TDDDG
Ochrona danych zgodna z TDDDG za pomocą narzędzia Consent Manager
Od 2018 roku obowiązuje Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) , które określiło bardzo rygorystyczne ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Gabinet Federalny przyjął ustawę o ochronie danych w dziedzinie telekomunikacyjnych usług cyfrowych (TDDDG), pierwotnie ustawę o ochronie danych w telekomunikacji telekomunikacyjnej (TTDSG), która obowiązuje od grudnia 2021 r. Ta nowa ustawa o ochronie danych określa ujednolicone przepisy dotyczące przestrzeni wirtualnej. Jednym z celów jest wykorzystanie plików cookie, na które operatorzy witryn internetowych będą musieli uzyskać zgodę w przyszłości. Do tej pory ogólne warunki nie były do końca jasne. TDDDG można zatem postrzegać bezpośrednio jako część wyzwania związanego z zarządzaniem zgodą na pliki cookie .
Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych zachować zgodność z RODO, TDDDG i ePrivacy
Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.
… i wiele więcej.
Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.
TDDDDG
Tutaj, jako operator strony internetowej, możesz uzyskać wyczerpujące informacje na temat treści, warunków ramowych i wymagań nowego prawa o ochronie danych, a w ostatniej części zbadać rozwiązanie zorientowane na działanie z menedżerem zgody w celu wdrożenia nowych przepisów w sposób zgodny z prawem.
historia pochodzenia
Jak w ogóle doszło do TDDDG?
- Do tej pory ustawa Prawo telekomunikacyjne (TKG) i ustawa o usługach cyfrowych (DDG) , pierwotnie ustawa o telemediach (TMG), miały dla operatorów stron internetowych decydujące znaczenie w delikatnej kwestii ochrony danych. Celem nowego wprowadzenia TDDDG jest zebrać w całość wszystkie postanowienia tych ustaw. Tworzone jest nowe prawo główne dotyczące ochrony danych , aby zapewnić większą przejrzystość i jednolitość.
- Co więcej: ta inicjatywa ustawodawcza stanowi wdrożenie dyrektywy europejskiej : w szczególności dotyczy to tak zwanej ePrivacy , która jest obecnie wdrażana do prawa niemieckiego za pomocą TDDDG. Wszędzie tam, gdzie używane są technologie śledzenia lub pliki cookie, nowe przepisy zaczną obowiązywać od grudnia 2021 r. Dotyczy to nie tylko stron internetowych, ale także uprawnień w aplikacjach. Biorąc pod uwagę krótki pozostały czas, jest to wystarczający powód, aby przyjrzeć się bliżej dostawcy zarządzania zgodami.
- Tak potężne rozwiązanie jest podstawą do zapewnienia, że ochrona danych może być zaprojektowana z pewnością prawną pod każdym względem. Poniżej przeczytasz, że zgoda na pliki cookie oferuje wiele korzyści dla firm i odwiedzających witrynę internetową.
- Niemcy pozostają w tyle we wdrażaniu unijnych wytycznych dotyczących ochrony danych
Od 2009 roku na poziomie Unii Europejskiej istnieje wymóg uzyskania wyraźnej zgody na wykorzystanie plików cookie lub innych technologii śledzenia. Wynika to szczególnie jasno z art. 5 odpowiedniej dyrektywy ePrivacy . Wiele serwisów już wdraża te przepisy, chociaż ramy prawne nie są do końca jasne. Zmieni się to od grudnia 2021 r.
Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newsletteraO co zasadniczo chodzi w TDDDG w odniesieniu do zgody na pliki cookie?
- Celem połączenia poprzednich przepisów w nowe prawo główne jest zapewnienie większej pewności prawa poprzez standaryzację. Mając na uwadze ochronę danych, pod koniec 2021 r. pojawią się jasne przepisy dotyczące ustawiania plików cookie i korzystania z technologii śledzenia. Zasadniczo użytkownicy muszą być poinformowani przed przechowywaniem, w jakim celu zbierane są dane . Musisz również mieć możliwość odmowy wyrażenia zgody na używanie plików cookie w dowolnym momencie (mówimy tutaj o rezygnacji).
