Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »
Nowy

Biuletyn 12/2023


Żegnajcie, pliki cookie stron trzecich: tak zmienia się śledzenie online

Odliczanie trwa: przygotuj się do stopniowego wycofywania plików cookie stron trzecich. Koniec ery! Google Chrome, ostatnia z głównych przeglądarek, pożegna się z plikami cookie stron trzecich do końca 2024 roku. Zmiany rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 roku. Co to oznacza dla marketerów, reklamodawców i wydawców takich jak Ty? W naszym najnowszym artykule szczegółowo omawiamy skutki, wyjaśniamy harmonogram i dostarczamy kluczowych spostrzeżeń na przyszłość.
Omawiamy prawdopodobne scenariusze oraz to, jak to przejście może zmienić modele reklam i działania marketingowe, w tym jak przygotować się na koniec plików cookie stron trzecich.

Do artykułu na blogu: https://www. consentmanager .de/wissen/abschaffen-trzecie-strony-cookies/


Tryb zgody Google w wersji 2: to takie proste

Na początku 2024 r. zbliża się marcowy termin wdrożenia przez Google trybu uzyskiwania zgody w wersji 2 w niektórych witrynach i aplikacjach. Zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem Google wszystkie platformy skierowane do użytkowników z EOG i Wielkiej Brytanii muszą zintegrować tryb zgody Google w wersji 2.

W naszym artykule na temat trybu uzyskiwania zgody Google w wersji 2 dowiesz się, jak możesz to wdrożyć za pomocą consentmanager , platformy zarządzania zgodą certyfikowanej przez Google. W tym przewodniku wyjaśnimy, jak zintegrować tryb uzyskiwania zgody Google w wersji 2, gdzie można go znaleźć w panelu kontrolnym, oraz omówimy Basic i zaawansowane metody wdrażania Google. Jeśli brakuje Ci czasu lub chcesz rozpocząć proces wdrażania, potraktuj ten artykuł jako pierwszy przystanek. Kliknij tutaj, aby rozpocząć: https://www. consentmanager .de/wissen/how-to-implement-the-google-consent-mode-v2/


Raporty CMP są teraz jeszcze bardziej przejrzyste

Czy już to zauważyłeś? Wraz z obecną aktualizacją zmienił się dashboard naszego CMP (dla klientów korzystających z nowego interfejsu – czy nadal masz stary? W takim razie przejdź do nowego interfejsu w lewym dolnym rogu pod nawigacją!). Aby jeszcze szybciej przeglądać odpowiednie statystyki, możesz teraz znaleźć raport przeglądowy bezpośrednio na swoim pulpicie nawigacyjnym. Zoptymalizowano także użyteczność raportu CMP – znajdziesz go teraz jako pierwszy na pasku nawigacyjnym raportów. Wypróbuj teraz.


Ostateczny termin 16 stycznia 2024 r.: Czy jesteś gotowy na nowe wymagania Google?

Czy jako firma korzystasz z jednego z produktów Google, takich jak Google AdSense, Google Ad Manager lub AdMob na terenie EOG i Wielkiej Brytanii? W takim razie warto zaznaczyć w swoim kalendarzu datę 16 stycznia 2024 roku na czerwono. Od tego dnia Google wymaga korzystania z certyfikowanego przez Google systemu IAB TCF CMP. Jeśli korzystasz już z platformy CMP consentmanager , możesz odetchnąć z ulgą, ponieważ CMP consentmanager jest już jednym z CMP certyfikowanych przez Google. Jeśli nie, powinieneś działać szybko. Nasi eksperci chętnie Ci doradzą – wystarczy umówić się na wizytę pod adresem:
https://www.consentmanager.de/bookacall/

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowych wymaganiach certyfikacyjnych CMP i nowych standardach IAB TCF, przeczytaj nasze artykuły na blogu:
https://www.consentmanager.de/wissen/neues/google-cmp-consentmanager/
https://www.consentmanager.de/wissen/allgemein/iab-tcf-2-2-alle-fakten-zeitleist-wie-man-es-jetzt-benutzt/


Przegapiłeś webinarium? Film „Anulowanie plików cookie stron trzecich: co teraz zrobimy?”

We wtorek 5 grudnia wspólnie z naszym partnerem rafineria89.com odbyło się webinarium „Anulowanie plików cookies stron trzecich: i co teraz robimy?”. Jan Winkler (dyrektor generalny ds consentmanager ) podkreślił wyzwania biznesowe stojące przed wydawcami w związku z rezygnacją z plików cookie stron trzecich oraz możliwości alternatywnego wykorzystania plików cookie pierwszej kategorii. To tylko kilka punktów z webinaru.
Dowiedz się więcej już teraz i obejrzyj wideo z webinaru: https://www.youtube.com/watch?v=t6OTW7sRPYM


Dostępność ograniczona w okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku

Pragniemy zaznaczyć, że pomiędzy Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem jesteśmy dostępni jedynie w ograniczonym zakresie. Postaramy się jednak rozpatrzyć Twoje żądania tak szybko, jak to możliwe. Prosimy o zrozumienie w przypadku opóźnień.

