Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Biuletyn 09/2021


TTDSG + pismo urzędowe

W naszym planie działania zaplanowaliśmy na ten miesiąc inny temat, ale ze względu na dużą liczbę opinii od klientów, w krótkim czasie zmieniliśmy zdanie i skupiliśmy się w tym miesiącu na nadchodzących zmianach i wyjaśnieniach niemieckiego TTDSG. Co więcej, różni klienci otrzymali kwestionariusze od organów ochrony danych, dlatego też wdrożyliśmy tutaj więcej funkcji, które ułatwią naszym klientom spełnienie wymagań organów (szczegóły poniżej).

TTDSG: Start 01.12.2021

TTDSG to niemiecka odpowiedź na rozporządzenie o e-prywatności, które zostało wreszcie wdrożone do niemieckiego prawa. Oznacza to, że teraz również w Niemczech jest jasno uregulowane, że nieistotne pliki cookie zawsze wymagają zgody, a zatem banery cookie są obowiązkowe . Ponieważ TTDSG wejdzie w życie 1 grudnia 2021 r., a władze już przeprowadzają wstępne kontrole na podstawie rozporządzenia o prywatności i łączności elektronicznej (patrz poniżej), wskazane jest ponowne zakwestionowanie istniejącego banera plików cookie i, jeśli to konieczne, zaprojektuj lub dokonaj korekt logicznych.

kontrola uprawnień

Już w maju organy ochrony danych w kilku krajach przeprowadziły skoordynowany przegląd głównych stron internetowych. Zainteresowane strony musiały wypełnić obszerne kwestionariusze i złożyć deklaracje dotyczące ochrony danych. Wśród nich byli także różni klienci osoby odpowiedzialnej za zgodę. Władze w większości oceniły odpowiedzi i skierowały różne krytyczne uwagi do dotkniętych stron internetowych. Wykorzystaliśmy te punkty jako okazję i zainstalowaliśmy różne funkcje w menedżerze zgody, aby ułatwić naszym klientom spełnienie wymagań prawnych.

List od władz daje stosunkowo jasny obraz tego, „co działa” i „co nie działa”. Tutaj podsumowaliśmy najważniejsze dla Ciebie punkty:

  • Łatwe odrzucenie
    Władze po raz kolejny dały jasno do zrozumienia, że odmowa musi być równie łatwa jak zgoda. Dlatego na pierwszej warstwie musi znajdować się równoważny przycisk odrzucania. Ukrywanie rezygnacji w tekście lub po prostu przycisku przesyłania nie jest zgodne.
    Zalecenie: upewnij się, że projekt ma dwa równoważne przyciski akceptowania i odrzucania.
  • Uzasadnione interesy
    Podkreślono również, że podstawa prawna „uzasadniony interes” może być wykorzystana tylko do naprawdę istotnych funkcji. W każdym razie marketing, analiza i media społecznościowe nie są niezbędne. Ale dotyczy to również zewnętrznych czcionek, menedżerów tagów lub narzędzi do czatu.
    Zalecenie: określaj tylko dostawców jako „funkcjonalnych” / „niezbędnych”, bez których Twoja witryna nie będzie działać. Wszyscy inni dostawcy powinni zawsze być domyślnie blokowani i aktywowani dopiero po zatwierdzeniu.
  • opisy
    W wielu przypadkach władze skrytykowały opisy stron internetowych. Na przykład wymagane jest jasne i jednoznaczne wyjaśnienie celów (sam „marketing” nie wystarczy). Ponadto w pierwszej warstwie należy określić liczbę dostawców.
    Zalecenie: Przechowuj opisowy tekst dla wszystkich celów i dostawców oraz używaj makra[vendorcount] w tekście, aby wstawić numer dostawcy.
  • Transfer danych poza UE
    Władze uważają również, że ważne jest odniesienie do przekazywania danych poza UE. Jeśli dostawca znajduje się lub przetwarza dane w krajach spoza UE, należy dołączyć odpowiednią notatkę.
    Zalecenie: Sprawdź listę dostawców i w razie potrzeby rozwiń tekst w pierwszej warstwie. Mamy też w menu> CMP> Edytować> Wygląd stworzył możliwość w drugiej warstwie (ustawienia zaawansowane) wyświetlenia listy dostawców, dla których transfer danych jest zaznaczony. w menu> Oferent> Możesz edytować, czy każdy dostawca realizuje transfer danych za granicę.
  • Krótka lista dostawców
    W wielu przypadkach władze krytykowały, że listy dostawców są zbyt długie. Tłem jest w szczególności kwestia, czy zgoda może być legalna, jeśli odwiedzający nie ma już sensownego przeglądu listy dostawców.
    Zalecenie: Posortuj dostawców i skróć listę dostawców do podstaw. Lista dostawców zawierająca ponad 50 lub nawet ponad 100 dostawców najprawdopodobniej zostanie uznana za niezgodną.
  • Standard IAB TCF
    Władze uznały, że standard IAB TCF jest krytyczny. Różne organy oceniły części normy jako prawdopodobnie niezgodne z prawem i wyraziły różne obawy. Na przykład cele były krytykowane jako zbyt gruboziarniste lub interakcja między celami, celami specjalnymi, cechami i cechami specjalnymi jako zbyt niezrozumiała.
    Zalecenie: Jeśli nie korzystasz z reklam online na swojej stronie, nie powinieneś używać IAB TCF i zamiast tego określać własne cele.

Więcej nowych funkcji i zmian

  • Ulepszenia WCAG/dostępnego wyświetlacza
  • Grupy plików cookie
  • Opisy celów na pierwszej warstwie
  • Ulepszone raporty robota
  • … i wiele więcej.

więcej komentarzy

filmy

Webinarium: Brak plików cookie = utrata przychodów?

Świat online stoi przed dużymi zmianami, szczególnie dla wydawców i reklamodawców. 11 marca wspólnie z Refinery89.com byliśmy współgospodarzami seminarium internetowego „Brak plików cookie = straty w przychodach”, aby spojrzeć w przyszłość. Webinarium odbyło się w języku angielskim. Omówiono następujące tematy: Przegląd Seminarium internetowe dostarczyło cennych informacji na temat tego, jak wydawcy i reklamodawcy mogą przygotować […]
Webinar Google Consent Mode v2
filmy, Nowy

Seminarium internetowe: Tryb zgody Google, wersja 2

Seminarium internetowe na temat „Trybu zgody Google v2” odbyło się 27 lutego 2024 r. PDF do webinaru można znaleźć tutaj do pobrania . Omówiono następujące tematy: Przegląd Wszyscy mówią o trybie zgody Google w wersji 2. Od marca 2024 r. Google będzie wymagać, aby wszystkie witryny i aplikacje korzystały z trybu zgody Google w wersji […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.