Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Banery cookie: najczęstsze błędy, których należy unikać


Mężczyzna i kobieta siedzą przy stole z laptopem

Oprócz polityki prywatności, baner cookie na stronie internetowej jest równie ważnym elementem ogólnej ochrony danych, ale coraz więcej jest skarg na wprowadzające w błąd banery cookie.
Z karami przewidzianymi na 2022 r., jesteśmy obecnie w stanie, w którym operatorzy witryn powinni zachować dużą ostrożność podczas poruszania się po polu minowym prywatności. Z pewnością nie chcesz przyciągać uwagi organów ochrony danych lub prawników (pamiętasz falę ostrzegawczą Google Fonts 🤯?).

Z tego powodu w tym artykule zajmiemy się 5 najczęstszymi błędami podczas korzystania z banerów cookie, aby chronić Cię jako operatora witryny przed możliwymi karami i jednocześnie zoptymalizować doświadczenia użytkowników dla Twoich klientów.

Jeśli się spieszysz, kliknij poniższe linki (całkowicie za darmo!) i już teraz uzyskaj zgodność z RODO :
🚀 Przeskanuj swoją witrynę już teraz →
🚀 Utwórz baner cookie w kilka minut →

Błąd nr 1: nie wyświetlają wyraźnych przycisków „Zgadzam się” i „Odrzuć”.

Pierwszym i prawdopodobnie najczęstszym błędem, jaki dzisiaj widzisz, jest brak wyraźnych przycisków „Zgadzam się” i „Odrzuć”, które są obowiązkowe w przypadku banera cookie zgodnego z RODO. Zgodnie z RODO odwiedzający Twoją witrynę muszą być w stanie rozpoznać zarówno przyciski „Odrzuć”, jak i „Zgadzam się”. Zwróć uwagę, że oba przyciski powinny być jednakowo rozpoznawalne .

Pamiętasz nagłówki z początku 2022 r., kiedy Google ogłosił, że doda przycisk „odmów wszystkim” do swoich banerów plików cookie? Był to minimalny wymóg korzystania z banera cookie zgodnego z RODO, ale także decydujący moment, który określił potrzebę zastosowania tego środka. A to za sprawą decyzji CNIL (francuskiej Agencji Ochrony Danych), która w samym styczniu 2022 roku (łącznie z YouTube!) ukarała Google grzywną w wysokości 150 mln euro .

✅ Postępuj zgodnie z poniższym przykładem i użyj generatora banerów cookie menedżera zgody dla swojej witryny, aby upewnić się, że powiadomienie o plikach cookie wyświetla przyciski „Zgadzam się” i „Odrzuć”. Nasz system pokaże Ci również, których projektów banerów cookie nie polecamy.

zrzut ekranu z dwoma zrzutami ekranu z haczykiem

Błąd nr 2: Nie blokowanie plików cookie przed wyrażeniem zgody

Innym częstym błędem wielu banerów cookie jest nieblokowanie plików cookie przed wyrażeniem zgody.

Co oznacza poprzedni blok i jak działa ten mechanizm?

Wszystkie nieistotne pliki cookie muszą zostać zablokowane przed wyrażeniem zgody przez użytkownika. Oznacza to, że Twoja witryna powinna mieć możliwość zatrzymania wykonywania plików cookie przed wyrażeniem zgody. Może to być zadanie dość techniczne, jeśli samodzielnie nie zarządzasz zawartością swojej witryny. Dlatego sprawdź wszystkie aktywne wtyczki, które używają ciasteczek w tle. A jeśli nie masz pewności, skaner plików cookie może być bardzo pomocny. Obecnie większość usług oferuje to za darmo, dzięki czemu możesz znaleźć wszystkie wtyczki aktualnie aktywne w Twojej witrynie.

✅ Po ustaleniu, które z Twoich usług używają plików cookie, upewnij się, że ustawiłeś blokadę skryptu wstępnego. Aby uzyskać bardziej szczegółowe instrukcje dotyczące blokowania plików cookie, kliknij tutaj .

Błąd nr 3: Użytkownicy nie mają możliwości zmiany lub wycofania swojej zgody

Główną wadą niezgodnego banera cookie na stronie internetowej jest to, że jeśli użytkownik zmieni zdanie, nie ma możliwości cofnięcia się i zmiany ustawień. Wielu operatorów stron zaniedbuje tę opcję ze względów wizualnych. Umieszczenie widżetu z boku strony może nie być zbyt estetyczne. Ale upewnij się, że zgodnie z RODO jest to obowiązkowe w przypadku banerów cookie. Twoi użytkownicy muszą mieć świadomość, że mogą zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie, a Ty musisz zapewnić im łatwy sposób na zrobienie tego.

