Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Ogólny

Nowe prawo w Holandii zakazuje nieukierunkowanej reklamy hazardu online


Nowe prawo w Holandii zakazuje nieukierunkowanej reklamy hazardu online

Holenderski sektor gier hazardowych online został zalegalizowany od 1 października 2021 r. Ustawą o zakładach na odległość i grach hazardowych. Jednak to prawo dotyczące hazardu znacznie się zmieniło wraz z wprowadzeniem nowego zakazu nieukierunkowanych reklam hazardu online , który wszedł w życie 1 lipca 2023 r . Oznacza to, że reklama gier losowych w Internecie iw telewizji na żądanie jest dozwolona tylko pod ściśle określonymi warunkami. Rząd w Holandii podjął zdecydowane działania w celu ochrony osób szczególnie narażonych, zwłaszcza młodych, przed potencjalnym ryzykiem związanym z hazardem online.

Ważne jest, aby firmy oferujące platformy gier hazardowych online zrozumiały nowe przepisy i odpowiednio dostosowały swoje praktyki w zakresie prywatności w Internecie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.

Informacje o prawie hazardowym online w Holandii

Minister Weerwind mówi:

„Reklama jest niezbędna do komunikowania legalnej oferty gier losowych online, aby uniemożliwić ludziom granie nielegalnie. Jednocześnie jako rząd mamy obowiązek chronić wrażliwe grupy przed zagrożeniami związanymi z grami losowymi online”.

Przetłumaczone z angielskiego: Reklama jest niezbędna, aby informować, że hazard online jest legalny i zniechęcać ludzi do nielegalnego hazardu. Jednocześnie jako rząd mamy obowiązek chronić wrażliwe grupy przed zagrożeniami związanymi z hazardem online.

Źródło: https://www.government.nl/latest/news/2023/04/19/minister-weerwind-bans-untargeted-advertising-for-online-games-of-chance

Popularność hazardu online znacznie wzrosła w Holandii. Należy zatem znaleźć równowagę między promowaniem legalnych możliwości hazardowych a ochroną osób szczególnie narażonych. Zakaz reklamy nieukierunkowanej jest odpowiedzią na istniejące wyzwania i obawy związane z praktykami reklamowymi w branży.

W ramach tego zakazu ważne jest, aby wiedzieć, że pod ścisłymi warunkami nadal dozwolone będą:

  • Reklama przez Internet, np. w mediach społecznościowych,
  • ukierunkowana reklama
  • poczta bezpośrednia i
  • Reklama za pośrednictwem telewizji na żądanie pozostaje dozwolona pod ścisłymi warunkami.

Ponieważ powyższe formy reklamy są nadal dozwolone, firmy muszą przestrzegać pewnych zasad, aby mogły korzystać z tych formatów.

Na jakich warunkach dozwolone jest reklamowanie hazardu online?

Za pomocą tego zakazu rząd holenderski chce ograniczyć pokusę konsumentów do udziału w grach hazardowych wysokiego ryzyka. Holenderski zakaz nieukierunkowanej reklamy gier hazardowych online ma zatem znaczący wpływ na strategie reklamowe firm z tego sektora. Cóż, jednak reklamodawcy mogą nadal sprzedawać swoje usługi w zwykły sposób, jeśli spełniają trzy poniższe warunki. Celem jest ograniczenie narażenia młodych ludzi i innych osób szczególnie narażonych na potencjalnie szkodliwe reklamy hazardu.

Reklama hazardu internetowego nie jest zatem zabroniona, ale może mieć miejsce tylko pod następującymi trzema warunkami :

  1. Po pierwsze, musimy aktywnie zapobiegać docieraniu reklam do młodych ludzi poniżej 24 roku życia lub do innych wrażliwych grup.
  2. Po drugie, co najmniej 95 procent reklam musi być pokazywanych osobom powyżej 24 roku życia.
  3. i wreszcie, każda osoba, której wyświetlają się reklamy, musi mieć możliwość rezygnacji i nieoglądania reklam.

Jak firmy mogą dostosować się do przepisów?

Aby spełnić wymagania rządu holenderskiego dotyczące firm oferujących gry hazardowe online, należy podjąć proaktywne działania.

Poniżej znajduje się kilka sposobów przestrzegania tego prawa, a także przykłady tego, jak klienci korzystający z narzędzia CMP do zarządzania zgodą zmienili swoje praktyki w zakresie prywatności online, aby wyprzedzić konkurencję. Ponieważ przestrzegamy tej ustawy od momentu jej pierwszego ogłoszenia, przygotowaliśmy szereg opcji dla naszych obecnych klientów, jak pokazano w poniższych przykładach.

