Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Zaawansowane zarządzanie zgodami: to są funkcje, o których powinieneś wiedzieć


Banery Cookie

W przypadku małych firm lub freelancerów mogą wystarczyć najprostsze mechanizmy uzyskiwania zgody. Zależy to od wielkości Twojej firmy i przepisów, których musisz przestrzegać. Twoje narzędzie powinno mieć możliwość utworzenia banera cookie i wykonywania podstawowych funkcji, takich jak: B. automatyczne blokowanie plików cookies i uzyskiwanie wymaganej przez RODO zgody ze wszystkich stron internetowych, które korzystają z plików cookies, które nie są niezbędne. Są to podstawowe funkcje, które powinny zapewniać narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie.

Jednak zaawansowane funkcje nie tylko pomagają zachować zgodność z różnymi międzynarodowymi przepisami prawnymi na całym świecie (jeśli to konieczne). Pomagają także w gromadzeniu określonych informacji o klientach, aby lepiej zrozumieć ich zachowania i preferencje oraz przetestować różne doświadczenia online, które możesz zaoferować swoim klientom.

Przyjrzyjmy się 4 zaawansowanym funkcjom, jakie oferuje narzędzie takie jak consentmanager i dlaczego są one ważne dla Twojej firmy. Możesz użyć tych funkcji jako punktu wyjścia przy wyborze najlepszego narzędzia do uzyskiwania zgody dla swojej firmy.

4 Zaawansowane funkcje platformy zarządzania zgodami

Regularne skanowanie w poszukiwaniu plików cookie

Większość narzędzi indeksuje Twoją witrynę już podczas jej pierwszej konfiguracji. Robot skanuje witrynę internetową i identyfikuje różne używane pliki cookie. Dzięki temu Ty, jako firma, możesz dokładnie zrozumieć, jakie rodzaje plików cookie są używane w Twojej witrynie. To z kolei pozwala na dokładne przedstawienie tych informacji osobom odwiedzającym lub użytkownikom Twojej witryny, realizując w ten sposób ważny wymóg RODO dotyczący świadomej zgody. Oprócz zgodności sprzyja to również przejrzystości i zaufaniu użytkowników.

Ale czy wiesz również, że ważne jest regularne indeksowanie witryny? Aby pomóc naszym użytkownikom przestrzegać stale zmieniających się przepisów dotyczących prywatności, nasz bezpłatny wbudowany robot cookie, zwany „pająkiem”, klasyfikuje automatycznie pliki cookies znajdujące się na Twojej stronie internetowej w naszej bazie danych liczącej ponad 3 miliony plików cookies. System consentmanager klasyfikuje również dostawców, do których należą elementy Twojej witryny, w naszej bazie danych obejmującej ponad 2500 dostawców. Bezpłatny plan zapewnia jedno indeksowanie tygodniowo, podczas gdy najniżej płatny plan oferuje obecnie 3 indeksowania dziennie.

Cechą szczególną tego robota jest to, że może on również uzyskiwać dostęp do obszarów logowania i obszarów o ograniczonym dostępie , takich jak strony testowe, loginy, strony kasy itp. W ten sposób zawsze gwarantuje się zgodność, nawet jeśli zapomnisz stronę do upublicznienia lub usunięcia ograniczenia.

Bonus: Ciekawi Cię, co powinieneś zrobić, jeśli robot zgłosi problemy? Przeczytaj nasze instrukcje krok po kroku tutaj

Funkcja etapowania: Pole testowe

Funkcja przemieszczania w consentmanager przypomina kontrolowane pole testowe. Umożliwia symulację i ocenę wpływu zmian w banerze plików cookie przed wprowadzeniem ich do środowiska rzeczywistego. Ta funkcja zapewnia, że ​​zmiany w banerze nie będą miały negatywnego wpływu na wygodę użytkownika ani zgodność z przepisami. Cenne narzędzie, jeśli szukasz równowagi pomiędzy zgodnością i bezproblemową interakcją z użytkownikiem!

Aby zademonstrować, jak to zwykle działa w consentmanager , oto przykład krok po kroku:

  1. Utwórz swój CMP i włącz etapowanie.
  2. Zintegruj kod przejściowy ze swoją witryną testową, a kod aktywny z witryną publiczną.
  3. Wprowadź żądane zmiany, np. B. Dodawanie nowych sprzedawców, zmiana celu prawnego lub ustawień banerów dotyczących plików cookie itp.
  4. Kliknij Opublikuj, a zmiany zostaną skopiowane z wersji tymczasowej do działającego CMP.
  5. Na koniec kliknij Wprowadź zmiany w życie. Spowoduje to aktywację zmian w środowisku na żywo, dzięki czemu będą one natychmiast widoczne na Twojej stronie internetowej, bez konieczności czekania (bez pushowania, czas oczekiwania wynosi zwykle 20-30 minut).