- Narzędzie do zarządzania zgodami umożliwia zapytanie o wymaganą zgodę, udokumentowanie jej i przejrzyste zarządzanie nią. Prywatność użytkowników powinna być lepiej chroniona. W każdej witrynie mają swoje własne ręce, aby akceptować pliki cookie do pewnego stopnia lub całkowicie je odrzucać. Oprócz ochrony danych pliki cookie są pomocne operatorom witryn i użytkownikom, aby mogli tworzyć spersonalizowane treści.
Co to jest dostawca zarządzania zgodami?
To pytanie dotyczy Ciebie jako operatora witryny najpóźniej teraz, jeśli chcesz ustawić pliki cookie lub korzystać ze śledzenia. Z pewnością nie będzie to już możliwe bez wyraźnej zgody lub odrzucenia. Biorąc pod uwagę nowe ramy, powinieneś przyjrzeć się realnym rozwiązaniom zarządzania zgodami na pliki cookie . W trakcie wprowadzania nowej ustawy o ochronie danych wielu operatorów serwisów internetowych będzie poszukiwało rozwiązań szybkich, funkcjonalnych, a przede wszystkim bezpiecznych prawnie. W związku z tym trafiłeś we właściwe miejsce, aby skorzystać z Consentmanager w celu uzyskania zgody odwiedzających witrynę w określonej formie. Ze względu na zakres funkcji opisanych poniżej, narzędzie to pozwala na znacznie więcej niż tylko zarządzanie zgodą na pliki cookies. Nieważne, jak skomplikowane mogą Ci się wydawać wymagania TDDDG (poprzednio: TTDSG) i jak krótki może się wydawać czas wdrożenia: dzięki wypróbowanemu i przetestowanemu Consent Managerowi możesz polegać na wysoce funkcjonalnym rozwiązaniu.
Jak sklasyfikować nowe prawo o ochronie danych?
Jeśli znasz już Ogólne rozporządzenie o ochronie danych i dyrektywę ePrivacy , zauważysz wiele podobieństw w nowym prawie o ochronie danych. Ostatecznie pokazuje to tylko, że wiele regulacji już istniało lub zostało wdrożonych przez operatorów stron internetowych przezornie. Wraz z wejściem w życie TDDDG (poprzednio: TTDSG) w grudniu 2021 r. nie będzie już możliwości uniknięcia wyrażenia zgody na używanie plików cookie itp. Widziane w ten sposób, znane wcześniej regulacje z RODO i Dyrektywy ePrivacy pozostają w mocy. Są one „jedynie” wyraźnie określone w nowej ustawie o ochronie danych w odniesieniu do plików cookie i śledzenia. Dzięki połączeniu w nowej ustawie zasadniczej, poprzednie przepisy nie tracą mocy ze względu na podobieństwo treści.
Paragraf 25 TDDDG należy rozumieć jako wykonanie dyrektywy ePrivacy
Wspomnianą już dyrektywę ePrivacy można postrzegać jako podstawę TDDDG. Państwa członkowskie UE powinny zapewnić, że dane mogą być przechowywane tylko wtedy, gdy użytkownicy zostaną o tym poinformowani w jasny i wyczerpujący sposób . Musi być bezbłędnie jasne, na co użytkownicy wyrażają zgodę i w jakim celu są ustawiane pliki cookie. W tym kontekście należy odnotować tzw. -można umieszczać niezbędne pliki cookie.
- W tym kontekście sekcja 25 TDDDG reguluje wykorzystanie plików cookie i innych technologii śledzenia. Zasadniczo chodzi o neutralne technologicznie przechowywanie i wyszukiwanie informacji na wszystkich (mobilnych) urządzeniach. Artykuł 26 TDDDG określa przepisy dotyczące usług odpowiedniej administracji technicznej.
Zgoda na pliki cookie: czego wymaga TDDDG?
