DSA weszło w życie: Czy ustawa o usługach cyfrowych dotyczy Twojej firmy?
W naszym najnowszym artykule przyglądamy się ważnym aktualizacjom i rozszerzonym obowiązkom dotyczącym dodatkowych witryn internetowych wprowadzonym przez ustawę o usługach cyfrowych (DSA), kluczową część inicjatywy Komisji Europejskiej „Europa na miarę ery cyfrowej”. DSA ma zastosowanie do głównych platform internetowych i wyszukiwarek od 25 sierpnia 2023 r., a od 17 lutego 2024 r. ma już w pełni zastosowanie do innych platform internetowych. Ponieważ wiele stron internetowych można uznać za platformy internetowe, można od nich wymagać zgodności z DSA. Aby dowiedzieć się, czy musisz się zastosować i co możesz z tym zrobić, czytaj dalej tutaj: https://www. consentmanager .net/knowledge/dsa-for-online-platforms/
Wyeliminuj pliki cookie stron trzecich i dostosuj ustawienia zakresu zgody CMP
Zbliżająca się eliminacja plików cookie stron trzecich wymagałaby znaczących zmian w procesach uzyskiwania zgody na stronach internetowych. W związku z tymi zmianami zdecydowanie zalecamy, aby nasi użytkownicy korzystający z naszych ustawień zakresu zgody przeszli na zgodę specyficzną dla domeny. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj: https://www. consentmanager .net/knowledge/news/ Third-party-cookies-and-cmp-consent-scope
Prezentacja narzędzia: skaluj zarządzanie zgodami dzięki naszym możliwościom obsługi wielu witryn
Zarządzasz setkami stron internetowych jednocześnie? Czy chcesz zapewnić spójny projekt CMP dla wszystkich swoich witryn z jednego pulpitu nawigacyjnego? A może wolisz tworzyć niestandardowe konfiguracje, które spełniają różne wymagania prawne różnych lokalizacji? Nasze narzędzia wsparcia dla wielu witryn pozwalają usprawnić proces uzyskiwania zgody online nawet dla setek witryn internetowych! Na początek oto krótki przegląd naszych funkcji:
Z łatwością zarządzaj uprawnieniami i dostępem do subkont
Organizacje współpracujące z partnerami lub klientami mogą stanąć przed wyzwaniem zapewnienia bezpiecznego i wydajnego podziału dostępu do różnych poziomów danych lub raportów. Nasze narzędzia oferują rozwiązania z możliwością przypisania ograniczonego dostępu. Możesz tworzyć subkonta dla partnerów lub klientów i przyznawać im dostęp do określonych danych lub raportów.
Ujednolicone zarządzanie wieloma lokalizacjami
Zarządzaj wieloma witrynami w ramach jednego konta za pomocą jednego kodu CMP. Wdrożyj ten sam kod CMP we wszystkich witrynach internetowych, aby zapewnić spójne praktyki zarządzania zgodami oraz zachować spójność projektu i integralność marki na wszystkich frontach cyfrowych. Lub zastosuj specjalne konfiguracje, aby zapewnić zgodność z różnymi standardami regulacyjnymi.
Funkcje automatyzacji i edycji zbiorczej
Automatyzacje pozwalają na masową edycję na dużej liczbie stron internetowych, znacznie zwiększając efektywność zarządzania. Ujednolicaj listy dostawców, utrzymując spójną listę dostawców we wszystkich witrynach internetowych, co ułatwi interakcję ze stronami trzecimi. Automatyczne przypisywanie celów umożliwia właścicielom witryn automatyczną aktualizację i przypisywanie spójnej listy celów modułom śledzącym używanym w każdej witrynie, eliminując potrzebę ręcznej interwencji.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów tutaj!
https://www.consentmanager.net/bookacall/
Seminarium internetowe: Google Consent Mode v2 – nie przegap!
Wszyscy mówią o Google Consent Mode w wersji 2. Wielu reklamodawców i operatorów witryn wciąż ma wiele pytań na ten temat dotyczących tego, co dokładnie nowe wymagania Google oznaczają dla ich działalności i w jaki sposób muszą szczegółowo wdrożyć wymagania prawne i techniczne.
consentmanager chciałby odpowiedzieć na te pytania i wyjaśnić najważniejsze fakty oraz niezbędne kroki wdrożeniowe podczas webinaru. Ponadto Jan Winkler , dyrektor generalny consentmanager , daje Ci wiele możliwości zadawania indywidualnych pytań.
