Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Biuletyn 02/2022


Z radością ogłaszamy najnowszą aktualizację, która została opublikowana! Wśród wielu nowości są to główne funkcje dostępne w nowej aktualizacji:

Nielegalne #1: Nielegalne czcionki Google?

Pod koniec stycznia Sąd Okręgowy w Monachium musiał zająć się tematem Google Fonts (integracja czcionek ze stroną internetową). Sąd orzekł, że osadzanie czcionek Google za pośrednictwem serwera Google bez zgody było nielegalne i zasądził odszkodowanie dla powoda. Jak przyzwyczaiłeś się do zgody menedżera, zareagowaliśmy bezpośrednio i w aktualizacji w tym miesiącu stworzyliśmy możliwość blokowania czcionek Google i innych zewnętrznych elementów czcionek i stylów (automatyczne blokowanie: menu> CMP> Edytować> Inne opcje> Blokuj arkusze stylów lub blokuj je ręcznie poprzez dostosowywanie kodu, zobacz pomoc).
Nasza rekomendacja: Aktywuj blokowanie lub, co najlepsze, po prostu pobierz czcionki i umieść je na własnym serwerze.

Nielegalne #2: nielegalne Google Analytics?

Oprócz Google Fonts niedawno „złapano” Google Analytics: w Austrii tamtejszy organ ochrony danych uznał w jednym przypadku, że Google Analytics nie jest zgodne z zasadami RODO, ponieważ dane są przesyłane do USA i tam brak tam odpowiedniego poziomu ochrony. Operatorowi strony internetowej zabroniono zatem korzystania z Google Analytics (zwłaszcza, że w tym przypadku został użyty niewystarczający baner zgody). Nieco później holenderskie i francuskie organy ochrony danych poszły w ich ślady i również orzekły, że (niechroniona) integracja Google Analytics nie była zgodna z RODO. Można przypuszczać, że pójdą w ślady innych władz państwowych.
Nasza rekomendacja: używaj Google Analytics tylko za Twoją zgodą lub szukaj alternatyw, które są przyjazne dla ochrony danych (np. etracker lub Matomo).

Nielegalne #3: nielegalne IAB TCF?

Belgijski organ ochrony danych również wywołał zamieszanie. To musiało zadecydować o standardzie IAB TCF. Organ uznał, że w obecnych okolicznościach IAB Transparency and Consent Framework, a także IAB Europe jako organ administracyjny stojący za standardem, nie spełniają różnych warunków RODO. IAB ma teraz dwumiesięczny okres na opracowanie „Planu działania” z proponowanymi zmianami. Proponowane zmiany mają na celu pokazanie, w jaki sposób można przeprojektować TCF, aby był zgodny z RODO. IAB Europe odwołał się od tej decyzji. Więcej szczegółów zebraliśmy w naszym FAQ .
Nasza rekomendacja: Jeśli nie masz nic wspólnego z reklamą online (np. e-commerce lub strony firmowe), nie powinieneś używać standardu IAB TCF. Jeśli nie możesz się bez niego obejść, nie powinieneś teraz panikować, tylko poczekaj i zobacz, jak rozwinie się sytuacja.

Cele i suwaki

Nowością w tym miesiącu jest również możliwość porządkowania i sortowania celów: po prostu „dotknij” wpisu i przenieś go tam, gdzie powinien się pojawić.

Nasza funkcja suwaka jest również nowa: zamiast wyświetlać cele z kilkoma polami wyboru na pierwszej stronie warstwy zgody, możesz teraz użyć suwaka. Odwiedzający może wtedy wybierać między kilkoma pozycjami, a tym samym włączać i wyłączać kilka celów jednocześnie. Ustawienia suwaka można znaleźć w Menu > Cele pod listą celów.

Więcej nowych funkcji i zmian

Jak zawsze, w tym miesiącu wprowadziliśmy również wiele drobnych zmian w funkcjach. Wprowadzono poprawki podczas kopiowania CMP i projektów, nowe opcje przechowywania podstaw prawnych i więcej opcji tekstowych dla obrazów podglądu.


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 03/2024

NOWOŚĆ: Narzędzie dla sygnalistów Mamy przyjemność ogłosić wydanie naszego nowego oprogramowania do zgłaszania nieprawidłowości. Oprogramowanie zostało opracowane w celu spełnienia wymogów dyrektywy UE dotyczącej sygnalizowania nieprawidłowości. Nasze oprogramowanie oferuje teraz prosty i bezpieczny sposób zgłaszania przez pracowników problemów. Sygnaliści mogą łatwo i anonimowo przesyłać swoje zgłoszenia za pomocą formularza na Twojej stronie internetowej osadzonego za […]
filmy

Webinarium: Brak plików cookie = utrata przychodów?

Świat online stoi przed dużymi zmianami, szczególnie dla wydawców i reklamodawców. 11 marca wspólnie z Refinery89.com byliśmy współgospodarzami seminarium internetowego „Brak plików cookie = straty w przychodach”, aby spojrzeć w przyszłość. Webinarium odbyło się w języku angielskim. Omówiono następujące tematy: Przegląd Seminarium internetowe dostarczyło cennych informacji na temat tego, jak wydawcy i reklamodawcy mogą przygotować […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.