Artykuł 24 nowej ustawy o ochronie danych określa wymagania dotyczące przetwarzania danych osobowych. Zasadniczo Twoi użytkownicy muszą mieć możliwość wyrażenia zgody lub wyraźnej odmowy. Jeśli skupimy się na wykorzystaniu plików cookie, szczególnie interesujący jest rozdział 25 TDDDG (= ochrona prywatności na urządzeniach końcowych). Na tej podstawie przechowywanie informacji jest dozwolone tylko wtedy, gdy użytkownicy wyrazili zgodę, klikając wyczerpujące i jasne informacje.
- Związek między przepisami o ochronie danych jest szczególnie jasny z brzmienia w sekcji 24. Przyjęto tu tzw. warunek zgody z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Co ważne, zgoda musi być wyrażona przed jakąkolwiek formą przetwarzania danych osobowych. Termin „urządzenie końcowe” często pojawia się w nowej ustawie o ochronie danych.
- Oznacza to, że przepisy dotyczą wszystkich możliwych urządzeń, które mogą nawiązać połączenie z Internetem. W związku z tym wymagane zapytanie musi być możliwe do wykonania na wszystkich możliwych urządzeniach końcowych bez żadnych problemów i w przejrzystej formie.
Jak należy wdrożyć TDDDG?
Wiele było już mniej lub bardziej wiążących przed planowanym wprowadzeniem nowej ustawy o ochronie danych. Surfując po Internecie nie umknie Ci fakt, że od miesięcy prośba o zgodę w coraz większym stopniu staje się częścią nowego Standard ochrony danych w przestrzeni wirtualnej. Od grudnia 2021 roku obowiązywać będzie ustawa o ochronie danych telekomunikacyjnych i telekomunikacyjnych. Najpóźniej w związku z tą inicjatywą mającą na celu wdrożenie prawa europejskiego wszyscy operatorzy stron internetowych muszą podjąć działania lub sprawdzić, czy spełniają wymogi TDDDG. Będzie to wymagało dostawcy zarządzania zgodami (CMP).
Bez profesjonalnego zarządzania zgodami na pliki cookie istnieje ryzyko grzywny
Każdy, kto naruszy opisane tutaj podstawowe zasady, musi liczyć się z podwyższonymi karami w postaci grzywien. Można przypuszczać, że właściwe organy nadzorcze w Niemczech dotychczas wstrzymywały się ze względu na częściowo niejasną sytuację prawną. Ograniczenie to powinno jednak nastąpić wraz ze standaryzacją przez nową ustawę o ochronie danych. Należy również wziąć pod uwagę zwiększone ostrzeżenia ze strony konkurentów, którzy z pewnością przyjrzą się bliżej zarządzaniu zgodami na pliki cookie na stronie internetowej w najbliższej przyszłości. W związku z tym kwestionowane jest tylko profesjonalne rozwiązanie dla bezpieczeństwa prawnego: z Consentmanager dokonujesz pod tym względem doskonałego wyboru. Możliwe kary można znaleźć w artykule 24 TDDDG. Przy wartości do 300 000 euro mogą one zagrażać życiu wielu przedsiębiorców.
Pakiety
Basic
Strona internetowa
- 5000 odsłon / miesiąc w tym.
- Zgodny z wymogami RODO
- Gotowe projekty
- 1 indeksowanie/tydzień
- Wsparcie: bilety
dodatkowy Widoki do rezerwacjiCMP zgodny z IAB TCFStandard GPP IABTesty A/B i optymalizacjadodatkowy konta użytkowników
Beginner
Strona internetowa
- 100 000 odsłon / miesiąc w tym.
- dodatkowy Wyświetlenia:0.1 € / 1000
- Zgodny z wymogami RODO
- Konfigurowalne projekty wyglądu
- 3 indeksowania/dzień
- Wsparcie: bilety
Testy A/B i optymalizacjaCMP zgodny z IAB TCFStandard GPP IABdodatkowy konta użytkowników
Standard
3 strony internetowe lub aplikacje
- 1 milion wyświetleń / miesiąc w tym.
