Witamy 2024!
Pierwsze dni 2024 roku już minęły. Mamy nadzieję, że wszyscy rozpoczęliście nowy rok zdrowo i szczęśliwie. Czeka Cię rok z wieloma zmianami i innowacjami w krajobrazie ochrony danych. W 2024 roku consentmanager po raz kolejny z wielkim entuzjazmem uwzględni wszystkie te zmiany i będzie stale rozwijał platformę consentmanager . Ciesz się z nami ekscytującym rokiem 2024. Pierwsza nowa funkcja naszego CMP już na Ciebie czeka.
Nowa funkcja: Generator Polityki Prywatności
Dzięki naszej aktualnej aktualizacji w naszym CMP dostępna jest nowa funkcja: generator deklaracji o ochronie danych. Generator pozwala w łatwy sposób stworzyć i zarządzać swoją polityką prywatności. Zawiera wstępnie przygotowane szablony tekstowe i między innymi informacje o usługodawcach w tekstach o ochronie danych. Szablony tekstowe spełniają także wymogi prawa międzynarodowego. Przekonaj się o zaletach.
Jesteś użytkownikiem pakietu Agency lub Enterprise ? Następnie znajdziesz nową funkcję bezpośrednio w swoim CMP w nowym interfejsie w menu> CMP> Polityka prywatności
Wszyscy pozostali użytkownicy mogą elastycznie dodać generator deklaracji o ochronie danych osobowych jako dodatek w menu> konto> Dodatki:
Polityka Google w zakresie zgody użytkownika z UE: co firmy muszą teraz wiedzieć
W nowym artykule przyjrzymy się „Polityce zgody użytkownika z UE” Google i jej znaczeniu dla zgodności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) i dyrektywą o prywatności w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i Wielkiej Brytanii (UK). . W szczególności wyjaśniamy, dlaczego użytkownicy Google Ads muszą przestrzegać wytycznych, i udostępniamy listę kontrolną, która pomoże Ci wybrać zgodne narzędzie CMP, dzięki czemu zawsze będziesz po bezpiecznej stronie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej: https://www. consentmanager .de/wissen/google-eu-user-consent-policy/
Tryb zgody Google w wersji 2 2024 dla użytkowników Google Ads
W naszym najnowszym artykule omówiono tryb uzyskiwania zgody Google w wersji 2, który jest skierowany specjalnie do użytkowników Google Ads (dawniej AdWords), a także wprowadzenie na rynek nowego trybu uzyskiwania zgody w wersji 2 pod koniec 2023 r. i powiązane terminy dla reklamodawców kierujących reklamy na użytkowników końcowych w Europie. Obszaru Gospodarczego i Wielkiej Brytanii. Zbliża się termin wdrożenia wyznaczony na marzec 2024 r. i w tym artykule wyjaśniamy kontekst regulacyjny stojący za tą pilną potrzebą, w tym ustawę o rynkach cyfrowych, która wyznacza głównych graczy, takich jak Google, na „strażników”. Przeczytaj nasz artykuł już teraz i aktywnie podejdź do tej zmiany dzięki consentmanager , aby zapewnić płynne przejście do trybu uzyskiwania zgody Google w wersji 2 w przypadku witryn i aplikacji. Do artykułu na blogu: https://www. consentmanager .de/wissen/google-consent-mode-v2-fuer-google-ads/
Aktualności dotyczące przepisów o ochronie danych na całym świecie, które mogłeś przeoczyć w 2023 r
Rozpoczynając nowy rok, oferujemy Państwu odświeżenie wiedzy na temat zmian w prawie międzynarodowym, które mogłeś przeoczyć w ciągu ostatniego roku. Jeśli Twoja firma działa globalnie lub nawet w krajach takich jak USA lub w krajach takich jak Korea Południowa czy Arabia Saudyjska, powinieneś być na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami dotyczącymi ochrony danych i upewnić się, że Twoja witryna internetowa lub aplikacja jest z nimi zgodna.
Ustawa o ochronie prywatności konsumentów stanu Utah (UCPA) wchodzi w życie w grudniu 2023 r
Ustawa Utah Consumer Privacy Act (UCPA) została uchwalona w 2022 r., ale weszła w życie dopiero w grudniu 2023 r. Podobnie jak inne przepisy dotyczące prywatności w Stanach Zjednoczonych, ustanawia ważne przepisy mające na celu ochronę danych osobowych mieszkańców. Kluczowe punkty: Ustawa UCPA zapewnia konsumentom pewne prawa dotyczące ich danych osobowych. Prawa te obejmują dostęp do danych osobowych i ich usunięcie, sprzeciw wobec niektórych praktyk gromadzenia i wykorzystywania danych oraz otrzymanie kopii danych w nadającym się do użytku formacie.
