Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Dobrze, Nowy

Niedawna decyzja EDPB w sprawie modeli „zgoda lub płatność” dla platform internetowych


Opinia EROD w sprawie modelu wynagrodzenia lub zgody

Organy regulacyjne z Holandii, Norwegii i Niemiec (Hamburga) zwróciły się do Europejskiej Rady Ochrony Danych ( EDPB ) o opinię na temat tego, czy duże platformy internetowe mogą stosować modele „wyrażaj zgodę lub płać” w przypadku reklamy behawioralnej na ważnej i dobrowolnej podstawie. Na podstawie zgoda użytkownika. Tłem było wprowadzenie przez Meta w październiku 2023 r. modelu subskrypcji, w ramach którego użytkownicy mają możliwość uiszczenia miesięcznej opłaty za korzystanie z usług Meta bez reklam lub bezpłatnego korzystania z usług i oglądania reklam – bezpośredni przykład „Zgody lub zapłać”.

Decyzja EDPB w tej kwestii jest taka, że ​​duże platformy internetowe, które dają swoim klientom jedynie możliwość uiszczenia opłaty lub wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby reklamy behawioralnej, są niezgodne z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych. Taki model prowadzi do wymuszonej zgody i działa na niekorzyść użytkowników, którzy z niej zrezygnowali. Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) ważna zgoda musi być „dobrowolna”, a użytkownicy nie powinni czuć się zmuszeni do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celu korzystania z usług platformy internetowej.

W przypadkach, gdy korzystanie z tych głównych platform internetowych jest niezbędne do udziału w życiu społecznym lub dostępu do sieci zawodowych, ograniczenie dostępu do osób, które nie wyraziły zgody, uznaje się za negatywne i niezgodne z zasadami konieczności i proporcjonalności, celowości, minimalizacji danych i uczciwość zgodnie z RODO.

Zalecenia EDPB dotyczące zgodności

Aby spełnić standardy RODO, EDPB wzywa zatem platformy do zaoferowania rzeczywistej „równoważnej alternatywy”, która nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Oznacza to możliwą trzecią opcję zgody, która nie wiąże się z żadnymi kosztami dla użytkowników, a mimo to pozwala im na korzystanie z usług tych głównych platform internetowych.

Wdrożenie trzeciej opcji zgody

Możliwym rozwiązaniem może być np. B. składają się z trzech przycisków znajdujących się na banerze plików cookies: „Wyrażam zgodę na wszystko”, co oznaczałoby, że dobrowolnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie reklamy behawioralnej; „Wyrażam zgodę bez reklamy behawioralnej”, co oznaczałoby rezygnację z przetwarzania reklamy behawioralnej, ale możliwość korzystania z usługi w określonym zakresie; i wreszcie „Płacę”, co oznaczałoby brak zgody na przetwarzanie reklamy behawioralnej, ale możliwość korzystania z usługi z większą liczbą funkcji niż ostatnia opcja.

Użytkownicy consentmanager mogą dodać niestandardowy przycisk „Akceptuj bez reklamy behawioralnej” do pierwszego poziomu przycisku plików cookie, postępując zgodnie z naszymi instrukcjami technicznymi na naszej stronie pomocy tutaj .

Dzięki tym opcjom możesz mieć pewność, że Twoi użytkownicy będą mieli więcej możliwości wyrażenia zgody niż tylko akceptacja wszystkich warunków lub uiszczenie opłaty.

Jeśli masz dalsze pytania, skontaktuj się z nami pod adresem consentmanager .


więcej komentarzy

Nowy

Biuletyn 05/2024

Nowa integracja dla Slacka, MS Teams i nie tylko Wraz z obecną aktualizacją w systemie dostępna jest teraz nowa funkcja integracji dla Slack, MS Teams, Zapier i n8n. Funkcja w wygodny sposób powiadamia Cię w Slacku, Teams czy innym narzędziu o ważnych zmianach i nowościach (np. znalezionych nowych plikach cookies) na Twoim koncie CMP. Nie […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
filmy, Nowy, Ogólny

Seminarium internetowe: Google Consent Mode w wersji 2 z Google i consentmanager

Dołącz do naszego ekskluzywnego seminarium internetowego prowadzonego przez consentmanager we współpracy z Google 12 czerwca 2024 r. o 11:00 CET. Ze względu na duże zapotrzebowanie na informacje na temat najnowszych wymagań Google, to seminarium internetowe pomoże Ci lepiej zrozumieć Google Consent Mode v2. Dennis Gingele z Google i Jan Winkler z consentmanager przedstawią niezbędne fakty […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.