- dodatkowy Wyświetlenia:0.05 € / 1000
- Zgodny z wymogami RODO
- CMP zgodny z IAB TCF
- Standard GPP IAB
- Konfigurowalne projekty wyglądu
- Testy A/B i optymalizacja
- 10 indeksowań/dzień
- Wsparcie: bilet i e-mail
dodatkowy konta użytkowników
Agency
20 stron internetowych lub aplikacji
- 10 milionów wyświetleń / miesiąc w tym.
- dodatkowy Wyświetlenia:0.02 € / 1000
- Zgodny z wymogami RODO
- CMP zgodny z IAB TCF
- Standard GPP IAB
- Konfigurowalne projekty wyglądu
- Testy A/B i optymalizacja
- 100 indeksowań/dzień
- 10 dodatkowych konta użytkowników
- Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
Osobisty menedżer konta
Enterprise
- Dowolne wyświetlenia / miesiąc
- dodatkowy Wyświetlenia:0.02 € / 1000
- Zgodny z wymogami RODO
- CMP zgodny z IAB TCF
- Standard GPP IAB
- Konfigurowalne projekty wyglądu
- Testy A/B i optymalizacja
- Wszelkie indeksowania/dzień
- dowolny dodatek. konta użytkowników
- Wsparcie: bilet, e-mail i telefon
- Osobisty menedżer konta
Twoje korzyści
Zalety menedżera zgody dla operatorów ORAZ odwiedzających witrynę
Do tego momentu dowiedziałeś się, na czym polega rdzeń nowego prawa o ochronie danych i niezbędne zarządzanie zgodami. Przedstawione tu wymagania można przeczytać jako podsumowanie najważniejszych akapitów, tym bardziej, że zawarte tam sformułowania nie zawsze są łatwe do zrozumienia.
- Dzięki Consent Manager możesz skorzystać z optymalnego i wypróbowanego narzędzia, aby zapewnić zgodność z TDDDG. Zobaczysz tutaj, że to narzędzie do wyrażania zgody na pliki cookie oferuje wiele korzyści na wielu poziomach . Należy nie tylko postrzegać takie narzędzie jako wypełnienie obowiązku prawnego, ale także wykorzystać duży potencjał. Właśnie to chcemy ostatecznie rozświetlić w zwartej formie.
Dlaczego menedżer ds. zgody jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o przestrzeganie TDDDG?
Zapoznaj się z przeglądem tutaj i rozpocznij bezpłatny okres próbny. Mając ponad 30 języków, możesz zapewnić ochronę danych ponad granicami, jeśli Twoja firma jest aktywna na arenie międzynarodowej lub chcesz nią zostać w przyszłości. Możesz wybierać spośród wielu gotowych tekstów i projektów, co pozwala na szybkie wdrożenie profesjonalnego rozwiązania z myślą o nowym prawie ochrony danych. Możesz skorzystać z opcji integracji logo swojej firmy. Zapewnia to jednolite i godne zaufania ogólne wrażenie: zapytanie nie jest odbierane jako denerwujące.
Zgoda na pliki cookie: Ty określasz sposób umieszczania zapytania
Istnieje wiele opcji pozycjonowania banera plików cookie : Można go zintegrować ze stroną internetową na różne sposoby, aby zapewnić spójne wrażenia użytkownika. Dzięki automatycznemu robotowi indeksującemu pliki cookie i kontroli zgodności z RODO, jesteś zawsze po bezpiecznej stronie. Istotny wkład w to również mają aktualizacje automatyczne. Ze względu na kompatybilność ze wszystkimi popularnymi systemami sklepowymi, menedżerami tagów i produktami Google, zazwyczaj możliwa jest płynna integracja.
Dowiedz się, czego naprawdę chcą Twoi klienci
Skorzystaj z przełomowych raportów Menedżera Zgód, aby zwiększyć ogólny wskaźnik akceptacji odwiedzających i zminimalizować współczynnik odrzuceń. Dzięki testom A/B możesz szybko zdecydować, na podstawie danych, które ustawienia są optymalne dla Twojej witryny. A propos: Consentmanager jest responsywny, co zapewnia automatyczne dopasowanie do wszystkich urządzeń końcowych.
działać teraz
Teraz upewnij się, że Twoja witryna jest zgodna z ustawą o ochronie danych (TDDDG).
