnych ulepszeń. Spośród tych ulepszeń chcielibyśmy przedstawić w szczególności dwie funkcje:
Po pierwsze, dodaliśmy raport przeglądowy (menu> raporty> Przegląd). Raport podsumowuje informacje z różnych raportów i tworzy prosty i szybki przegląd wydajności CMP. Oprócz ważnych kluczowych danych jest też nasz nowy schemat przepływu ruchu. Pomoże Ci to łatwiej zrozumieć, w jaki sposób podejmowane są decyzje użytkowników – jaki ruch jest akceptowany i jak do tego doszło.

Drugą nową funkcją, którą chcielibyśmy wprowadzić, jest nowa opcja projektowania wyświetlania warstwy zgody (Menu > Motywy > Edytuj > Zachowanie > Wyświetl). Tutaj możesz teraz wybierać pomiędzy różnymi limitami czasu i animacjami. W szczególności może to zapewnić, że użytkownicy zwracają większą uwagę na warstwę zgody i może poprawić wskaźnik akceptacji.

Ważne: Zniesienie starych kodeksów

Informujemy, że zmiany kodu będą konieczne dla klientów, którzy utworzyli kody przed czerwcem 2021 r. Pierwszy krok został już zrobiony w obecnej aktualizacji. Zaczęliśmy pozbywać się starych kodów. W pierwszym kroku, od 1 lipca 2023 r., wszystkie stare kody, które nadal zawierają domenę consensu.org, zostaną zniesione . Dotyczy to automatycznych kodów blokujących, ręcznych/półautomatycznych kodów blokujących, kodów list plików cookie, kodów list dostawców, dostępu do interfejsu API JS, kodów AMP i mobilnych pakietów SDK.
Kody wydane przed połową 2021 r. zawierają adresy URL dla domeny zgody manager.mgr.consensu.org. Jeśli używasz kodów zawierających tę domenę, zaktualizuj kody do nowej wersji, którą znajdziesz w loginie menedżera zgody. Aby ułatwić zrozumienie, czy dotyczy to Ciebie, wkrótce (aktualizacja w lutym) wyświetlimy dalsze informacje na pulpicie nawigacyjnym Twojego menedżera zgód.

Rzecznicy praw konsumentów odnoszą sukcesy w zakresie banerów cookie zgodnych z ochroną danych!

W obecnym przypadku Burda-Verlag (focus.de) Federalne Stowarzyszenie Konsumentów (VZBV) odniosło częściowe zwycięstwo w związku ze stosowaniem nieodpowiednich banerów cookie.

Co się stało?

Burda-Verlag wykorzystał „międzydomenowe rejestrowanie zachowań użytkowników do celów analitycznych i marketingowych” z ponad setkami dostawców w Focus Online. Nie jest to rzeczywiste naruszenie per se. Rzecznicy konsumentów dostrzegli jednak naruszenie praw konsumenta do ochrony danych w związku z nieodpowiednim projektem odpowiedniej warstwy zgody na pliki cookie i związanym z tym niewystarczającym informowaniem użytkowników o wykorzystaniu ich danych.
Pozew ten zakończył się ostatecznie sukcesem przed sądem okręgowym w Monachium. Pod koniec listopada 2022 r. sąd okręgowy zgodził się (przynajmniej częściowo) z rzecznikami konsumentów, że projekt banerów cookie na stronie internetowej Burda-Verlag nie spełnia wymogów ochrony danych TTDSG.
Przykład wydawnictwa Burda po raz kolejny pokazuje, jak ważne jest stosowanie poprawnego banera cookie. Oprócz zasadniczej integracji przycisku odrzucenia (tak samo wyeksponowany jak przycisk akceptacji), obejmuje to również wymagania, takie jak ograniczenie listy dostawców.

Na co należy zwrócić uwagę, projektując zgodną z prawem warstwę plików cookie?