✅ Upewnij się, że po zaakceptowaniu lub odrzuceniu plików cookie, użytkownik może powrócić do Twojego baneru plików cookie za pomocą prostego kliknięcia na ekranie Twojej witryny.

Dzięki narzędziu do zarządzania plikami cookie widżet może być w 100% dostosowany do wyglądu Twojej strony internetowej: logo, umiejscowienie, czcionka w najdrobniejszych szczegółach!

zrzut ekranu ekranu komputera z wieloma polami wyboru ikon ustawień

Błąd nr 4: Twój baner plików cookie jest nieaktualny

Aktualne zasady, do których odnośniki znajdują się na Twoich banerach plików cookie, są warunkiem koniecznym, aby Twoi użytkownicy mogli zgodnie z prawem korzystać ze swoich praw. Z tego powodu należy trzymać się z dala od narzędzi do zapewniania zgodności, które oferują zasady jednorazowego zakupu. Mogą być tańsze, ale pamiętaj , że Twoje polisy mogą być nieaktualne . W ostatnich latach co najmniej raz na 6 miesięcy zmieniały się podstawowe kwestie związane z ochroną danych i dodano nowe kraje/regiony. W takim przypadku nie jesteś już chroniony, gdy tylko zmienią się przepisy. A jak wiesz, krajobraz przepisów dotyczących prywatności stale ewoluuje.

✅ Upewnij się, że korzystasz z generatora banerów cookie, który automatycznie zaktualizuje Twoją politykę i, jeśli to konieczne, baner w przypadku zmiany przepisów. Upewnij się też, że przestrzegasz przepisów obowiązujących na obszarze geograficznym Twoich użytkowników oraz w regionie, w którym działa Twoja firma.

zrzut ekranu ekranu komputera z zaznaczoną informacją o plikach cookie i przetwarzaniu danych

zrzut ekranu panelu ustawień kierowania witryny

Błąd nr 5: Używasz ciemnych wzorów

Ciemne wzory, inne określenie wprowadzających w błąd wzorców projektowych, to termin ukuty przez Harry’ego Brignulla 28 lipca 2010 r., Rejestrującego stronę darkpatterns.org. Są to praktyki, które prowadzą użytkownika do podjęcia decyzji, której nie zamierzał. Odbywa się to za pomocą sztuczek wizualnych, za pomocą których można emocjonalnie skłonić użytkownika do podjęcia niekorzystnej dla niego decyzji. W przypadku banerów cookie może to przybrać formę:

  • Wstępnie zaznaczone pola wyboru
  • Zastąpienie przycisku „Odrzuć” przyciskiem „Ustawienia”.
  • Definicja marketingowych plików cookie jako niezbędnych plików cookie
  • Kolor przycisku Zgadzam się jest bardziej widoczny niż przycisku Odrzuć, dając pierwszeństwo jednemu przyciskowi, a nie drugiemu
  • Brak możliwości odrzucenia wszystkich plików cookie, zamiast tego rezygnacja z poszczególnych kategorii w oparciu o uzasadniony interes

✅ Użytkownik nie może czuć się namawiany ani zmuszany do zaakceptowania plików cookies. Dlatego upewnij się, że informacja o plikach cookie nie zawiera żadnych sztuczek optycznych i że przestrzegasz wymogów RODO dotyczących plików cookie.

Nie kiwnij tutaj palcem i przygotuj się dobrze na rok 2023! Dzięki banerowi plików cookie z menedżerem zgody unikniesz tych typowych błędów (a tym samym kar) i wielu innych, na które nie powinieneś tracić cennego czasu.

Odkryj baner plików cookie menedżera zgody !


więcej komentarzy

New regulations US 2024
Dobrze

Nowe amerykańskie przepisy dotyczące prywatności wchodzą w życie w 2024 r.: zaktualizuj swoje ustawienia prywatności obowiązujące w USA

W Stanach Zjednoczonych nowe przepisy dotyczące ochrony danych wejdą w życie w drugiej połowie 2024 roku – na Florydzie, w Teksasie, Oregonie i Montanie . Firmy działające w tych stanach lub mające klientów w tych stanach muszą dokonać przeglądu swoich praktyk w zakresie ochrony danych, aby zapewnić zgodność z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony danych. Aby […]
Nowy, Ogólny

Zgodności na narzędzie consentmanager : Opcje integracji w panelu kontrolnym CMP

W tym miesiącu w przeglądzie narzędzi przyjrzymy się bliżej funkcjom integracji, które znajdziesz w panelu kontrolnym CMP consentmanager . Są one wynikiem rozszerzonych prac rozwojowych pomiędzy consentmanager a odpowiednimi narzędziami, co oznacza, że ​​możemy zaoferować naszym użytkownikom możliwość aktywacji integracji jednym kliknięciem bezpośrednio w ich panelu kontrolnym CMP. Najnowsze opcje obejmują integrację Google Consent Mode […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.