Seminarium internetowe 1 czerwca 2021 r.
W ciągu dwóch lat świat marketerów internetowych i analityków danych wywrócił się do góry nogami. RODO i krajowe przepisy telekomunikacyjne wraz z dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej objęły karty w nowy sposób – i tym samym spowodowały dużą niepewność w branży. Znajdź odpowiedzi w webinarze na temat rozwiązywania problemów ze śledzeniem sieci w przyszłości.
Czy naprawdę mogę podejmować właściwe decyzje na podstawie danych, które zostały zebrane wyłącznie zgodnie z prawem? Na jakich danych mogę polegać?
Konwencjonalne rozwiązania nie obiecują jeszcze prawnie bezpiecznych odpowiedzi. Opierają się one nie tylko na RODO, ale także na poszczególnych krajowych implementacjach dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej.
Współdyrektor generalny Thomas Tauchner z JENTIS wyjaśnia, jak prawidłowo uzyskać zgodę na przetwarzanie danych, co to oznacza dla gromadzenia danych i jak prawidłowo obsługiwać dane przesyłane strumieniowo do amerykańskich firm, takich jak Google.
W skrócie: co to jest tracker?
Jeśli prowadzisz stronę internetową, możesz analizować działania swoich użytkowników za pomocą narzędzi śledzących działających w tle Twojej witryny. Te moduły śledzące mogą wyświetlać różne dane, np. Na przykład, które strony odwiedzali użytkownicy, jak długo przebywali na każdej stronie, w jaki sposób wchodzili w interakcję z każdą stroną, a nawet jakie produkty kupili. Te mechanizmy śledzenia mogą być bardzo pomocne w lepszym zrozumieniu zachowań i preferencji klientów oraz w odpowiedniej optymalizacji witryny i działań marketingowych. Dzięki lepszemu zrozumieniu odbiorców za pomocą technologii właściciele stron internetowych mogą oferować spersonalizowane doświadczenia, które prowadzą do większej retencji i zadowolenia klientów w witrynie.