Ustawa o ochronie prywatności konsumentów stanu Oregon wchodzi w życie 1 lipca 2024 r
Ustawa o ochronie danych konsumentów w stanie Oregon (OCDPA), podpisana w lipcu 2023 r., wejdzie w życie 1 lipca 2024 r. Kilka kluczowych punktów: Ustawa OCDPA daje konsumentom prawo do dostępu, poprawiania, usuwania i uzyskiwania kopii swoich danych osobowych. Ponadto mechanizmy rezygnacji muszą być przyjazne dla konsumentów i wykorzystywać sygnał preferencji do 1 stycznia 2026 r. Podmioty przetwarzające dane muszą również podjąć środki w celu zapewnienia, że danych „pozbawionych cech identyfikacyjnych” (anonimowych) nie można łączyć z osobami fizycznymi.
Aktualizacja zmienionej ustawy PIPA obowiązującej w Korei Południowej we wrześniu 2023 r
Komisja ds. Ochrony Informacji Osobowych (PIPC) Korei Południowej ogłosiła przyjęcie we wrześniu 2023 r. zmian w ustawie o ochronie danych osobowych (PIPA). Zmiany obejmują rozszerzone wymagania, jakie muszą spełniać firmy przesyłające dane osobowe za granicę, a także uprawnienia PIPC do wstrzymywania transferów zagranicznych, jeśli uzna to za konieczne w określonych sytuacjach. Kolejną ważną zmianą jest lepsza ochrona danych osobowych dzieci. Administrator danych musi przewidzieć procedurę weryfikacji opiekuna prawnego lub przedstawiciela dziecka do lat 14. Przedstawiciel ten powinien mieć możliwość wyrażenia zgody lub sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w imieniu dziecka.
Ustawa PDPL Arabii Saudyjskiej weszła w życie we wrześniu 2023 r
Ustawa Arabii Saudyjskiej o ochronie danych osobowych (PDPL) weszła w życie 14 września 2023 r. Ta ustawa o ochronie danych podkreśla również znaczenie wyraźnej zgody osób, których dane dotyczą, szczególnie podczas przetwarzania danych wrażliwych lub do celów marketingu bezpośredniego. PDPL wymaga również od organizacji przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony danych w określonych sytuacjach, np. podczas korzystania z nowych technologii. Istotnym wymogiem dla niektórych organizacji i branż objętych PDPL jest stosowanie bardziej restrykcyjnych środków przy przetwarzaniu danych zdrowotnych i kredytowych.
Więcej poprawek i poprawek w styczniu
W styczniu dokonano m.in. następujących korekt i usunięto błędy:
Dokonano różnych optymalizacji, szczególnie w obszarze doświadczenia użytkownika. Obejmuje to między innymi ulepszenia listy dostawców, listy plików cookie i listy rozliczeniowej, a także użytkowników i grup użytkowników. Ponadto umożliwiono sortowanie różnych tabel oraz przesyłanie/pobieranie tekstów tłumaczeń.
Dalsze innowacje i optymalizacje można znaleźć w pełnym dzienniku wydania:
Dziennik wydania
- Nowość: Integracja generatora polityki prywatności
- Dodaj domyślny opis celu
- Cele ulepszenia UX strony
- Ulepszenia UX listy dostawców
- Lista plików cookie. Ulepszenie UX
- Ulepszenia UX konta
- Faktury zawierają listę ulepszeń UX
- Użytkownicy / Grupy użytkowników Ulepszenia UX
- Ulepszenia bezpieczeństwa UX
- Ulepszenia CMP Modal UX
- Projektowanie modalnych ulepszeń UX
- Ulepszenia UX raportu optymalizacji
- Zezwalaj na sortowanie tabel
- Dodaj filtr grupowy do modułu Design
- Wyszukiwanie rozwijane w elemencie podstawowym
- Paginacja nie została zaktualizowana po usunięciu
- Zezwalaj na pobieranie/przesyłanie tekstów tłumaczeń
- Napraw kontrolę ryzyka bez opisu celu
- Brak praw do publikacji w nowym projekcie
- Instrukcje integracji Ulepszenia UX