Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

4 pytania dotyczące wyboru idealnego narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie


ekran komputera stacjonarnego i telefonu komórkowego oraz baner cookie

Zgoda na używanie plików cookie jest podstawowym aspektem przestrzegania prywatności w Internecie, a wybór odpowiedniego narzędzia dla Twojej firmy ma kluczowe znaczenie. Ramy prawne stale się rozwijają. Przepisy dotyczące ochrony danych, takie jak Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) w Europie i kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA) w USA, stają się coraz bardziej rygorystyczne.

W tym artykule odpowiemy na cztery kluczowe pytania, które pomogą Ci podjąć świadomą decyzję dotyczącą rozwiązania w zakresie zgody na pliki cookie . Pytania te pomogą Ci ocenić takie czynniki, jak zasięg geograficzny, kwestie budżetowe, zgodność stosu technologii i obsługa kanałów zaangażowania klientów.

1. Gdzie ma siedzibę moja firma?

Przepisy dotyczące ochrony danych różnią się znacznie w zależności od regionu. Jeśli Twoja firma działa na terenie Europy lub przetwarza dane obywateli Europy, prawdopodobnie znasz już rygorystyczne wymagania RODO. Ważnym czynnikiem przy wyborze narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie jest lokalizacja centrów danych. Wybór narzędzia dla centrów danych w Europie może być korzystny, ponieważ ułatwia przestrzeganie europejskich przepisów o ochronie danych. Z tego powodu wszystkie centra danych consentmanager znajdują się w Europie. Położenie geograficzne centrów danych może mieć wpływ na transmisję i przechowywanie danych. Dlatego ważne jest, aby wziąć to pod uwagę przy ocenie możliwych rozwiązań.

2. Względy budżetowe

Chociaż przestrzeganie zasad prywatności jest priorytetem, ograniczenia budżetowe są rzeczywistością dla firm każdej wielkości. Sprawdź model cenowy wybranego narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie i upewnij się, że zapewnia on najwyższy zwrot z każdej wydanej złotówki. Niektóre narzędzia oferują opłaty subskrypcyjne, inne oferują opcje freemium lub jednorazowego zakupu. Należy również rozważyć możliwe dodatki lub dodatkowe koszty, takie jak dodatkowe funkcje, dostosowywanie i ciągłe wsparcie.

consentmanager oferuje ceny oparte na subskrypcji , które można w dużym stopniu dostosować za pomocą dodatków , zaczynając od naszego najtańszego pakietu. Znajdź tutaj odpowiedni dla siebie pakiet .

Należy znaleźć równowagę pomiędzy zgodnością a opłacalnością. Dlatego dokładnie rozważ skuteczność każdej opcji w odniesieniu do konkretnych potrzeb Twojego biznesu.

3. Z jakich technologii, narzędzi i oprogramowania obecnie korzystamy?

Aby bezproblemowo zintegrować narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie z procesami biznesowymi, ważne jest, aby pomyśleć o swojej obecnej infrastrukturze technologicznej. Z jakiego oprogramowania i narzędzi już korzystasz? W jaki sposób wybrane przez Ciebie rozwiązanie w zakresie zgody na pliki cookie integruje się z istniejącymi systemami? Czy wybrane przez Ciebie rozwiązanie dotyczące zgody na pliki cookie oferuje integrację wtyczek, która jest ważna dla Twoich procesów biznesowych? Ponieważ consentmanager oferuje kilkanaście integracji wtyczek, wiemy, że jest to ważna funkcja, którą powinno oferować narzędzie do wyrażania zgody.

Dlatego ważna jest znajomość kompatybilności i możliwości integracji narzędzia. Jeśli Twoja firma opiera się na określonych platformach lub usługach, powinieneś zadbać o to, aby wybrane przez Ciebie narzędzie mogło skutecznie się z nimi integrować, aby zoptymalizować zarządzanie danymi i zapewnianie zgodności.

4. Jakimi kanałami komunikujemy się z klientami?

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie firmy kontaktują się ze swoimi klientami za pośrednictwem różnych kanałów, w tym poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, czatu, telefonu, a nawet telewizji . Skuteczne narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie powinno bezproblemowo obsługiwać te kanały i zapewniać możliwości wielokanałowe . Niezależnie od tego, czy komunikujesz się z klientami za pośrednictwem marketingu e-mailowego, mediów społecznościowych, czatu na żywo czy telefonu, ważne jest, aby konsekwentnie przetwarzać zgodę we wszystkich kanałach.

Upewnij się, że wybrane przez Ciebie narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie zapewnia solidne wsparcie dla każdego z tych kanałów interakcji z klientem.

Bonus: Jeśli zajmujesz się tematyką zgody telewizyjnej w swojej firmie, skorzystasz z webinaru zorganizowanego przez consentmanager we współpracy z Europejskim Biurem Reklamy Interaktywnej na temat telewizji i zgody . Obejrzyj webinarium tutaj.

Ocena i wybór odpowiedniego narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie

Po udzieleniu odpowiedzi na cztery kluczowe pytania powinieneś teraz lepiej zrozumieć, czego potrzebuje Twoja firma od narzędzia do wyrażania zgody na pliki cookie. Pomoże Ci to pewnie poruszać się po zawiłościach przepisów dotyczących prywatności. Skorzystaj ze wskazówek zawartych w tym artykule, aby stworzyć własną listę kontrolną dostosowaną do Twoich konkretnych potrzeb. Pamiętaj, że zapewnienie zgodności to proces ciągły, a odpowiednie narzędzie powinno spełniać Twoje długoterminowe cele w zakresie ochrony danych.

Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, zawsze możesz zacząć od bezpłatnego narzędzia do zarządzania zgodnością witryn internetowych i skanera plików cookie consentmanager .


więcej komentarzy

Webinar Google Consent Mode v2
filmy, Nowy

Seminarium internetowe: Tryb zgody Google, wersja 2

Seminarium internetowe na temat „Trybu zgody Google v2” odbyło się 27 lutego 2024 r. PDF do webinaru można znaleźć tutaj do pobrania . Omówiono następujące tematy: Przegląd Wszyscy mówią o trybie zgody Google w wersji 2. Od marca 2024 r. Google będzie wymagać, aby wszystkie witryny i aplikacje korzystały z trybu zgody Google w wersji […]
Digital Services Act
Dobrze

Czy ustawa o usługach cyfrowych (DSA) ma zastosowanie również do Twojej firmy? Platformy internetowe mają dodatkowe obowiązki

Ustawa o usługach cyfrowych określa dodatkowe wymogi w zakresie przejrzystości dla platform internetowych. Definicja platformy internetowej zawarta w DSA może mieć zastosowanie do Twojej firmy. W rezultacie może być konieczne spełnienie dodatkowych wymogów dotyczących przejrzystości określonych w DSA. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czy Twoja firma należy do tej kategorii i jakie kroki możesz podjąć, […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.