Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Dobrze

Polityka Google w zakresie zgody użytkownika z UE: co firmy muszą wiedzieć


Obraz dłoni trzymającej telefon, na ekranie wyświetlającym stronę wyszukiwania Google

Polityka Google w zakresie zgody użytkownika z UE określa szczegółowe wymagania, których wydawcy, reklamodawcy, firmy i inne strony muszą przestrzegać podczas korzystania z usług Google, takich jak Google Ads. Polityka odzwierciedla wymagania przepisów o ochronie danych w Europie, w szczególności RODO i Dyrektywę o prywatności i dlatego ma zastosowanie do użytkowników docelowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i Wielkiej Brytanii. Użytkownicy, którzy nie przestrzegają Polityki Google w zakresie zgody użytkownika z UE, nie będą zatem mogli korzystać z usług Google na swojej stronie internetowej. Poniżej przyjrzymy się bliżej polityce i działaniom, jakie powinny podjąć firmy.

Wprowadzona w 2015 roku Polityka Zgody Użytkownika UE przeszła istotne zmiany, szczególnie w 2018 roku, kiedy weszło w życie RODO. Zmiany te wynikają z potrzeby silniejszych metod uzyskiwania zgody przez użytkownika, które wymagają od użytkowników wyrażenia świadomej i wyraźnej zgody, zanim pliki cookie i inne technologie śledzenia będą mogły być przechowywane na ich urządzeniach lub dostępne dla nich. Dzięki aktualizacji Google z maja 2022 r . firma spełniła ten wymóg, wymagając od użytkowników Google Ads i innych usług uzyskania ważnej zgody od użytkowników z Unii Europejskiej (UE/EOG) i Wielkiej Brytanii.

W szczególności Polityka Google w zakresie zgody użytkownika z UE wymaga od operatorów witryn internetowych i twórców aplikacji zapewniania użytkownikom końcowym jasnych i łatwo dostępnych informacji na temat gromadzenia i przetwarzania ich danych osobowych. Muszą także zidentyfikować każdą stronę, która otrzymała dane osobowe od użytkowników w celu uzyskania ich zgody na wykorzystanie plików cookie lub identyfikatorów mobilnych.

Kto musi przestrzegać Polityki Google w zakresie zgody użytkownika z UE?

Polityka zgody użytkownika UE dotyczy przede wszystkim operatorów witryn, twórców aplikacji i reklamodawców korzystających z produktów Google i skierowanych do użytkowników końcowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i Wielkiej Brytanii (Wielka Brytania). Oznacza to, że reklamodawcy i operatorzy witryn korzystający z produktów Google, takich jak Google Ads i Google AdSense, muszą przestrzegać tych zasad. W przeciwnym razie ryzykujesz zablokowaniem swojego profilu Google!
Do EOG zaliczają się państwa członkowskie UE oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia. Jeśli mieszkasz na terenie EOG lub Wielkiej Brytanii, a Twoja witryna lub aplikacja jest skierowana do użytkowników w tych regionach, musisz przestrzegać niniejszej Polityki.

W jaki sposób można zapewnić zgodność z unijną polityką w zakresie zgody użytkownika?

Zgodność z Polityką zgody użytkownika UE można zapewnić poprzez

  • Zapewnienie użytkownikom jasnych i łatwo dostępnych informacji o gromadzeniu i wykorzystywaniu ich danych osobowych, m.in. B. poprzez politykę prywatności lub politykę plików cookies, w zależności od działalności Twojej firmy.
  • Uzyskaj wyraźną zgodę od użytkowników za pomocą mechanizmów takich jak przyciski „Zgadzam się” lub „Akceptuję”, baner dotyczący plików cookie lub ostrzeżenie dotyczące plików cookie.
  • Zidentyfikuj wszystkie strony (w tym Google) upoważnione do gromadzenia danych osobowych użytkowników i udostępniania tych informacji użytkownikom. Możesz także wyświetlić tę listę na banerze plików cookie.
  • Link do Polityki prywatności i Warunków korzystania z usług Google, aby poinformować użytkowników o tym, jak Google wykorzystuje ich dane osobowe.
  • A co najważniejsze, skorzystaj z platformy zarządzania zgodą (CMP), takiej jak consentmanager , aby uprościć wszystkie powyższe kroki.

Twoje kryteria wyboru CMP pod kątem zgodności:

Istnieją różne sposoby tworzenia mechanizmów zgody, w tym wewnętrzne i zewnętrzne platformy zarządzania zgodą.

Google oferuje listę certyfikowanych rozwiązań w zakresie zgody (takich jak my!) dla Ad Manager i AdMob, które pomagają usprawnić działania związane z przestrzeganiem zasad. Współpraca z CMP i korzystanie z ram takich jak ramy przejrzystości i zgody IAB Europe (TCF) mogą dodatkowo zapewnić zgodność.

Wybierając CMP zgodny z Polityką zgody użytkownika UE, należy wziąć pod uwagę następujące kryteria:

  • Rozwiązanie powinno umożliwiać wyraźną i świadomą zgodę użytkowników na wykorzystywanie plików cookies i danych osobowych.
  • Powinien zapewniać opcje dostosowywania, aby odzwierciedlały konkretną sytuację i opcje oferowane użytkownikom.
  • Należy go zintegrować z zasadami przejrzystości i zgody IAB Europe (TCF) , ponieważ Google ogłosił, że certyfikowane przez Google platformy CMP muszą współpracować z platformą TCF, aby wyświetlać reklamy w EOG i Wielkiej Brytanii. Dla bezpieczeństwa zacznij już teraz, korzystając z consentmanager jako platformy z certyfikatem Google.
  • Rozwiązanie powinno być w stanie zidentyfikować wszystkie strony, które zbierają dane użytkowników, w tym Google, i udostępnić te informacje użytkownikom.
  • Powinien zapewniać mechanizm przechowywania zapisów zgody użytkowników.

Dzięki consentmanager , certyfikowanej przez Google platformie do zarządzania zgodą, dokonujesz właściwego (i zgodnego) wyboru. Zacznij dziś!


więcej komentarzy

Ogólny

Biuletyn 09.2024

Nowe funkcje: narzędzie dotyczące praw osób, których dane dotyczą (DSR). RODO stanowi, że osobom, których dane dotyczą (takim jak odwiedzający witrynę, klienci lub inne osoby, których dane są przetwarzane), przysługują określone prawa. Obejmuje to w szczególności możliwość dochodzenia swoich praw oraz otrzymywania informacji o przetwarzanych danych. Prawa obejmują m.in.: Nasze nowe narzędzie DSR umożliwia teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nowy

consentmanager osiąga status złotego partnera Google CMP

consentmanager uzyskał certyfikat partnera CMP Gold Tier w programie partnerskim Google Consent Management Platform (CMP). Status ten przyznano nam na podstawie następujących kryteriów: Najnowsze osiągnięcie w programie partnerskim Google CMP przynosi naszym klientom znaczące korzyści. Teraz możesz zintegrować swój baner zgody z Google Ads, Google Analytics i Google Tag Managerem bezpośrednio z interfejsu Google Tag […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.