Zaawansowana funkcja targetowania

Funkcja targetowania zapewnia spersonalizowane podejście do powiadomień o zgodzie. Analizując zachowania i preferencje użytkowników, funkcja ta dostosowuje powiadomienia/banery dotyczące plików cookies do preferencji użytkownika. Wynik: zwiększa się prawdopodobieństwo pozytywnej zgody i poprawia się doświadczenie użytkownika. Dla firm oznacza to efektywniejsze wykorzystanie danych i lepsze przestrzeganie oświadczeń o zgodzie.

Oto jak consentmanager współpracuje z kierowaniem:

Jeśli masz więcej niż jeden projekt banera z plikami cookie i jest on skonfigurowany z kierowaniem, system consentmanager przejrzy te projekty i sprawdzi, który z nich jest najlepszy dla każdego odwiedzającego Twoją witrynę, w zależności od różnych priorytetowych czynników, takich jak lokalizacja, używane urządzenie, język i inne. Na przykład, jeśli kierowanie na baner plików cookie „A” nie jest odpowiednie dla bieżącego odwiedzającego, motyw „A” nie zostanie użyty, a inne utworzone przez Ciebie motywy zostaną sprawdzone. Zależy to oczywiście od wybranych ustawień! Projekt zastępczy jest szczególnie ważny, gdy kierowanie nie jest dopasowane do bieżącego użytkownika witryny, co powoduje, że CMP wyświetla odwiedzającemu projekt zastępczy.

W ramach opcji kierowania użytkownicy consentmanager mogą wybierać spośród wielu opcji, w tym kraju, języka, typu urządzenia, systemu operacyjnego, przeglądarki, rodzaju dostawy, domen, przepisów, kierowania ATT i wreszcie projektu awaryjnego. Wizualną reprezentację opcji kierowania w panelu consentmanager można znaleźć poniżej:

Przykład: wybierz motyw, aby używać go tylko dla określonej grupy odwiedzających. Na przykład pokaż motyw A tylko dla użytkowników mobilnych, motyw B tylko dla użytkowników komputerów stacjonarnych, a motyw C tylko dla użytkowników tabletów.

Więcej wskazówek i ważnych informacji na temat targetowania znajdziesz w naszym przewodniku tutaj:
https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-targetings

Funkcja weryfikacji wieku

Funkcja weryfikacji wieku jest szczególnie ważna w przypadku produktów i usług, które muszą być zgodne z przepisami dotyczącymi wieku. Zapewnia zgodność, weryfikując wiek użytkownika przed kontynuowaniem gromadzenia danych. Ta funkcja pozwala Twojej organizacji ograniczyć ryzyko prawne i wykazać swoje zaangażowanie w odpowiedzialne wykorzystanie danych. To nie tylko chroni użytkowników, ale także utrzymuje integralność i wiarygodność Twojej firmy.

Niektóre przepisy, takie jak holenderski zakaz nieukierunkowanej reklamy gier hazardowych online mającej na celu zapobieganie uzależnieniu od hazardu wśród nieletnich, wymagają weryfikacji wieku w przypadku witryn oferujących tę usługę.

Wniosek

Funkcje te mogą stanowić solidną podstawę do wyboru idealnego narzędzia do zarządzania zgodami dla Twoich unikalnych potrzeb biznesowych. Umożliwiają testowanie i dostosowywanie doświadczeń online w celu ulepszenia strategii biznesowych.

Jeśli Twoja firma mogłaby skorzystać z którejkolwiek z tych zaawansowanych funkcji, skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów już dziś lub po prostu wypróbuj nasz darmowy baner dotyczący plików cookie. Zacznij tutaj!


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 03/2024

NOWOŚĆ: Narzędzie dla sygnalistów Mamy przyjemność ogłosić wydanie naszego nowego oprogramowania do zgłaszania nieprawidłowości. Oprogramowanie zostało opracowane w celu spełnienia wymogów dyrektywy UE dotyczącej sygnalizowania nieprawidłowości. Nasze oprogramowanie oferuje teraz prosty i bezpieczny sposób zgłaszania przez pracowników problemów. Sygnaliści mogą łatwo i anonimowo przesyłać swoje zgłoszenia za pomocą formularza na Twojej stronie internetowej osadzonego za […]
filmy

Webinarium: Brak plików cookie = utrata przychodów?

Świat online stoi przed dużymi zmianami, szczególnie dla wydawców i reklamodawców. 11 marca wspólnie z Refinery89.com byliśmy współgospodarzami seminarium internetowego „Brak plików cookie = straty w przychodach”, aby spojrzeć w przyszłość. Webinarium odbyło się w języku angielskim. Omówiono następujące tematy: Przegląd Seminarium internetowe dostarczyło cennych informacji na temat tego, jak wydawcy i reklamodawcy mogą przygotować […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.