Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Ogólny

Przyszłość bez plików cookie: co operatorzy witryn powinni wiedzieć


Trzy ciasteczka leżące na telefonie komórkowym obok klawiatury

„Przyszłość bez plików cookie”: co to oznacza?

Cookieless Future to termin odnoszący się do ograniczonego korzystania z plików cookie na stronach internetowych. Nie dotyczy to koniecznie wszystkich plików cookie, ale w szczególności plików cookie stron trzecich.

Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z plików cookie, tutaj znajdziesz krótkie wyjaśnienie. Pliki cookie to małe pliki, które są przechowywane na komputerze użytkownika podczas przeglądania strony internetowej. Są one wykorzystywane (za zgodą) wyłącznie do przechowywania informacji, takich jak dane logowania użytkownika lub jego historia przeglądania, aby strona internetowa mogła zapewnić użytkownikowi bardziej spersonalizowane wrażenia z użytkowania. Istnieją więcej niż dwa rodzaje plików cookie, ale dla wygody dzisiaj porozmawiajmy o dwóch najczęstszych. Z jednej strony istnieją własne pliki cookie, które są ustawiane przez operatora witryny, az drugiej strony są pliki cookie podmiotów trzecich, które są ustawiane przez inne firmy (np. reklamodawców).

Rola plików cookie w reklamie internetowej

Pliki cookie odgrywają ważną rolę w świecie reklamy cyfrowej, ponieważ dostarczają reklamodawcom dużej ilości ważnych danych, które wykorzystują do oferowania użytkownikom trafniejszych i skuteczniejszych reklam.

Doprowadziło to jednak do krytyki i wątpliwości dotyczących prywatności. Krytycy twierdzą, że te pliki cookie zachęcają do „kapitalizmu nadzoru”, który ma na celu zbieranie danych użytkowników dla zysku. Ponieważ w większości przypadków użytkownicy są śledzeni bez ich wiedzy i zgody.

Z tego powodu Google ogłosiło, że od 2024 roku nie będzie już używać plików cookie innych firm. Firma będzie poszukiwać nowych technologii i podejść, które pomogą chronić prywatność użytkowników, a jednocześnie umożliwią reklamodawcom wyświetlanie trafnych reklam. Z tego powodu Google opracowuje obecnie różne technologie ochrony danych znane pod nazwą „Privacy Sandbox” . Ta piaskownica wykorzystuje technologię, taką jak uczenie maszynowe, do sortowania ludzi na większe, anonimowe kategorie na podstawie ich zainteresowań. Dzięki temu reklamodawcy mogą nadal wyświetlać użytkownikom reklamy odpowiadające ich zainteresowaniom, zachowując jednocześnie anonimowość użytkowników.

Następny krok jest bardziej techniczny, jeśli chcesz, możesz go pominąć i przejść od razu do Jak właściciele witryn i marketerzy powinni postępować w tej sytuacji .

Jak działa Piaskownica prywatności?

  1. Federated Learning of Cohorts (FLoC): Zamiast używać plików cookie do śledzenia zachowań użytkowników, Privacy Sandbox używa FLoC. To nowy system, który dzieli użytkowników na grupy o podobnych zainteresowaniach. Reklamodawcy mogą wtedy kierować reklamy na te grupy zamiast na poszczególne osoby.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (Two Uncorrelated Requests, Then Locally-Executed Decision On Victory) umożliwia stronom internetowym wyświetlanie spersonalizowanych reklam bez śledzenia zachowania użytkowników w sieci. W takim przypadku przeglądarka podejmuje decyzje związane z reklamą lokalnie, a dane użytkownika pozostają prywatne.
  3. Zestawy własne: Zestawy własne tworzą sieć stron internetowych, dzięki czemu mogą wymieniać między sobą dane. Ta współpraca pomaga wszystkim zainteresowanym stronom w dostarczaniu spersonalizowanych treści i reklam przy jednoczesnej ochronie prywatności użytkowników.
  4. Tokeny zaufania: dzięki tokenom zaufania przeglądarki mogą udowodnić stronie internetowej, że użytkownik jest „prawdziwy” bez konieczności przekazywania swojej tożsamości. Zapobiega to manipulowaniu systemem przez boty lub inne zautomatyzowane systemy.

Co to oznacza dla właścicieli witryn

Czy zatem zgoda zniknie? Jasne nie! Nadal będziesz musiał uzyskać wyraźną zgodę użytkowników, dopóki obowiązują przepisy dotyczące prywatności.