Przygotowaliśmy dla Ciebie pomoc:

Cały artykuł dotyczący sprawy wydawnictwa Burda można przeczytać tutaj:
https://www.heise.de/news/Verbraucherschuetzer-klagen-erfolgreich-gegen-Cookie-Banner-7408270.html

Aktualizacja: Aktualności z procedury IAB TCF w Belgii

Pojawiły się nowe zmiany w procedurze IAB Europe i standardu IAB TCF w Belgii. Właściwy organ (APD) zatwierdził plan działania przedstawiony przez IAB Europe. IAB Europe ma teraz czas do około połowy lipca na wdrożenie punktów przewidzianych w planie działania. To dobry znak dla użytkowników IAB TCF: to kolejny krok w kierunku zgodnej procedury i w kierunku „Kodeksu postępowania” (dobrowolne zobowiązanie branży), co oznaczałoby wysoki poziom pewności prawnej dla stron internetowych.
Planowane zmiany w planie działania obejmują pewne dostosowania w polityce TCF, likwidację domeny consensu.org (patrz wyżej) oraz inne dostosowania w technologii TCF. W tym momencie będziemy Cię informować na bieżąco.

Więcej poprawek i poprawek w styczniu

W styczniu pojawiły się między innymi następujące drobne nowości i zmiany:
Wprowadzono optymalizacje w ulepszonym wyświetlaniu powiązanych dostawców („podusług”), co daje odwiedzającemu witrynę bardziej przejrzysty przegląd dostawców, z których usług korzystali. Do CMP dodano również zaawansowane kombinacje przycisków. W przypadku usługodawców, którzy korzystają ze specjalnych funkcji lub funkcji, w szczegółach usługodawcy dodano opisowe teksty.

Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydania:

Dziennik wydań

  • Raport zarządzania CMP-1576
  • CMP-1563 Rozszerzony tryb karuzeli: Wydanie / Włącz wszystkich dostawców, przełączanie włącza wszystkich
  • CMP-1525 Zwiększ szybkość podusług
  • CMP-1542 Dodaj opcję wyświetlania warstwy z opóźnieniem
  • CMP-1366 Dodaj opcję wyświetlania dwóch przycisków zamiast przełącznika
  • CMP-1478 Dodaj opcję do ustawienia po ustanowieniu LI
  • CMP-1070 Przełącz identyfikatory CMP w kodach na losowy tekst
  • CMP-1247 2. warstwa: możliwość złożenia 1. celu
  • CMP-1564 Dodaj kombinację przycisków zapisz + odrzuć
  • CMP-1569 Problem: Zwoje flag z przewijaniem warstw
  • W ustawieniach niestandardowych CMP-1502 brakuje animacji
  • CMP-1504 Akceptacja niestandardowa nie zawiera animacji
  • CMP-1565 Dodaj opcję udostępniania opisu plików cookie w CMP
  • CMP-1567 DataLayer: Dodaj właściwość informującą, w jaki sposób znaleziono dane dotyczące zgody
  • Opis specjalnego przeznaczenia CMP-1570 TCF nie jest wyświetlany


więcej komentarzy

Webinar Google Consent Mode v2
filmy, Nowy

Seminarium internetowe: Tryb zgody Google, wersja 2

Seminarium internetowe na temat „Trybu zgody Google v2” odbyło się 27 lutego 2024 r. PDF do webinaru można znaleźć tutaj do pobrania . Omówiono następujące tematy: Przegląd Wszyscy mówią o trybie zgody Google w wersji 2. Od marca 2024 r. Google będzie wymagać, aby wszystkie witryny i aplikacje korzystały z trybu zgody Google w wersji […]
Digital Services Act
Dobrze

Czy ustawa o usługach cyfrowych (DSA) ma zastosowanie również do Twojej firmy? Platformy internetowe mają dodatkowe obowiązki

Ustawa o usługach cyfrowych określa dodatkowe wymogi w zakresie przejrzystości dla platform internetowych. Definicja platformy internetowej zawarta w DSA może mieć zastosowanie do Twojej firmy. W rezultacie może być konieczne spełnienie dodatkowych wymogów dotyczących przejrzystości określonych w DSA. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czy Twoja firma należy do tej kategorii i jakie kroki możesz podjąć, […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.