Seminarium internetowe: Google Consent Mode v2 z Jan Winkler
W języku niemieckim: 27 lutego 2024 r. | 11:00 CET – Zarejestruj się teraz: https://www. consentmanager
W języku angielskim: 28 lutego 2024 r. | 11:00 CET – Zarejestruj się teraz: https://www. consentmanager .net/webinar/
Webinarium „Brak plików cookie = utrata sprzedaży?” 11 marca 2024 r
W poniedziałek 11 marca o godzinie 15:00 odbędzie się webinarium „Brak plików cookie = utrata sprzedaży?” wspólnie z naszym partnerem Rafineria89. Dowiedz się więcej o wpływie cyfrowego świata „bez plików cookie” na wydawców i reklamodawców. Dwaj eksperci Robin de Wit (CSO Refinery89) i Jan Winkler (CEO consentmanager ) omawiają takie tematy jak:
- Co czeka wydawców w 2024 roku w związku z nowym ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (DAS, DMA)?
- Czy istnieje bezpośredni związek pomiędzy eliminacją plików cookie a utratą sprzedaży?
- Dowiedz się więcej o rozwiązaniach bezpiecznych dla plików cookie, takich jak Contextual+ i technikach projektowania treści, które mogą pomóc wydawcom i reklamodawcom w świecie wolnym od plików cookie.
Zarejestruj się teraz: https://events.teams.microsoft.com/event/540293ef-689e-4c37-9350-efe049b1bccb@7117068e-7ca2-4ea3-b1a9-2ae37280d6bb
Webinarium odbędzie się w języku angielskim
Ważna aktualizacja: Nowe szwajcarskie wytyczne techniczne dotyczące zgody
Nowe wytyczne techniczne Federalnego Komisarza ds. Ochrony Danych i Informacji (FDPIC) nakładają na właścicieli witryn internetowych, firmy i organizacje obowiązek wcześniejszego blokowania niepotrzebnych plików cookie. Niniejsza aktualizacja jest sprzeczna z wytycznymi aktualnie zmienionej federalnej ustawy o ochronie danych (nDSG), co oznacza, że właściciele witryn mogą być zmuszeni zaktualizować mechanizmy gromadzenia zgód na swoich stronach internetowych.
Nowa federalna ustawa o ochronie danych (nDSG) wyjaśnia, w jaki sposób należy obchodzić się z danymi osobowymi obywateli Szwajcarii i skupia się na „prywatności już w fazie projektowania” i „domyślnej prywatności”. Jednak do uzyskania zgody użytkownika nie były wymagane żadne banery dotyczące plików cookie.
Jednakże nowe wytyczne zawarte w sekcji 5.1 dokumentu FDPIC „Środki techniczne i organizacyjne” (TOM) rozszerzyły te pomysły i dodały nowe wymagania. Potrzebujesz:
Blokowanie z wyprzedzeniem nieistotnych plików cookie: Witryny internetowe muszą domyślnie wyłączać niepotrzebne pliki cookie, dopóki użytkownicy nie wyrażą na to zgody. Prywatność użytkownika jest chroniona od momentu wejścia na stronę.
Aktywna zgoda na dodatkowe pliki cookie: Włączenie nieistotnych plików cookie wymaga aktywnej zgody użytkownika i podkreśla potrzebę jasnej i świadomej decyzji.
Minimalne gromadzenie danych dzięki ustawieniom domyślnym sprzyjającym ochronie danych: Zasada „ochrona danych poprzez ustawienia domyślne przyjazne ochronie danych” wymaga, aby po zebraniu danych przetwarzana była tylko minimalna ilość informacji.
Punkty działania dotyczące zgodności
Dopóki użytkownik nie wyrazi zgody, należy wcześniej zablokować pliki cookie ustawione przez platformę zarządzania zgodą (CMP), jeśli siedziba Twojej firmy znajduje się w Szwajcarii lub jeśli chcesz kierować reklamy do użytkowników tam mieszkających. Aby zgodnie z prawem uzyskać zgodę użytkownika na używanie plików cookie, które nie są niezbędne, ważne jest również wdrożenie mechanizmu zgody za pomocą banera lub powiadomienia dotyczącego plików cookie na swojej stronie internetowej.
Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się natychmiast z jednym z naszych ekspertów! https://www. consentmanager .net/bookacall/
Więcej poprawek i poprawek w styczniu
W lutym wprowadzono następujące zmiany i poprawki błędów:
W CMP zaimplementowano różne usprawnienia i dodatkowe funkcjonalności. Przykładowo istnieje teraz możliwość przesłania raportu zgodności w postaci pliku Excel na dowolny adres e-mail i określenia częstotliwości jego wysyłania. Ponadto możliwe jest teraz dodanie identyfikatora dostawcy do listy plików cookie i dodanie tagów dla każdego dostawcy. Jeśli chodzi o funkcje synchronizacji, ustawienia CMP można skonfigurować tylko dla listy dostawców, plików cookie i, jeśli jest to konieczne do celów, a nie dla wszystkich ustawień razem.
Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydań:
Zwolnij protokół
- Nowa funkcja: obsługa przejrzystości DSA (propozycja IAB)
- Poprawka: problem z ustawieniem celów klasyfikacji na zawsze włączone
- Ulepszono projekt wyszukiwania rozwijanego
- Raport optymalizacji Ulepszenia UX
- Zezwól na „+” dla adresu e-mail i nazwy użytkownika
- Poprawka: błąd w raporcie ryzyka „Dostawcy nie mają opisu”, mimo że go mają
- Poprawka: robot zgłasza, że nie znaleziono trybu zgody
- Ulepszono: Generator polityki prywatności
- Poprawka: problem z przemieszczaniem/publikowaniem
- Poprawka: brak praw do publikacji
- Poprawka: nie można wybrać Live CMP w polu wyboru pulpitu nawigacyjnego
- Poprawka: nie można znaleźć Live CMP w wyszukiwaniu modalnym CMP
- Poprawka: brakuje TR w regulaminie, wyborze nadruku
- Poprawka: zaktualizuj ustawienie domyślne dla nowych CMP
- Dodaj wyszukiwarkę usuwania do paska wyszukiwania tabeli
- Poprawka: problemy z wyświetlaniem podczas wyszukiwania listy plików cookie
- Ulepszono: Opcja braku synchronizacji ustawień CMP
- Ulepszono: Dodaj domyślny opis celu
- Poprawka: wyłap błąd odpowiedzi IBC
- Ulepszono: Dodaj identyfikatory dostawców do listy plików cookie
- Ulepszono: Dla celów ustaw domyślne wartości TCF na false
- Ulepszono: Zmieniono własne pliki cookie na samesite=lax
- Ulepszono: Dodaj wysokość i szerokość do logo CMP
- Poprawka: zmiana identyfikatora celu powoduje wyświetlenie nieprawidłowej listy
- Ulepszono: Ukryj ikonę rozwijania, gdy nie ma treści
- Dodaj eksport plików cookie
- Dodano możliwość dodawania notatek do dostawcy
- Dodaj możliwość dodawania tagów dla każdego dostawcy
- Poprawka: połączone cele pokazują niewłaściwych dostawców
- Ulepszono: Lista dostawców: Edycja zbiorcza: Dodaj opcję usuwania/usuwania dostawców
- Poprawka: Dodaj klasyczne cele ustawia wszystko jako uzasadniony interes
- Dodaj opcję wysyłania raportu zgodności e-mailem
- Ulepszono: Aktualizuj wersję CMP podczas publikowania
- Poprawka: przycisk Pobierz nie działa
- Poprawka: wybór języka myli EN z EN-en
- Poprawka: podłączeni dostawcy nie są wyświetlani poprawnie
- Dodaj opcję, aby nie obcinać nazw plików cookie
- Poprawka: brak typu eksportu plików cookie
- Poprawka: Lista plików cookie: typ nie pokazuje celu dostawcy
- Poprawka: nie można wybrać płatności SEPA
- Poprawka: przycisk Dodaj cel nie działa
- Poprawka: błąd w warstwie plików cookie: wyjaśnij cel()
- Poprawka: Błąd rozpoznawania mowy: „es-es” nie jest rozpoznawane jako „es”.
- Poprawka: w opisie celu brakuje TR
- Dodaj nowe domyślne motywy
- Poprawka: problem z kopiowaniem plików CMP
- Ulepszono: Eksport listy plików cookie: Dodaj kolumnę strony pierwszej/trzeciej
- Poprawka: Lista plików cookie: Usuń alias domeny
- Poprawka: pobieranie języka JSON dla domyślnego motywu nie działa
- Dodaj opcję wyłączającą efekt przejścia w motywach
- Poprawka: Problemy z wyświetlaniem listy plików cookie
- Raportowanie: Dodaj kolumnę do automatycznej akceptacji (np. przepisy dotyczące rezygnacji)
- Dodaj opcję „Zawsze aktywuj dostawcę, w dowolnym celu…”
- Poprawka: liczba istniejących opcji jest nieprawidłowa podczas zmiany motywów
- Poprawka: kliknięcie strzałki celu powinno również rozwinąć opis
- Poprawka: przesyłanie tłumaczeń dla motywu domyślnego nie działa