Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

IAB Europe odpowiada na oświadczenie EDPB w sprawie modeli zgody lub płatności


Obraz z nagłówkiem „Odpowiedź IAB w sprawie zgody lub zapłaty” przedstawiający kłódkę po lewej stronie reprezentującą prywatność i zgodę oraz znak dolara po prawej stronie przedstawiający płatność, ustawione na białym tle.

17 kwietnia 2024 r. Europejska Rada Ochrony Danych ( EDPB ) opublikowała opinię w sprawie modelu zgody lub zapłaty wprowadzonego przez główne platformy internetowe, takie jak Meta. Szczegółowe podsumowanie tego tematu można znaleźć w naszym ostatnim wpisie na blogu tutaj .

W ramach tego modelu konsumenci mają wybór, czy chcą wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby reklamy spersonalizowanej, czy też zapłacić za usługę, która nie gromadzi i nie przetwarza ich danych.

W dniu 23 kwietnia 2024 r. IAB Europe opublikowała swoją odpowiedź na opinię EDPB , w której wyraziła pewne wątpliwości:

  • IAB Europe wyraża zaniepokojenie faktem, że opinia EDPB odbiega od utrwalonego orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Stwierdzenia dotyczące modelu „zgoda lub płać” oraz reklamy spersonalizowanej są zbyt abstrakcyjne i mogą prowadzić do większej niepewności prawnej dla firm.
  • IAB Europe uważa również, że EDPB błędnie przedstawia model zgody lub zapłaty jako system, w którym prawa do ochrony danych są luksusem, ponieważ mają zastosowanie wyłącznie do tych, których na nie stać.
  • EDPB sugeruje, że powinna istnieć bezpłatna alternatywa bez reklam, i zamiast tego wykorzystuje reklamę kontekstową jako alternatywne źródło dochodu. Nie ma jednak dowodów empirycznych na to, że jest to atrakcyjna finansowo alternatywa dla przedsiębiorstw. Co więcej, RODO nie nakłada na przedsiębiorstwa obowiązku zmiany modelu biznesowego w ten sposób. Z tego powodu IAB Europe uważa, że ​​we wniosku EDPB nie uwzględniono równowagi między prawami do ochrony danych a swobodą prowadzenia działalności gospodarczej.

Biorąc pod uwagę te kwestie i intencje EDPB , IAB Europe wzywa do przeprowadzenia konsultacji publicznych, aby zapewnić, że nadchodzące wytyczne dokładnie odzwierciedlają obawy i interesy wszystkich zaangażowanych stron.

Czy chcesz być informowany o najnowszych wydarzeniach w tym temacie? W takim razie zapisz się już teraz do naszego newslettera → https://www. consentmanager


więcej komentarzy

Webinar mit Google: Google Consent Mode v2 verstehen und nahtlos integrieren
filmy

Seminarium internetowe z Google: Zrozumienie i bezproblemowa integracja Google Consent Mode w wersji 2

W związku z dużym zapotrzebowaniem na informacje na temat konfiguracji i postępowania z nowymi wymaganiami Google Consent Mode v2, 12 czerwca 2024 r. consentmanager wraz z Google zorganizował kolejne seminarium internetowe na ten temat. Webinarium odbyło się w języku niemieckim. Czy tęskniłeś? Nie ma problemu! PDF z webinarem można znaleźć tutaj do pobrania . Dennis […]
Nowy

Biuletyn 05/2024

Nowa integracja dla Slacka, MS Teams i nie tylko Wraz z obecną aktualizacją w systemie dostępna jest teraz nowa funkcja integracji dla Slack, MS Teams, Zapier i n8n. Funkcja w wygodny sposób powiadamia Cię w Slacku, Teams czy innym narzędziu o ważnych zmianach i nowościach (np. znalezionych nowych plikach cookies) na Twoim koncie CMP. Nie […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.