Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

IAB Europe odpowiada na oświadczenie EDPB w sprawie modeli zgody lub płatności


Obraz z nagłówkiem „Odpowiedź IAB w sprawie zgody lub zapłaty” przedstawiający kłódkę po lewej stronie reprezentującą prywatność i zgodę oraz znak dolara po prawej stronie przedstawiający płatność, ustawione na białym tle.

17 kwietnia 2024 r. Europejska Rada Ochrony Danych ( EDPB ) opublikowała opinię w sprawie modelu zgody lub zapłaty wprowadzonego przez główne platformy internetowe, takie jak Meta. Szczegółowe podsumowanie tego tematu można znaleźć w naszym ostatnim wpisie na blogu tutaj .

W ramach tego modelu konsumenci mają wybór, czy chcą wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby reklamy spersonalizowanej, czy też zapłacić za usługę, która nie gromadzi i nie przetwarza ich danych.

W dniu 23 kwietnia 2024 r. IAB Europe opublikowała swoją odpowiedź na opinię EDPB , w której wyraziła pewne wątpliwości:

  • IAB Europe wyraża zaniepokojenie faktem, że opinia EDPB odbiega od utrwalonego orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Stwierdzenia dotyczące modelu „zgoda lub płać” oraz reklamy spersonalizowanej są zbyt abstrakcyjne i mogą prowadzić do większej niepewności prawnej dla firm.
  • IAB Europe uważa również, że EDPB błędnie przedstawia model zgody lub zapłaty jako system, w którym prawa do ochrony danych są luksusem, ponieważ mają zastosowanie wyłącznie do tych, których na nie stać.
  • EDPB sugeruje, że powinna istnieć bezpłatna alternatywa bez reklam, i zamiast tego wykorzystuje reklamę kontekstową jako alternatywne źródło dochodu. Nie ma jednak dowodów empirycznych na to, że jest to atrakcyjna finansowo alternatywa dla przedsiębiorstw. Co więcej, RODO nie nakłada na przedsiębiorstwa obowiązku zmiany modelu biznesowego w ten sposób. Z tego powodu IAB Europe uważa, że ​​we wniosku EDPB nie uwzględniono równowagi między prawami do ochrony danych a swobodą prowadzenia działalności gospodarczej.

Biorąc pod uwagę te kwestie i intencje EDPB , IAB Europe wzywa do przeprowadzenia konsultacji publicznych, aby zapewnić, że nadchodzące wytyczne dokładnie odzwierciedlają obawy i interesy wszystkich zaangażowanych stron.

Czy chcesz być informowany o najnowszych wydarzeniach w tym temacie? W takim razie zapisz się już teraz do naszego newslettera → https://www. consentmanager


więcej komentarzy

Ogólny

Biuletyn 09.2024

Nowe funkcje: narzędzie dotyczące praw osób, których dane dotyczą (DSR). RODO stanowi, że osobom, których dane dotyczą (takim jak odwiedzający witrynę, klienci lub inne osoby, których dane są przetwarzane), przysługują określone prawa. Obejmuje to w szczególności możliwość dochodzenia swoich praw oraz otrzymywania informacji o przetwarzanych danych. Prawa obejmują m.in.: Nasze nowe narzędzie DSR umożliwia teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nowy

consentmanager osiąga status złotego partnera Google CMP

consentmanager uzyskał certyfikat partnera CMP Gold Tier w programie partnerskim Google Consent Management Platform (CMP). Status ten przyznano nam na podstawie następujących kryteriów: Najnowsze osiągnięcie w programie partnerskim Google CMP przynosi naszym klientom znaczące korzyści. Teraz możesz zintegrować swój baner zgody z Google Ads, Google Analytics i Google Tag Managerem bezpośrednio z interfejsu Google Tag […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.