Z radością ogłaszamy najnowszą aktualizację, która została opublikowana! Wśród wielu nowości są to główne funkcje dostępne w nowej aktualizacji:
Nielegalne #1: Nielegalne czcionki Google?
Pod koniec stycznia Sąd Okręgowy w Monachium musiał zająć się tematem Google Fonts (integracja czcionek ze stroną internetową). Sąd orzekł, że osadzanie czcionek Google za pośrednictwem serwera Google bez zgody było nielegalne i zasądził odszkodowanie dla powoda. Jak przywykłeś do consentmanager , zareagowaliśmy natychmiast i w aktualizacji z tego miesiąca utworzyliśmy opcję blokowania czcionek Google oraz innych zewnętrznych elementów czcionek i stylów (automatyczne blokowanie: menu> CMP> Edytować> Inne opcje> Zablokuj arkusze stylów lub zablokuj ręcznie poprzez dostosowanie kodu, zobacz pomoc).
Nasza rekomendacja: Aktywuj blokowanie lub, co najlepsze, po prostu pobierz czcionki i umieść je na własnym serwerze.
Nielegalne #2: nielegalne Google Analytics?
Oprócz Google Fonts ostatnio „przyłapano” także Google Analytics: w Austrii tamtejszy organ ochrony danych zdecydował w sprawie, że Google Analytics nie jest zgodne z zasadami RODO, ponieważ dane są przesyłane do USA i nie ma tam tam odpowiedni poziom ochrony. Operatorowi strony internetowej zabroniono zatem korzystania z Google Analytics (zwłaszcza, że w tym przypadku został użyty niewystarczający baner zgody). Nieco później holenderskie i francuskie organy ochrony danych zgodziły się z tym i również orzekły, że (niechroniona) integracja Google Analytics jest niezgodna z RODO. Można przypuszczać, że pójdą w ślady innych władz państwowych.
Nasza rekomendacja: używaj Google Analytics tylko za Twoją zgodą lub szukaj alternatyw, które są przyjazne dla ochrony danych (np. etracker lub Matomo).
Nielegalne nr 3: IAB TCF nielegalne?
Belgijski organ ochrony danych również wywołał zamieszanie. To musiało zadecydować o Standard IAB TCF . Organ stwierdził, że w obecnych okolicznościach Ramy przejrzystości i zgody IAB, a także IAB Europe jako organ administracyjny stojący za Standard , nie spełniają różnych warunków RODO. IAB ma teraz dwumiesięczny okres na opracowanie „Planu działania” z proponowanymi zmianami. Proponowane zmiany mają na celu pokazanie, w jaki sposób można przeprojektować TCF, aby był zgodny z RODO. IAB Europe odwołał się od tej decyzji. Więcej szczegółów zebraliśmy w naszym FAQ .
Nasza rekomendacja: Jeśli nie masz nic wspólnego z reklamą w Internecie (np. e-commerce lub strony firmowe), nie powinieneś stosować Standard IAB TCF . Jeśli nie możesz się bez niego obejść, nie powinieneś teraz panikować, tylko poczekaj i zobacz, jak rozwinie się sytuacja.
Cele i suwaki
Nowością w tym miesiącu jest również możliwość porządkowania i sortowania celów: po prostu „dotknij” wpisu i przenieś go tam, gdzie powinien się pojawić.
Nasza funkcja suwaka jest również nowa: zamiast wyświetlać cele z kilkoma polami wyboru na pierwszej stronie warstwy zgody, możesz teraz użyć suwaka. Odwiedzający może wtedy wybierać między kilkoma pozycjami, a tym samym włączać i wyłączać kilka celów jednocześnie. Ustawienia suwaka można znaleźć w Menu > Cele pod listą celów.
Więcej nowych funkcji i zmian
Jak zawsze, w tym miesiącu wprowadziliśmy również wiele drobnych zmian w funkcjach. Wprowadzono poprawki podczas kopiowania CMP i projektów, nowe opcje przechowywania podstaw prawnych i więcej opcji tekstowych dla obrazów podglądu.