Wyobraź sobie scenariusz, w którym Twój baner dotyczący plików cookie jest nie tylko zgodny z przepisami, ale także powoduje zwiększenie przychodów. W tym artykule dowiesz się, jak raport przepływu ruchu w consentmanager może pomóc w realizacji tego scenariusza. Pokażemy Ci, jak znaleźć raport bezpośrednio w panelu kontrolnym i wspólnie zastanowimy się, w jaki sposób możesz wykorzystać swoje dane, aby znacznie zwiększyć współczynnik zgody na pliki cookie.
Jaki jest raport przepływu ruchu z consentmanager ?
Raport przepływu ruchu pokazuje historię „zgody” odwiedzającego na stronę internetową. Niezależnie od tego, czy klikną przycisk akceptacji lub odrzucenia, zignorują go lub bezpośrednio opuszczą Twoją witrynę.
Na pulpicie nawigacyjnym raport wygląda następująco:
Raport przepływu ruchu pokazuje znacznie więcej niż 4 wskaźniki, o których właśnie wspomnieliśmy. W swoim raporcie znajdziesz łącznie 10 wskaźników.
Dane w raporcie przepływu ruchu
- Wszystkie widoki z boku
- Możliwość wyboru
- Wybór nie jest wymagany
- Wybór nie jest możliwy
- Wyświetlono baner
- Przyjęty
- Odrzucony
- Wybór niestandardowy
- Ignorowane
- Współczynnik odrzuceń
Tutaj znajdziesz definicję wszystkich wskaźników wymienionych powyżej.
Gdzie znajdziesz raport przepływu ruchu na pulpicie nawigacyjnym menedżera consentmanager
Aby uzyskać dostęp do raportu, wystarczy otworzyć pulpit nawigacyjny . Następnie przejdź do sekcji Raporty . Raport powinien znajdować się w prawym dolnym rogu raportu ogólnego .
Jak interpretować dane dotyczące przepływu ruchu
Dane zawarte w Raporcie przepływu ruchu mogą być przydatne z różnych perspektyw. Poniżej wyjaśnimy, czego możesz się dowiedzieć z raportu, jak interpretować niektóre dane i jakie działania możesz podjąć, aby ulepszyć baner zgody i współczynniki akceptacji.
Zidentyfikuj wysokie współczynniki odrzuceń
Identyfikacja wysokiego współczynnika odrzuceń w obszarach takich jak Odrzucona, Opuszczona witryna (współczynnik odrzuceń) i Nie można wybrać, to ważne wskaźniki wskazujące, że baner plików cookie lub być może strony docelowe można ulepszyć. Przewiń w dół, aby zapoznać się z ogólnymi sugestiami dotyczącymi ulepszenia banera dotyczącego plików cookie.
Metryka „Wybór niemożliwy” wskazuje, że CMP zdecydował się nie wyświetlać banera. Może to wynikać z tego, że przeglądarka użytkownika nie obsługuje plików cookie lub użytkownik zbyt wiele razy zignorował baner dotyczący plików cookie, gdy baner powinien zostać wyświetlony ponownie, albo dlatego, że użytkownik nie dokonał jeszcze wyboru lub ma dostępne nowe ustawienia do wyboru -W.
Jeśli widzisz dużą liczbę użytkowników w fazie „Nie można wybrać”, oznacza to, że użytkownicy uważają niektóre opcje zgody za ograniczone lub zbyt niejasne.
W takim przypadku możesz uprościć i wyjaśnić opcje zgody, aby zapewnić dodatkowe informacje, które rozwieją wątpliwości użytkowników, zwłaszcza jeśli dodano nowe ustawienia.
Analizuj niestandardowe wybory
Wybór niestandardowy ma miejsce, gdy użytkownikowi wyświetla się baner umożliwiający zgodę na pliki cookie, a odwiedzający dokonał niestandardowego wyboru. Przykładowo użytkownik decyduje się wyrazić zgodę na określone kategorie danych i zaznacza odpowiednie pole. Jeśli zauważysz, że niestandardowe zgody są bardziej powszechne, oznacza to, że użytkownicy aktywnie szukają opcji niestandardowych zgód wykraczających poza to, co jest oferowane. Aby zmaksymalizować przyjęcie użytkowników, możesz zoptymalizować baner, aby zapewnić dodatkowe opcje spersonalizowanej zgody. W ten sposób nadal możesz zbierać dane od odwiedzających, ale dajesz im możliwość zdecydowania, jakiego rodzaju dane chcesz zbierać. Jest to lepsze niż dawanie odwiedzającym mniejszego wyboru i całkowity brak zgody.
Nie wiesz, jak postępować? Porozmawiaj z tutejszym unnasi eksperci.
