Funkcja przejściowa: najpierw przetestuj, a następnie uruchom

Zgodność z przepisami o ochronie danych przy jednoczesnym oferowaniu bezproblemowego korzystania z Internetu ma kluczowe znaczenie. W tym miejscu pojawia się funkcja testowania — potężne narzędzie w pulpicie nawigacyjnym menedżera zgody , które pozwala udoskonalić, przetestować i udoskonalić mechanizmy uzyskiwania zgody przed udostępnieniem ich odbiorcom.

Z menedżerem zgody masz to narzędzie zawsze pod ręką. Dowiedz się, jak możesz go użyć , aby zmaksymalizować wskaźniki zgody i zapewnić bezproblemowe środowisko użytkownika w swojej organizacji.

Co to jest funkcja przemieszczania w menedżerze zgody?

Funkcja przejściowa menedżera zgody działa jak wirtualne laboratorium, w którym jako marketer lub wydawca możesz dokładnie opracować, przetestować i zweryfikować zmiany w ustawieniach zgody i banerach plików cookie, zanim zostaną opublikowane.

Funkcja przemieszczania Consentmanager umożliwia wprowadzanie i ocenianie zmian bez wpływu na środowisko na żywo. Dzięki temu każde dostosowanie jest dokładnie testowane, co minimalizuje ryzyko błędów i potencjalnych naruszeń zgodności.

Ta funkcja nie tylko upraszcza dostosowywanie się do zmieniających się przepisów dotyczących prywatności, ale także pomaga Twojej organizacji tworzyć bezproblemowe, zorientowane na użytkownika doświadczenia, które rezonują z odbiorcami, niezależnie od tego, czy udoskonalasz procesy uzyskiwania zgody, czy przeprowadzasz eksperymenty A/B.

Jak korzystać z funkcji przemieszczania + przykłady

1. Testuj nowe funkcje

Gdy wprowadzasz nowe funkcje lub funkcje do swojego CMP, możesz je dokładnie przetestować na próbie użytkowników, zanim udostępnisz je całej grupie odbiorców. Pozwala to wykryć i naprawić potencjalne problemy lub błędy, zanim wpłyną one na całą publiczność.

Przykład: Wielu operatorów stron internetowych z czasem zmienia swoją funkcję „Centrum preferencji”. Tutaj użytkownicy zazwyczaj mogą wybrać rodzaje plików cookie, które chcą zaakceptować. Przetestuj tę funkcję w obszarze przejściowym z próbką użytkowników, aby uzyskać opinie na temat funkcjonalności, użyteczności i przyjęcia. Twoi odbiorcy mogą preferować inny poziom przejrzystości, co z kolei wpływa na szczegółowość i szczegółowość centrum preferencji.

2. Zmień przepływ zgody

Staging pozwala przetestować i zmienić sposób zbierania, przedstawiania i zarządzania zgodami w Twojej witrynie. Możesz udoskonalić proces uzyskiwania zgody i upewnić się, że spełnia on określone potrzeby prawne i oczekiwania użytkowników. Ponadto możesz przejrzeć wszystkie mechanizmy uzyskiwania zgody ze swoimi zespołami prawnymi i ds. zgodności, aby upewnić się, że są one zgodne z aktualnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych i politykami wewnętrznymi.

Przykład: Zmień proces uzyskiwania zgody, dodając dodatkowy krok, który wyjaśnia cel każdego rodzaju plików cookie lub dlaczego zbierasz określone dane osobowe. Możesz przetestować ten nowy proces w fazie przemieszczania, aby zobaczyć, jak użytkownicy reagują na dodatkowe informacje i czy potrzebne są korekty. Poziom przejrzystości w zakresie prywatności może się różnić w zależności od branży.

3. Testuj lokalizacje i tłumaczenia

Zwłaszcza jeśli masz międzynarodową publiczność, możesz skorzystać z funkcji przemieszczania, aby przejrzeć nowe tłumaczenia i zlokalizowane wersje swojego CMP. Zapewni to, że ogłoszenia będą dokładne i kulturowo odpowiednie dla danego regionu.

Przykład: wprowadzasz CMP na nowy rynek z innym językiem. Przetestuj przetłumaczone banery i upewnij się, że przekazują te same informacje, co oryginalne banery.

🔥Wskazówka: w menedżerze zgód możesz wybierać spośród ponad 30 języków, ale oczywiście zawsze masz możliwość samodzielnego dostosowania tekstu. Dlatego zalecamy skorzystanie z naszej funkcji testowania przed rozpoczęciem transmisji na żywo! Nie chcesz, aby coś zginęło w tłumaczeniu.

4. Spontaniczne i pilne zmiany przepisów o ochronie danych

Gdy wprowadzane są nowe przepisy lub regulacje dotyczące prywatności, etapy mogą pomóc w przetestowaniu zmian w CMP, aby upewnić się, że zachowasz zgodność. Można wówczas zweryfikować, czy zaktualizowane mechanizmy spełniają wymagania nowych przepisów.

Przykład: Dostosowanie Twojego CMP do wymogów nowo wprowadzonych przepisów o ochronie danych, takich jak RODO, CCPA lub TCF. Kontroluj zaktualizowane mechanizmy zgody i procesy obsługi danych na etapie przejściowym, aby upewnić się, że wymagania są spełnione przed uruchomieniem.

5. W razie potrzeby zresetuj

Jeśli zmiana w aktywnym CMP spowoduje nieoczekiwane problemy, wersja etapowa umożliwia szybki powrót do poprzedniej wersji podczas identyfikowania i naprawiania problemu.

Na przykład po wdrożeniu nowej wersji CMP w działającym środowisku i zgłoszeniu przez użytkowników problemów z uzyskaniem zgody można szybko przywrócić poprzednią wersję w trybie przejściowym podczas badania problemu.

Jak włączyć funkcję przemieszczania

Aby włączyć funkcję przemieszczania na pulpicie nawigacyjnym menedżera zgody, wykonaj poniższe czynności. Wszyscy użytkownicy planu podstawowego (bezpłatnego) muszą przejść na plan płatny, aby aktywować dodatki. Przegląd naszych bezpłatnych i płatnych planów można znaleźć tutaj .

Dla użytkowników planu podstawowego:

Krok 1: Na pulpicie nawigacyjnym kliknij przycisk „Uaktualnij teraz!” w prawym górnym rogu Twojej strony.

Krok 2: Kliknij przycisk „Uaktualnij teraz” wybranego pakietu.

Krok 3: Wybierz funkcję przemieszczania w sekcji Pakiet i dodatki.

Dla użytkowników z płatnym planem:

Upewnij się, że na pulpicie nawigacyjnym jest włączona funkcja przemieszczania. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku tutaj .

Lub po prostu przejdź do pulpitu nawigacyjnego> Inny> Staging i kliknij przycisk „Włącz”.

Funkcja przemieszczania jest pomocnym narzędziem dla firm każdej wielkości. Skorzystaj z możliwości przetestowania przed uruchomieniem i przygotuj się na przyszłość, w której zarządzanie zgodą jest strategicznym atutem, a nie tylko wymogiem.

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.