Ale być może będziesz musiał dostosować się do nowych technologii. Gdy Chrome usunie pliki cookie innych firm, właściciele witryn będą musieli znaleźć nowe sposoby docierania do odbiorców i mierzenia skuteczności swoich reklam. Może to oznaczać wykorzystanie nowych technologii śledzenia lub znalezienie nowego podejścia do reklamy online.

Jak operatorzy stron internetowych i menedżerowie marketingu powinni sobie poradzić z tą sytuacją?

Oto kilka kroków, które właściciele witryn mogą podjąć, aby przygotować się na przyszłość bez plików cookie:

  • Twórz trafne i wysokiej jakości treści: ponieważ kierowanie kontekstowe staje się coraz bardziej powszechne, upewnij się, że Twoje treści są dobrze dopasowane do odbiorców. Targetowanie kontekstowe to strategia, w której Google analizuje zawartość strony internetowej i wyświetla reklamy na podstawie zawartości strony.
  • Wdrożenie alternatywnych metod śledzenia: na przykład Google pracuje nad nową technologią o nazwie Federated Learning of Cohorts (FLoC), która grupuje użytkowników o podobnych zachowaniach podczas surfowania w kohorty w celu kierowania reklam.
  • Zrozum dane własne: Zbieraj i wykorzystuj dane własne, na przykład poprzez subskrypcje biuletynów, konta użytkowników i aktywność w mediach społecznościowych.
  • Korzystaj z platformy zarządzania zgodami: Chociaż pliki cookie innych firm wkrótce odejdą do przeszłości, przepisy dotyczące prywatności, takie jak RODO i CPRA, nadal wymagają zgody użytkownika za pośrednictwem własnych plików cookie, zanim zostaną zebrane ich dane osobowe.

CMP może pomóc Twojej witrynie zarządzać plikami cookie i zapewnić zgodność z niniejszą polityką prywatności, nawet jeśli korzystasz z alternatywnych metod śledzenia. Wymagany jest CMP, zwłaszcza jeśli priorytetowo traktujesz własne dane.

  • Buduj zaufanie: powinieneś nie tylko pokazać swoim użytkownikom, że przestrzegasz najnowszych przepisów dotyczących ochrony danych, ale także, że traktujesz ich prywatność jako priorytet, dając im większą kontrolę nad ich danymi osobowymi. Z tego powodu ważne jest, abyś przedstawił jasne i jednoznaczne oświadczenie o wyrażeniu zgody oraz informację, w jaki sposób będziesz przetwarzać ich dane osobowe.

W przyszłości bez plików cookie elastyczny i wydajny CMP będzie ważnym narzędziem do zarządzania zgodą użytkowników i gromadzenia danych. Przetestuj menedżera zgód CMP teraz za darmo.

Przygotuj się teraz

Może minąć nawet rok, zanim Google podejmie decyzję o ewentualnym wyeliminowaniu plików cookie stron trzecich. Jednak operatorzy serwisów i osoby odpowiedzialne za marketing mogą już zacząć się przygotowywać.
Przejmij inicjatywę już teraz! Upewnij się, że jesteś już zgodny i gotowy, gdy nowe zmiany wejdą w życie. Nasz CMP jest zawsze na bieżąco z nowymi i nadchodzącymi zmianami legislacyjnymi z całego świata. Sprawdź za darmo zgodność swojej witryny z RODO: po prostu kliknij tutaj, aby rozpocząć.


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 05/2024

Nowa integracja dla Slacka, MS Teams i nie tylko Wraz z obecną aktualizacją w systemie dostępna jest teraz nowa funkcja integracji dla Slack, MS Teams, Zapier i n8n. Funkcja w wygodny sposób powiadamia Cię w Slacku, Teams czy innym narzędziu o ważnych zmianach i nowościach (np. znalezionych nowych plikach cookies) na Twoim koncie CMP. Nie […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
filmy, Nowy, Ogólny

Seminarium internetowe: Google Consent Mode w wersji 2 z Google i consentmanager

Dołącz do naszego ekskluzywnego seminarium internetowego prowadzonego przez consentmanager we współpracy z Google 12 czerwca 2024 r. o 11:00 CET. Ze względu na duże zapotrzebowanie na informacje na temat najnowszych wymagań Google, to seminarium internetowe pomoże Ci lepiej zrozumieć Google Consent Mode v2. Dennis Gingele z Google i Jan Winkler z consentmanager przedstawią niezbędne fakty […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.