Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Dobrze, Nowy

Niedawna decyzja EDPB w sprawie modeli „zgoda lub płatność” dla platform internetowych


Opinia EROD w sprawie modelu wynagrodzenia lub zgody

Organy regulacyjne z Holandii, Norwegii i Niemiec (Hamburga) zwróciły się do Europejskiej Rady Ochrony Danych ( EDPB ) o opinię na temat tego, czy duże platformy internetowe mogą stosować modele „wyrażaj zgodę lub płać” w przypadku reklamy behawioralnej na ważnej i dobrowolnej podstawie. Na podstawie zgoda użytkownika. Tłem było wprowadzenie przez Meta w październiku 2023 r. modelu subskrypcji, w ramach którego użytkownicy mają możliwość uiszczenia miesięcznej opłaty za korzystanie z usług Meta bez reklam lub bezpłatnego korzystania z usług i oglądania reklam – bezpośredni przykład „Zgody lub zapłać”.

Decyzja EDPB w tej kwestii jest taka, że ​​duże platformy internetowe, które dają swoim klientom jedynie możliwość uiszczenia opłaty lub wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby reklamy behawioralnej, są niezgodne z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych. Taki model prowadzi do wymuszonej zgody i działa na niekorzyść użytkowników, którzy z niej zrezygnowali. Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) ważna zgoda musi być dobrowolna, a użytkownicy nie powinni czuć się zmuszeni do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celu korzystania z usług platformy internetowej.

W przypadkach, gdy korzystanie z tych głównych platform internetowych jest niezbędne do udziału w życiu społecznym lub dostępu do sieci zawodowych, ograniczenie dostępu do osób, które nie wyraziły zgody, uznaje się za negatywne i niezgodne z zasadami konieczności i proporcjonalności, celowości, minimalizacji danych i uczciwość zgodnie z RODO.

Zalecenia EDPB dotyczące zgodności

Aby spełnić standardy RODO, EDPB wzywa zatem platformy do zaoferowania rzeczywistej „równoważnej alternatywy”, która nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Oznacza to możliwą trzecią opcję zgody, która nie wiąże się z żadnymi kosztami dla użytkowników, a mimo to pozwala im na korzystanie z usług tych głównych platform internetowych.

Wdrożenie trzeciej opcji zgody

Możliwym rozwiązaniem może być np. B. składają się z trzech przycisków znajdujących się na banerze plików cookies: „Wyrażam zgodę na wszystko”, co oznaczałoby, że dobrowolnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie reklamy behawioralnej; „Wyrażam zgodę bez reklamy behawioralnej”, co oznaczałoby rezygnację z przetwarzania reklamy behawioralnej, ale możliwość korzystania z usługi w określonym zakresie; i wreszcie „Płacę”, co oznaczałoby brak zgody na przetwarzanie reklamy behawioralnej, ale możliwość korzystania z usługi z większą liczbą funkcji niż ostatnia opcja.

Użytkownicy consentmanager mogą dodać niestandardowy przycisk „Akceptuj bez reklamy behawioralnej” do pierwszego poziomu przycisku plików cookie, postępując zgodnie z naszymi instrukcjami technicznymi na naszej stronie pomocy tutaj .

Dzięki tym opcjom możesz mieć pewność, że Twoi użytkownicy będą mieli więcej możliwości wyrażenia zgody niż tylko akceptacja wszystkich warunków lub uiszczenie opłaty.

Jeśli masz dalsze pytania, skontaktuj się z nami pod adresem consentmanager .


więcej komentarzy

Polnische Flagge mit Text “Polnische DSB gibt Hinweise zur Whistleblower-Richtlinie”
Dobrze, Nowy

Polski IOD o przestrzeganiu polityki sygnalisty

7 sierpnia Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wraz z innymi członkami organu i ekspertami zewnętrznymi zorganizował seminarium mające na celu wsparcie firm we wdrażaniu tego w swoich procesach biznesowych. Najważniejsze punkty dyskusji podsumowano tutaj: Rozszerzenie definicji sygnalisty Podczas seminarium wyjaśniono, że tożsamość sygnalisty nie ogranicza się do jego imienia i nazwiska . Do tożsamości […]
Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
filmy

Seminarium internetowe: Rozwiązanie consentmanager Cookie Consent zostało poprawnie skonfigurowane i zainstalowane

Nasze seminarium internetowe na temat „Prawidłowej konfiguracji i instalacji rozwiązania dotyczącego zgody na consentmanager plików cookie” odbyło się 3 września. Podczas tego webinaru Jan Winkler , dyrektor generalny consentmanager , przeprowadził przez najważniejsze funkcje i przekazał cenne informacje na temat nowego interfejsu użytkownika interfejsu CMP consentmanager . Webinar był prowadzony w języku niemieckim i angielskim […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.