Taki był rok 2023 – ekscytujący rok dobiega końca!

Rok dobiega końca, a my po raz kolejny dokonujemy przeglądu wydarzeń. W obszarze ochrony danych wprowadzono nowe regulacje prawne, które uwzględniliśmy rozwijając naszą platformę zarządzania zgodami. Na targach OMR i DMEXCO mogliśmy gościć na naszym stoisku wiele znanych i nowych twarzy. Zawarto nowe, ekscytujące partnerstwa.

W tym roku dziękujemy także naszym lojalnym klientom, partnerom i zainteresowanym czytelnikom.
Życzymy wszystkim Wesołych Świąt i przyjdźcie w Nowy Rok zdrowi i pełni energii! Zespół consentmanager będzie ponownie gotowy na Twoją wizytę w 2024 roku z wielkim entuzjazmem.

Wesołych Świąt!
Twój zespół consentmanager

Dalsze optymalizacje i dostosowania w grudniu

W grudniu dokonano m.in. następujących korekt i usunięto błędy:
Ważną zmianą jest dostosowanie do nowego trybu Google Advanced Consent Mode v2. W tym miejscu dodano obsługę formatu AC2 dla ATP.
W CMP masz teraz także możliwość zmiany swojej nazwy użytkownika w szczegółach konta. W nowym interfejsie użytkownika nie było to wcześniej możliwe. Po aktualizacji wreszcie dostępne jest sortowanie większości tabel. Do domyślnych szablonów motywów dodano więcej nowych projektów banerów cookie.

Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydania:

Dziennik wydania

  • Dodaj obsługę dodatkowej zgody Google w wersji 2 (format AC2 dla ATP)
  • Wyrównany tekst podkreślenia CSS
  • Ustawienia ikony preferencji
  • Wyszukiwanie rozwijane w elemencie podstawowym
  • Brak sugestii stosu
  • Dodaj kontrolę ryzyka bez opisu celu
  • Aktualizacja szablonu GTM dla trybu uzyskiwania zgody 2.0
  • Zaktualizuj raport przeglądu zgodności
  • Kopia projektu: Problem z kopiowaniem połączonych tekstów
  • Zezwalaj na sortowanie tabel
  • Dodaj opcję automatycznego dodawania nowych dostawców GVL do listy dostawców
  • Contentpass: Przełącz na logikę asynchroniczną
  • Karuzela: przewiń i rozwiń
  • Dezaktywuj tekst podstawy prawnej dla dostawców
  • Spraw, aby aplikacja Wizard była przyjazna
  • Szczegóły konta: Zmień nazwę użytkownika
  • Wyłączanie stosów IAB, jeśli nie jest używany protokół TCF
  • Połącz raport ogólny z pulpitem nawigacyjnym
  • Ulepszenia UX raportu CMP
  • Popraw UX wybranych pól
  • Ukryj ikonę rozwijania, jeśli nie ma żadnej zawartości
  • Napraw wprowadzanie języka o różnej wysokości
  • Zezwalaj na pobieranie/przesyłanie tekstów tłumaczeń
  • Instrukcje integracji Ulepszenia UX
  • Oddzielne elementy div dla przycisków i łączy
  • Zezwalaj na ustawienie ikon przycisków drugiej warstwy
  • Projektowanie modalnych ulepszeń UX
  • Ulepszenia CMP Modal UX
  • Dodaj nowe domyślne projekty

więcej komentarzy

Webinar Google Consent Mode v2
filmy, Nowy

Seminarium internetowe: Tryb zgody Google, wersja 2

Seminarium internetowe na temat „Trybu zgody Google v2” odbyło się 27 lutego 2024 r. PDF do webinaru można znaleźć tutaj do pobrania . Omówiono następujące tematy: Przegląd Wszyscy mówią o trybie zgody Google w wersji 2. Od marca 2024 r. Google będzie wymagać, aby wszystkie witryny i aplikacje korzystały z trybu zgody Google w wersji […]
Digital Services Act
Dobrze

Czy ustawa o usługach cyfrowych (DSA) ma zastosowanie również do Twojej firmy? Platformy internetowe mają dodatkowe obowiązki

Ustawa o usługach cyfrowych określa dodatkowe wymogi w zakresie przejrzystości dla platform internetowych. Definicja platformy internetowej zawarta w DSA może mieć zastosowanie do Twojej firmy. W rezultacie może być konieczne spełnienie dodatkowych wymogów dotyczących przejrzystości określonych w DSA. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czy Twoja firma należy do tej kategorii i jakie kroki możesz podjąć, […]

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.