1. Aktywnie zapobiegaj zasięgowi reklamy

Aktywnie zapobiegaj przedostawaniu się reklam do młodych ludzi poniżej 24 roku życia lub do innych wrażliwych grup. Można to osiągnąć na wiele sposobów. Możesz zawrzeć mechanizmy weryfikacji wieku na banerze plików cookie lub w polityce prywatności swojej witryny.

Przykład: możesz poprosić użytkowników o potwierdzenie wieku, wypełniając określone pole na banerze plików cookie. Twój baner może zawierać opcję wyświetlania przycisków „Mam 24 lata lub więcej” lub „Mam 23 lata lub mniej”.

Dzięki CMP, takim jak menedżer zgody , możesz łatwo aktywować funkcję weryfikacji wieku na swoim banerze plików cookie w obszarze ustawień.

Funkcja weryfikacji wieku Pulpit menedżera zgody na zrzut ekranu

A jeśli chcesz wypróbować swój baner cookie z różnymi projektami i funkcjami, możesz skorzystać z naszej innowacyjnej funkcji testowania, aby przetestować swój niestandardowy baner cookie, zanim zostanie opublikowany.

2. Zwróć się do właściwej grupy docelowej

Co najmniej 95 procent reklam musi być pokazywanych osobom powyżej 24 roku życia. Aby to osiągnąć, możesz użyć ukierunkowanych strategii reklamowych. Oznacza to, że musisz dostosować reklamy, aby docierały do ​​pożądanych odbiorców, korzystając z precyzyjnych parametrów kierowania, takich jak wiek, lokalizacja i zainteresowania. Gdy to zrobisz, upewnij się, że Twoje narzędzie do zarządzania zgodą dostosowuje się do Twoich konkretnych celów i wyświetla odpowiedni baner plików cookie lub informację o ochronie prywatności dla odpowiedniej grupy wiekowej.

3. Oferuj opcje rezygnacji

Podczas wyświetlania reklam użytkownicy muszą mieć możliwość rezygnacji. Upewnij się, że oferujesz użytkownikom jasne i łatwo dostępne opcje rezygnacji za pośrednictwem banera plików cookie. Dając użytkownikom możliwość rezygnacji z reklam, pokazujesz, że szanujesz indywidualne preferencje i promujesz reklamy zorientowane na użytkownika.

Przykład: Przykładem może być sytuacja, w której masz 3 przyciski na swoim banerze plików cookie, np. przycisk „Odrzuć”, przycisk „Akceptuj, mam ukończone 24 lata” i przycisk „Akceptuj, mam mniej niż 24 lata”.

Dostosuj swój CMP i nie martw się więcej!

To dopiero połowa drogi – kolejnym krokiem jest dokonanie niezbędnych zmian zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi Twoją działalność. Ponieważ jednak doradzaliśmy już naszym obecnym klientom, w jaki sposób mogą dostosować się do nowych przepisów holenderskiego rządu, możesz na nas liczyć, że nie będziesz musiał zgadywać.

Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów , a chętnie Ci pomożemy, lub stwórz swój własny baner cookie teraz za darmo !


więcej komentarzy

Polnische Flagge mit Text “Polnische DSB gibt Hinweise zur Whistleblower-Richtlinie”
Dobrze, Nowy

Polski IOD o przestrzeganiu polityki sygnalisty

7 sierpnia Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wraz z innymi członkami organu i ekspertami zewnętrznymi zorganizował seminarium mające na celu wsparcie firm we wdrażaniu tego w swoich procesach biznesowych. Najważniejsze punkty dyskusji podsumowano tutaj: Rozszerzenie definicji sygnalisty Podczas seminarium wyjaśniono, że tożsamość sygnalisty nie ogranicza się do jego imienia i nazwiska . Do tożsamości […]
Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
filmy

Seminarium internetowe: Rozwiązanie consentmanager Cookie Consent zostało poprawnie skonfigurowane i zainstalowane

Nasze seminarium internetowe na temat „Prawidłowej konfiguracji i instalacji rozwiązania dotyczącego zgody na consentmanager plików cookie” odbyło się 3 września. Podczas tego webinaru Jan Winkler , dyrektor generalny consentmanager , przeprowadził przez najważniejsze funkcje i przekazał cenne informacje na temat nowego interfejsu użytkownika interfejsu CMP consentmanager . Webinar był prowadzony w języku niemieckim i angielskim […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.