Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Consent Solution for DPOs

All-in-one solution for GDPR, CCPA, LGPD, PIPEDA and more

As a Data Protection Officer it is your duty to ensure that your company’s website is compliant with all the latest legislations. consentmanager can easily help you with this: Simply install it on your website and we will automatically ask visitors for consent and block 3rd party codes & cookies if no consent is given.

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych w zgodności z RODO, TTDSG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.

… i wiele więcej.

Top tool for top DPOs

Top 10 reasons why your website is not (yet) GDPR compliant

Przeanalizowaliśmy ponad 100 000 stron internetowych i zawsze znajdujemy te same błędy, jeśli chodzi o zgodność z wymogami RODO. Ponad 70% stron internetowych nie jest zgodnych z wymogami RODO . Nawet większość stron internetowych korzystających z „banera na pliki cookie” nie jest zgodna z wymogami RODO. Oto 10 najważniejszych powodów, dla których każdego dnia widzimy, dlaczego Twoja witryna nie jest zgodna z wymogami RODO:

#10 – Brak nazwy administratora danych

Baner cookie jest zgodny tylko wtedy, gdy odwiedzający może wiedzieć , kto jest administratorem danych (czyli „właścicielem” danych), zanim odwiedzający wyrazi na to zgodę. Jeśli Twój baner dotyczący plików cookie nie wskazuje wyraźnie Twojej firmy jako administratora – oznacza to, że Twoja witryna nie jest zgodna z wymogami RODO!

#9 – Brak dostępu do nadruku i informacji o prywatności

Chociaż warstwa zgody powinna być wyświetlana na każdej stronie (dokumencie), ważne jest, abyś NIE wyświetlał jej na stronie z warunkami korzystania z usługi, w wydawnictwie/informacji prawnej lub na stronie z informacjami o ochronie prywatności. Te strony muszą być dostępne bez interakcji z banerem zgody.

#8 – Nieprawidłowy tekst powitalny

Widzieliśmy je tak często: Jednowierszowe teksty cookie z małą ilością informacji. Jakie może być marzenie Twojego zespołu marketingowego – to po prostu nie wystarczy, aby zapewnić zgodność z wymogami RODO. Tekst powitalny powinien przynajmniej powiedzieć odwiedzającemu a) że odbywa się przetwarzanie danych, b) zaangażowane są strony trzecie, c) w jakich celach odbywa się przetwarzanie i jakie dane będą przetwarzane.

#7 – Nieprawidłowy nagłówek

Ponieważ w warstwie zgody jest prośba odwiedzającego o zgodę na przetwarzanie danych osobowych – ważne jest, aby nagłówek odzwierciedlał to dla odwiedzających. Nagłówek taki jak „Ustawiamy pliki cookie” jest wyświetlany tak wiele razy, ale nie jest zgodny z wymogami RODO. Lepszym nagłówkiem byłby „Zgoda na przetwarzanie danych i pliki cookie”.

#6 – Brak możliwości odrzucenia

Bardzo często spotykane: warstwa zgody bez możliwości odrzucenia. Odwiedzający musi mieć możliwość powiedzenia „Nie, nie chcę plików cookie i nie chcę, aby moje dane osobowe były przetwarzane” – jeśli baner z plikami cookie tego nie oferuje – oznacza to, że Twoja witryna nie jest zgodna z wymogami RODO. (Dodatkowe: „Ale odwiedzający może po prostu opuścić witrynę zamiast zaakceptować”. Tak, ale Twoja witryna nadal nie jest zgodna, ponieważ opuszczenie nie jest prawidłowym wyborem w ramach RODO!)

#5 – Brak szczegółów dotyczących plików cookie

Jest to bardzo proste i logiczne, ale często tak błędne: jeśli proszę moich gości o zgodę, powinni wiedzieć, na co się zgadzają. Dlatego baner dotyczący plików cookie musi być w stanie powiedzieć, dlaczego ustawiane są typy plików cookie, przez jakich dostawców i jak długo są przechowywane. Bez tej informacji: Niezgodne.

#4 – Nieprawidłowa konfiguracja przycisku

W ostatnich miesiącach ten temat tylko się rozszerzył, gdy pojawiły się nowe wytyczne od organów ochrony danych, takich jak CNIL lub ICO: Aby była zgodna z RODO, warstwa zgody musi mieć dwa przyciski tego samego projektu do akceptowania i odrzucania (można użyć trzeciego przycisk „Ustawienia” lub link). Posiadanie tylko przycisku Akceptuj i przycisku „Dostosuj” jest niezgodne.

#3 – Brak danych dostawcy

Widzimy to nawet w przypadku najdroższych narzędzi RODO: jeśli projektujesz swoją warstwę zgody, MUSISZ wymienić wszystkich dostawców , którzy przetwarzają dane osobowe lub ustawiają pliki cookie w Twojej witrynie. Musi to obejmować ich nazwy, adres, podstawę prawną, cel i więcej. Jeśli baner dotyczący plików cookie nie zawiera tej informacji – nie spełniasz wymagań!

#2 — Brak warstwy zgody

Chociaż ustawa RODO ma już ponad 3 lata, nadal istnieje wiele stron internetowych, które nie mają jeszcze warstwy zgody, aby informować odwiedzających i prosić ich o zgodę na śledzenie, marketing i inne rzeczy, które wymagają zgody. Nasze ostatnie badanie wykazało, że ponad 40% europejskich witryn internetowych nadal nie ma warstwy zgody lub nadal używa bardzo starego jednowierszowego pola „ustawiamy pliki cookie”, które nie jest zgodne z wymogami RODO.

#1 — Śledzenie bez lub przed zgodą

Jest to zdecydowanie i zdecydowanie główny powód, dla którego większość stron internetowych nie jest zgodna z wymogami RODO: ustawiają one pliki cookie lub przetwarzają dane osobowe bez zgody. Jest to oszałamiające, zwłaszcza że jest tak łatwe do wykrycia za pomocą narzędzi takich jak nasz robot indeksujący i tak łatwe do uniknięcia za pomocą narzędzi takich jak automatyczne blokowanie.

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Oczywiście consentmanager współpracuje również z…

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.