Według oficjalnego komunikatu Google, termin korzystania z trybu zgody Google v2 w przypadku niektórych witryn i aplikacji upływa na początku 2024 r., czyli w marcu.
Jak wspomniano na naszej dedykowanej stronie Tryb zgody Google w wersji 2 , wszystkie witryny i aplikacje skierowane do użytkowników z EOG i Wielkiej Brytanii muszą włączyć tryb zgody Google w wersji 2. Najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem jest skorzystanie z certyfikowanej przez Google platformy do zarządzania zgodami, takiej jak consentmanager .
W tym przewodniku pokażemy, jak wdrożyć tryb uzyskiwania zgody Google w wersji 2 na naszej certyfikowanej platformie zarządzania zgodą, gdzie znaleźć ten tryb na pulpicie nawigacyjnym oraz jak korzystać z prostej lub zaawansowanej metody wdrażania.
Masz mało czasu? Chcesz natychmiast skonfigurować tryb uzyskiwania zgody Google w wersji 2?
Przejdź tutaj → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode
Jak wdrożyć tryb zgody Google v2
Aktualizacja trybu zgody Google w wersji 2 zawiera dwa nowe parametry wprowadzone w celu zapewnienia lepszej zgodności z unijną polityką dotyczącą zgody użytkownika . Oprócz istniejących parametrów ad_storage i analytics_storage użytkownicy muszą dodać następujące parametry:
ad_user_data
, który określa zgodę na przesyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamąad_personalization
, który pozwala na wyświetlanie reklam spersonalizowanych.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wytyczne Google dla programistów tutaj: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent
Pierwsze kroki są jednak bardzo proste. consentmanager wykonał większość pracy za Ciebie, wystarczy, że aktywujesz ją w panelu kontrolnym, wykonasz kilka szybkich kliknięć tu i tam i gotowe.
Krok 1: Włącz tryb zgody Google w wersji 2 na pulpicie nawigacyjnym consentmanager
Przejdź do panelu CMP → Kliknij „CMP” → Przejdź do „Integracje” → Włącz tryb zgody Google → W razie potrzeby dostosuj dalej, przewijając stronę w dół → Kliknij „Zapisz zmiany”.
Krok 2: Dodaj odpowiednich dostawców Google
W consentmanager Panel w ramach CMPS przejdź do sekcji „Dostawcy” znajdującej się po lewej stronie pulpitu nawigacyjnego → Kliknij „Dodaj dostawcę” → Dodaj Google Ads i Google Analytics do swojej listy dostawców → Teraz przypisz Przypisz cel każdemu dostawcy, klikając menu rozwijane lista w dół
Krok 3: Włącz zgodę w Menedżerze tagów Google
W Menedżerze tagów Google przejdź do obszaru administracyjnego → kliknij „Ustawienia kontenera” → w Ustawieniach dodatkowych aktywuj opcję „Włącz przegląd zgód” → teraz przejdź do obszaru Tagi, aby wyświetlić szczegóły zgód dla każdego tagu i zaktualizować tagi chcesz używać w trybie uzyskiwania zgody. Szczegółową instrukcję krok po kroku znajdziesz tutaj .
Krok 4: Sprawdź, czy działa tryb zgody
Przeczytaj nasz szczegółowy przewodnik, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.
Wdrożenie Basic vs. zaawansowane
Google wyjaśnia, że tagi Google uruchamiane w ramach trybu zgody Google v2 zachowują się zgodnie z decyzją użytkownika o zgodzie. Możesz szczegółowo określić, jak mają się zachowywać te tagi, korzystając z dwóch opcji udostępnianych przez Google: implementacji Basic i zaawansowanej. Kluczowa różnica polega na tym, że implementacja Advanced korzysta z funkcji modelowania behawioralnego w GA4, podczas gdy implementacja Basic nie. W modelowaniu behawioralnym Google wykorzystuje uczenie maszynowe, co oznacza, że zachowanie użytkownika, który odrzuca pliki cookie do celów analitycznych, jest modelowane jako zachowanie użytkownika, który akceptuje pliki cookie do celów analitycznych. Dla użytkowników, którym zależy na gromadzeniu tych danych, może to być dodatkowa korzyść.
Implementacja Basic również „blokuje na stałe” wszystkie tagi, co oznacza, że tagi są trwale blokowane do czasu wyrażenia zgody. Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat różnic, odwiedź nasz przewodnik tutaj .
Dodatkowa zgoda Google w wersji 2 (AC2)
Wprowadzono dalsze zmiany w Dodatkowej zgodzie v2, które zostały wprowadzone już 6 grudnia 2023 r. Aby zapewnić dostawcom wsparcie, firma Google dodała dodatkowe specyfikacje dotyczące zgody, głównie związane z ciągami zgód. Te dodatkowe specyfikacje zgód są przeznaczone dla CMPS i partnerów, którzy chcą dodać dodatkowe zgody dla dostawców działających na platformie Lista dostawców technologii reklamowych Google (ATP), ale nie zostały jeszcze umieszczone na Globalnej Liście Dostawców IAB Europe (GVL) do stosowania w połączeniu z Ramami Przejrzystości i Zgody IAB Europe (TCF) v2.
Pełną specyfikację dodatkowej zgody Google w wersji 2 (AC2) można znaleźć tutaj.