Żegnajcie, pliki cookie stron trzecich: tak zmienia się śledzenie online
Odliczanie trwa: przygotuj się do stopniowego wycofywania plików cookie stron trzecich. Koniec ery! Google Chrome, ostatnia z głównych przeglądarek, pożegna się z plikami cookie stron trzecich do końca 2024 roku. Zmiany rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 roku. Co to oznacza dla marketerów, reklamodawców i wydawców takich jak Ty? W naszym najnowszym artykule szczegółowo omawiamy skutki, wyjaśniamy harmonogram i dostarczamy kluczowych spostrzeżeń na przyszłość.
Omawiamy prawdopodobne scenariusze oraz to, jak to przejście może zmienić modele reklam i działania marketingowe, w tym jak przygotować się na koniec plików cookie stron trzecich.
Do artykułu na blogu: https://www. consentmanager .de/wissen/abschaffen-trzecie-strony-cookies/
Tryb zgody Google w wersji 2: to takie proste
Na początku 2024 r. zbliża się marcowy termin wdrożenia przez Google trybu uzyskiwania zgody w wersji 2 w niektórych witrynach i aplikacjach. Zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem Google wszystkie platformy skierowane do użytkowników z EOG i Wielkiej Brytanii muszą zintegrować tryb zgody Google w wersji 2.
W naszym artykule na temat trybu uzyskiwania zgody Google w wersji 2 dowiesz się, jak możesz to wdrożyć za pomocą consentmanager , platformy zarządzania zgodą certyfikowanej przez Google. W tym przewodniku wyjaśnimy, jak zintegrować tryb uzyskiwania zgody Google w wersji 2, gdzie można go znaleźć w panelu kontrolnym, oraz omówimy Basic i zaawansowane metody wdrażania Google. Jeśli brakuje Ci czasu lub chcesz rozpocząć proces wdrażania, potraktuj ten artykuł jako pierwszy przystanek. Kliknij tutaj, aby rozpocząć: https://www. consentmanager .de/wissen/how-to-implement-the-google-consent-mode-v2/
Raporty CMP są teraz jeszcze bardziej przejrzyste
Czy już to zauważyłeś? Wraz z obecną aktualizacją zmienił się dashboard naszego CMP (dla klientów korzystających z nowego interfejsu – czy nadal masz stary? W takim razie przejdź do nowego interfejsu w lewym dolnym rogu pod nawigacją!). Aby jeszcze szybciej przeglądać odpowiednie statystyki, możesz teraz znaleźć raport przeglądowy bezpośrednio na swoim pulpicie nawigacyjnym. Zoptymalizowano także użyteczność raportu CMP – znajdziesz go teraz jako pierwszy na pasku nawigacyjnym raportów. Wypróbuj teraz.
Ostateczny termin 16 stycznia 2024 r.: Czy jesteś gotowy na nowe wymagania Google?
Czy jako firma korzystasz z jednego z produktów Google, takich jak Google AdSense, Google Ad Manager lub AdMob na terenie EOG i Wielkiej Brytanii? W takim razie warto zaznaczyć w swoim kalendarzu datę 16 stycznia 2024 roku na czerwono. Od tego dnia Google wymaga korzystania z certyfikowanego przez Google systemu IAB TCF CMP. Jeśli korzystasz już z platformy CMP consentmanager , możesz odetchnąć z ulgą, ponieważ CMP consentmanager jest już jednym z CMP certyfikowanych przez Google. Jeśli nie, powinieneś działać szybko. Nasi eksperci chętnie Ci doradzą – wystarczy umówić się na wizytę pod adresem:
https://www.consentmanager.de/bookacall/
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowych wymaganiach certyfikacyjnych CMP i nowych standardach IAB TCF, przeczytaj nasze artykuły na blogu:
https://www.consentmanager.de/wissen/neues/google-cmp-consentmanager/
https://www.consentmanager.de/wissen/allgemein/iab-tcf-2-2-alle-fakten-zeitleist-wie-man-es-jetzt-benutzt/
Przegapiłeś webinarium? Film „Anulowanie plików cookie stron trzecich: co teraz zrobimy?”
