IAB TCF 2.2: Wszystkie fakty, harmonogram i sposób korzystania z niego teraz
IAB opublikowało najnowszą wersję Ram Przejrzystości i Zgody (IAB TCF 2.2) i wprowadza kilka ważnych zmian dla wydawców.
Co to jest TCF IAB?
IAB TCF to ramy wytycznych i standardów technicznych, które umożliwiają wydawcom i dostawcom gromadzenie i udostępnianie informacji o zgodzie, czyli w prostych słowach: Dzięki TCF dostawca (np. reklamodawca w Twojej witrynie) rozumie , jakie decyzje podejmują odwiedzający . TCF standaryzuje zbieranie, komunikację i rozumienie informacji o zgodzie. Dzięki temu dostawca może dostosować swoje zachowanie, np. B. Aby wyświetlać reklamy niespersonalizowane zamiast reklam spersonalizowanych opartych na danych.
Dlaczego powinienem używać IAB TCF na mojej stronie internetowej?
Zasadniczo wszystkie duże firmy reklamowe wspierają IAB TCF jako standard i uczestniczą jako sprzedawcy w TCF Global Vendor List (GVL). Aby wyświetlać swoje reklamy, firmy te polegają na sygnałach, które otrzymują za pośrednictwem IAB TCF. Jeśli brakuje tych sygnałów zgody (tzw. „ciągu TC”), większość reklamodawców odmawia wyświetlania jakichkolwiek reklam . Jako wydawca, jeśli nie korzystasz z TCF, prawdopodobnie tracisz przychody z reklam w swojej witrynie.
Co IAB TCF ma wspólnego z Google?
Google to jedna z największych firm reklamowych na świecie. Dzięki usługom takim jak Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob czy Google AdX, Google odgrywa ważną rolę w większości witryn internetowych, jeśli chodzi o reklamę w ich witrynie. Niedawno Google ogłosiło, że zaostrzy swoją politykę reklamową i będzie wyświetlać reklamy tylko wtedy, gdy pojawi się prawidłowy sygnał IAB TCF 2.2 . Ma to wpływ na jej platformy AdSense, Ad Mob lub Ad Manager dla użytkowników w EOG i Wielkiej Brytanii. Nowa polityka wejdzie w życie w IV kwartale br . Witryny i aplikacje, które chcą wyświetlać reklamy Google, muszą zaimplementować CMP, który obsługuje IAB TCF 2.2 i jest certyfikowany przez Google .
Czy menedżer zgody Google TCF 2.2 ma certyfikat?
Tak, menedżer zgody przeszedł już przez proces certyfikacji zarówno IAB TCF, jak i Google TCF.
Jaka jest różnica między TCF 2.0/2.1 a 2.2?
IAB TCF 2.0 został wydany w 2019 roku. Ze względu na konflikt z belgijskim APD, IAB wydała nową wersję IAB (wersja 2.2), aby rozwiązać niektóre z poruszonych problemów. Główne różnice to:
- Wyższe wymagania dotyczące wyświetlanych informacji dla dostawców (np. kategorie danych, okresy przechowywania, …)
- Wyższe wymagania prawnie uzasadnionego interesu i usunięcia uzasadnionego interesu w określonych celach
- Usunięcie niektórych funkcji technicznych (np. polecenie IAB TCF CMP API getTCData)
Dla właściciela witryny lub aplikacji większość tych zmian nie będzie miała żadnego wpływu poza niewielką zmianą wyświetlanych informacji.
Oś czasu: kiedy mogę zacząć? Kiedy powinienem zacząć go używać?
„Stary” TCF 2.0/2.1 nadal obowiązuje i można z niego korzystać do końca okresu przejściowego, który został przedłużony do 20 listopada 2023 roku . Od tego momentu ważny jest tylko TCF 2.2. Menedżer zgód zaczął już obsługiwać TCF 2.2 – strony internetowe mogą już przełączać się z wersji 2.0 na 2.2, jeśli to konieczne .
Ale: wszyscy dostawcy muszą zaktualizować swoją rejestrację w IAB GVL. Ponadto dostawcy muszą zaktualizować swoją technologię, aby zrozumieć i obsługiwać sygnały TCF 2.2. Wymaga to ręcznego procesu u większości dostawców i dlatego wymaga czasu. Należy się zatem spodziewać, że wielu dostawców będzie potrzebowało czasu na dostosowanie się. Dlatego zalecamy, aby nie przechodzić na IAB TCF 2.2 przed listopadem , ponieważ może to spowodować utratę przychodów z reklam dla wydawców.
Jak mogę zacząć?
Jeśli chcesz przejść na TCF 2.2, możesz to zrobić na swoim koncie w menedżerze zgody, przechodząc do:
menu (stary widok).> CMP> Edytować> Inne opcje> IAB TCF:

menu (nowy widok).> CMP> Inne opcje> IAB TCF:

Czy wszyscy użytkownicy zostaną ponownie zapytani, czy dokonam aktualizacji do TCF 2.2?
NIE. Stare sygnały zgody są nadal ważne i będą nadal używane przez CMP po listopadzie 2023 r.