Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Ogólny

IAB TCF 2.2: Wszystkie fakty, harmonogram i sposób korzystania z niego teraz


IAB opublikowało najnowszą wersję Ram Przejrzystości i Zgody (IAB TCF 2.2) i wprowadza kilka ważnych zmian dla wydawców.

Co to jest TCF IAB?

Zasady IAB TCF to zbiór wytycznych i standardów technicznych, które umożliwiają wydawcom i dostawcom gromadzenie i wymianę informacji o zgodzie, czyli w prostych słowach: Zasady dotyczące przejrzystości i przejrzystości to sposób, w jaki dostawca (np. reklamodawca w Twojej witrynie) rozumie , jakie decyzje podejmują odwiedzający . TCF standaryzuje zbieranie, komunikację i rozumienie informacji o zgodzie. Dzięki temu dostawca może dostosować swoje zachowanie, np. B. Aby wyświetlać reklamy niespersonalizowane zamiast reklam spersonalizowanych opartych na danych.

Dlaczego powinienem używać IAB TCF na mojej stronie internetowej?

Zasadniczo wszystkie główne firmy reklamowe Standard wspierają IAB TCF i uczestniczą jako dostawcy na globalnej liście dostawców TCF (GVL). Aby wyświetlać swoje reklamy, firmy te polegają na sygnałach, które otrzymują za pośrednictwem IAB TCF. Jeśli brakuje tych sygnałów zgody (tzw. „ciągu TC”), większość reklamodawców odmawia wyświetlania jakichkolwiek reklam . Jako wydawca, jeśli nie korzystasz z TCF, prawdopodobnie tracisz przychody z reklam w swojej witrynie.

Co IAB TCF ma wspólnego z Google?

Google to jedna z największych firm reklamowych na świecie. Dzięki usługom takim jak Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob czy Google AdX, Google odgrywa ważną rolę w większości witryn internetowych, jeśli chodzi o reklamę w ich witrynie. Niedawno Google ogłosiło, że zaostrzy swoją politykę reklamową i będzie wyświetlać reklamy tylko wtedy, gdy pojawi się prawidłowy sygnał IAB TCF 2.2 . Ma to wpływ na jej platformy AdSense, Ad Mob lub Ad Manager dla użytkowników w EOG i Wielkiej Brytanii. Nowa polityka wejdzie w życie w IV kwartale br . Witryny i aplikacje, które chcą wyświetlać reklamy Google, muszą zaimplementować CMP, który obsługuje IAB TCF 2.2 i jest certyfikowany przez Google .

Czy consentmanager Google TCF 2.2 ma certyfikat?

Tak, consentmanager przeszedł już proces certyfikacji zarówno IAB TCF, jak i Google TCF.

Jaka jest różnica między TCF 2.0/2.1 a 2.2?

IAB TCF 2.0 został wydany w 2019 roku. Ze względu na konflikt z belgijskim APD, IAB wydała nową wersję IAB (wersja 2.2), aby rozwiązać niektóre z poruszonych problemów. Główne różnice to:

  • Wyższe wymagania dotyczące wyświetlanych informacji dla dostawców (np. kategorie danych, okresy przechowywania, …)
  • Wyższe wymagania prawnie uzasadnionego interesu i usunięcia uzasadnionego interesu w określonych celach
  • Usunięcie niektórych funkcji technicznych (np. polecenie IAB TCF CMP API getTCData)

Dla właściciela witryny lub aplikacji większość tych zmian nie będzie miała żadnego wpływu poza niewielką zmianą wyświetlanych informacji.

Oś czasu: kiedy mogę zacząć? Kiedy powinienem zacząć go używać?

„Stary” TCF 2.0/2.1 nadal obowiązuje i można z niego korzystać do końca okresu przejściowego, który został przedłużony do 20 listopada 2023 roku . Od tego momentu ważny jest tylko TCF 2.2. consentmanager zaczął już obsługiwać wersję TCF 2.2 – w razie potrzeby strony internetowe mogą już przejść z wersji 2.0 na 2.2 .

Ale: wszyscy dostawcy muszą zaktualizować swoją rejestrację w IAB GVL. Ponadto dostawcy muszą zaktualizować swoją technologię, aby zrozumieć i obsługiwać sygnały TCF 2.2. Wymaga to ręcznego procesu u większości dostawców i dlatego wymaga czasu. Należy się zatem spodziewać, że wielu dostawców będzie potrzebowało czasu na dostosowanie się. Dlatego zalecamy, aby nie przechodzić na IAB TCF 2.2 przed listopadem , ponieważ może to spowodować utratę przychodów z reklam dla wydawców.

Jak mogę zacząć?

Jeśli chcesz przejść na wersję TCF 2.2, możesz to zrobić na swoim koncie consentmanager , przechodząc na stronę:

menu (stary widok).> CMP> Edytować> Inne opcje> IAB TCF:

menu (nowy widok).> CMP> Inne opcje> IAB TCF:

Czy wszyscy użytkownicy zostaną ponownie zapytani, czy dokonam aktualizacji do TCF 2.2?

NIE. Stare sygnały zgody są nadal ważne i będą nadal używane przez CMP po listopadzie 2023 r.

Dlaczego nowi dostawcy usług s otrzymali aktualizację? Czy to w porządku?

Nie wszyscy dostawcy zarejestrowani w IAB TCF 2.0 są również zarejestrowani w wersji 2.2. Wraz z przejściem na wersję 2.2 dostawcy ci utracili status dostawców IAB. Oznacza to, że identyfikator IAB zostanie utracony (identyfikator bez litery „s” lub „c” na początku) i dla dostawcy będzie można używać wyłącznie identyfikatora systemowego (tego, który ma na początku „s”).

Niestety oznacza to również utratę automatycznego przypisywania celów. Oznacza to, że odpowiednich dostawców należy teraz ręcznie przypisać do celu.


więcej komentarzy

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Nowy, Ogólny

Biuletyn 11/2024

Robot indeksujący pliki cookie jest teraz dostępny także jako samodzielne narzędzie Nasz moduł Cookie Crawler jest teraz jeszcze bardziej wszechstronny i elastyczny! Od teraz możesz używać go także jako samodzielnego narzędzia – bez konieczności tworzenia osobnego CMP. Opcja samodzielna jest odpowiednia dla klientów, którzy nie chcą (jeszcze) przełączać banera plików cookie na consentmanager , ale […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Audyt plików cookies dla stron internetowych: Jak to zrobić ręcznie lub za pomocą skanera plików cookies

Jako operator strony internetowej odpowiadasz za dane swoich użytkowników, które są gromadzone i przechowywane przez Twoją witrynę za pomocą plików cookies. Każdy plik cookie aktywny w Twojej witrynie może potencjalnie powodować problemy związane z prywatnością , zwłaszcza jeśli nie jest używany zgodnie z jego przeznaczeniem lub, co ważniejsze, jeśli jest przechowywany w przeglądarkach bez zgody […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.