We wtorek 5 grudnia wspólnie z naszym partnerem rafineria89.com odbyło się webinarium „Anulowanie plików cookies stron trzecich: i co teraz robimy?”. Jan Winkler (dyrektor generalny ds consentmanager ) podkreślił wyzwania biznesowe stojące przed wydawcami w związku z rezygnacją z plików cookie stron trzecich oraz możliwości alternatywnego wykorzystania plików cookie pierwszej kategorii. To tylko kilka punktów z webinaru.
Dowiedz się więcej już teraz i obejrzyj wideo z webinaru: https://www.youtube.com/watch?v=t6OTW7sRPYM
Dostępność ograniczona w okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku
Pragniemy zaznaczyć, że pomiędzy Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem jesteśmy dostępni jedynie w ograniczonym zakresie. Postaramy się jednak rozpatrzyć Twoje żądania tak szybko, jak to możliwe. Prosimy o zrozumienie w przypadku opóźnień.
Taki był rok 2023 – ekscytujący rok dobiega końca!
Rok dobiega końca, a my po raz kolejny dokonujemy przeglądu wydarzeń. W obszarze ochrony danych wprowadzono nowe regulacje prawne, które uwzględniliśmy rozwijając naszą platformę zarządzania zgodami. Na targach OMR i DMEXCO mogliśmy gościć na naszym stoisku wiele znanych i nowych twarzy. Zawarto nowe, ekscytujące partnerstwa.
W tym roku dziękujemy także naszym lojalnym klientom, partnerom i zainteresowanym czytelnikom.
Życzymy wszystkim Wesołych Świąt i przyjdźcie w Nowy Rok zdrowi i pełni energii! Zespół consentmanager będzie ponownie gotowy na Twoją wizytę w 2024 roku z wielkim entuzjazmem.
Wesołych Świąt!
Twój zespół consentmanager
Dalsze optymalizacje i dostosowania w grudniu
W grudniu dokonano m.in. następujących korekt i usunięto błędy:
Ważną zmianą jest dostosowanie do nowego trybu Google Advanced Consent Mode v2. W tym miejscu dodano obsługę formatu AC2 dla ATP.
W CMP masz teraz także możliwość zmiany swojej nazwy użytkownika w szczegółach konta. W nowym interfejsie użytkownika nie było to wcześniej możliwe. Po aktualizacji wreszcie dostępne jest sortowanie większości tabel. Do domyślnych szablonów motywów dodano więcej nowych projektów banerów cookie.
Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydania:
Dziennik wydania
- Dodaj obsługę dodatkowej zgody Google w wersji 2 (format AC2 dla ATP)
- Wyrównany tekst podkreślenia CSS
- Ustawienia ikony preferencji
- Wyszukiwanie rozwijane w elemencie podstawowym
- Brak sugestii stosu
- Dodaj kontrolę ryzyka bez opisu celu
- Aktualizacja szablonu GTM dla trybu uzyskiwania zgody 2.0
- Zaktualizuj raport przeglądu zgodności
- Kopia projektu: Problem z kopiowaniem połączonych tekstów
- Zezwalaj na sortowanie tabel
- Dodaj opcję automatycznego dodawania nowych dostawców GVL do listy dostawców
- Contentpass: Przełącz na logikę asynchroniczną
- Karuzela: przewiń i rozwiń
- Dezaktywuj tekst podstawy prawnej dla dostawców
- Spraw, aby aplikacja Wizard była przyjazna
- Szczegóły konta: Zmień nazwę użytkownika
- Wyłączanie stosów IAB, jeśli nie jest używany protokół TCF
- Połącz raport ogólny z pulpitem nawigacyjnym
- Ulepszenia UX raportu CMP
- Popraw UX wybranych pól
- Ukryj ikonę rozwijania, jeśli nie ma żadnej zawartości
- Napraw wprowadzanie języka o różnej wysokości
- Zezwalaj na pobieranie/przesyłanie tekstów tłumaczeń
- Instrukcje integracji Ulepszenia UX
- Oddzielne elementy div dla przycisków i łączy
- Zezwalaj na ustawienie ikon przycisków drugiej warstwy
- Projektowanie modalnych ulepszeń UX
- Ulepszenia CMP Modal UX
- Dodaj nowe domyślne projekty