Zrozumienie zignorowanych żądań
„Ignorowane żądania” w raporcie przepływu ruchu oznacza liczbę banerów cookie, które zostały wyświetlone, ale użytkownik nie dokonał wyboru.
Jeśli masz wysoki wskaźnik ignorowanych próśb, znany również jako wysoki odsetek użytkowników „ignorujących” monit o zgodę, sugeruje to, że obecny projekt i tekst banera dotyczącego plików cookie mogą nie przyciągać uwagi i nie być wystarczająco angażujący, aby przyciągnąć uwagę użytkowników uwaga.
Co możesz z tym zrobić? Zoptymalizuj projekt i tekst banera zgody, aby był bardziej atrakcyjny wizualnie i przekonujący. Motywuje to użytkowników do podjęcia aktywnej decyzji i zmniejsza liczbę użytkowników, którzy ignorują prośbę o zgodę.
Ogólne sugestie dotyczące poprawy współczynnika akceptacji banera zgody
Oprócz działań, które możesz podjąć na podstawie analizy raportu przepływu ruchu, możesz także po prostu postępować zgodnie z naszymi ogólnymi zaleceniami, aby zoptymalizować baner plików cookie.
Zanim jednak przejdziemy dalej, sprawdź, czy Twój baner dotyczący plików cookie jest zgodny z prawem. Możesz to zapewnić, korzystając z naszej bezpłatnej listy kontrolnej dotyczącej plików cookie, dostępnej tutaj.
→ Bezpłatna lista kontrolna banerów dotyczących plików cookie do pobrania
Niech będzie jasne i zrozumiałe
Nie frustruj swoich użytkowników. Zaprojektuj baner zgody tak, aby był krótki i zrozumiały. Użytkownicy chętniej wyrażą zgodę, jeśli szybko zrozumieją cel prośby o zgodę. Jasna i zwięzła kopia zmniejsza niejasności i pozwala użytkownikom podejmować świadome decyzje bez poczucia przytłoczenia.
Umieść banery strategicznie
Poeksperymentuj z rozmieszczeniem banera zgody. Umieszczenie banera odgrywa ważną rolę w widoczności i zaangażowaniu użytkowników. Aby zwiększyć widoczność banera, należy umieścić go w widocznym miejscu, np.: Np. na górze strony. Strategiczne rozmieszczenie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy zobaczą baner i zareagują na niego. Przetestuj różne pozycje, aby znaleźć optymalne rozmieszczenie dla konkretnej platformy i docelowych odbiorców.
Wykorzystaj moc testów A/B
Przeprowadzaj testy A/B z różnymi sformułowaniami i projektami. Dowolne z powyższych można wykorzystać do testów A/B. Testy A/B to potężne narzędzie pozwalające udoskonalić baner dotyczący plików cookie. Ten iteracyjny proces testowania pomaga określić najskuteczniejszą konfigurację banera zgody na podstawie preferencji użytkownika. Niezależnie od tego, czy optymalizujesz język, aby uczynić go bardziej przyjaznym dla użytkownika, czy dostosowujesz elementy wizualne, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym, testy A/B pozwalają podejmować oparte na danych decyzje w celu optymalizacji banera zgody.
Spraw, aby Twój baner był bardziej atrakcyjny wizualnie
Zoptymalizuj atrakcyjność wizualną swojego banera. Używaj atrakcyjnych wizualnie elementów, kolorów i grafik, które pasują do Twojej marki, a jednocześnie są przejrzyste. Atrakcyjny wizualnie baner wyrażający zgodę nie tylko przyciąga wzrok, ale także świadczy o profesjonalizmie i niezawodności, co może zwiększyć zaufanie i akceptację użytkowników.
Wstaw linki Dowiedz się więcej
Dołącz linki „Dowiedz się więcej” dla użytkowników, którzy chcą uzyskać więcej informacji. Niektórzy użytkownicy mogą chcieć dowiedzieć się więcej na temat opcji wyrażania zgody. Zamieszczając linki „Dowiedz się więcej”, dajesz użytkownikom możliwość uzyskania szczegółowych informacji na temat praktyk przetwarzania danych. Promuje to przejrzystość i zaufanie oraz może zwiększyć odsetek wyrażonych zgody, ponieważ użytkownicy czują się lepiej poinformowani i pewniejsi w swoich decyzjach. Równowaga między prostotą a gadatliwością gwarantuje, że oświadczenie o zgodzie będzie odpowiadać szerokiemu zakresowi preferencji użytkownika.
Skorzystaj z danych swojej witryny dzięki consentmanager
Dzięki consentmanager możesz wykorzystać swoją wiedzę na temat danych w praktyce. Zapewnij swoim użytkownikom bezproblemową obsługę. Zacznij już teraz od bezpłatnego skanowania witryny z plikami cookie !