- Przetestuj Menedżera zgód i zaoferuj odwiedzającym namacalną wartość dodaną , która zbuduje zaufanie. W ostatnich miesiącach pojawiły się doniesienia o wyciekach danych i niedostatecznej ochronie prywatności. Za pomocą profesjonalnego zapytania od menedżera ds. zgody pokazujesz odwiedzającym, że traktujesz ten temat bardzo poważnie.
- Co więcej: od samego początku w przejrzysty sposób oddajesz wszystkie decyzje w ręce potencjalnych klientów. Będzie to miało pozytywny wpływ na wizerunek i powagę Twojej witryny . Nie tylko dbają o przestrzeganie przepisów o ochronie danych, ale aktywnie inwestują w satysfakcję odwiedzających.
- Rankingi i konwersje można zoptymalizować, zmniejszając współczynnik odrzuceń i zwiększając długość pobytu. Widać tutaj, że Consentmanager może się dla Ciebie opłacać nie tylko na ważnym poziomie ochrony danych. Nowa ustawa o danych ma strategiczne znaczenie od momentu podjęcia decyzji najpóźniej. Dzięki Consentmanager możesz wdrożyć całościowe rozwiązanie, z którego Ty jako operator strony internetowej skorzystasz na wielu płaszczyznach. Już teraz możesz zrobić pierwsze kroki.
Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newsletteraNajczęściej zadawane pytania
Nie jesteś pewien, czy potrzebujesz CMP?
Aby pomóc Ci w kwestiach takich jak RODO i CMP, zebraliśmy tutaj najczęściej pojawiające się pytania.
To rozporządzenie na szczeblu UE, znane również jako EPVO, jest uzupełnieniem ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Określa ochronę danych osobowych w aplikacjach elektronicznych lub internetowych . Nowa ustawa o ochronie danych przejmuje te regulacje, co oznacza, że może być postrzegana jako implementacja prawa europejskiego na poziomie krajowym.
W tekście ustawy często spotkasz się z kluczowym terminem „urządzenie końcowe”: jest on bardziej szczegółowo zdefiniowany w Rozdziale 2. Zasadniczo oznacza to dowolny rodzaj interfejsu, za pomocą którego można przetwarzać dane osobowe. Sposób nawiązywania połączenia jest prawie nieistotny. Dla praktyków i operatorów witryn oznacza to, że przestrzeganie ochrony danych musi być możliwe na wszystkich możliwych urządzeniach końcowych za przejrzystą zgodą. Nowe prawo wyraźnie odnosi się również do urządzeń mobilnych, takich jak smartfony.
Nowa ustawa weszła w życie wraz z ustawą o modernizacji telekomunikacji 1 grudnia 2021 roku . Dotychczasowe regulacje z ustawy o usługach cyfrowych (pierwotnie ustawy o telemediach) czy dyrektywy ePrivacy zostały płynnie zastąpione ustawą o ochronie danych osobowych, gdyż ich treść jest w wielu obszarach podobna.
Innymi słowy: w jaki sposób strona internetowa może spełniać wymogi prawa o ochronie danych? Najpóźniej w momencie wejścia w życie nowej ustawy o ochronie danych operatorzy witryn powinni polegać na potężnym narzędziu do zarządzania zgodami . Dzięki Consentmanager operatorzy stron internetowych wybierają optymalne rozwiązanie: Liczne opcje dostosowywania i zarządzania zapewniają, że integracja jest jak najbardziej indywidualna i ukierunkowana. Jeśli chcesz konsekwentnie realizować wymagania nowego prawa, z tym narzędziem grasz bezpiecznie.
Nawet jeśli ramy prawne były wcześniej bardzo rygorystyczne w odniesieniu do ochrony danych w przestrzeni wirtualnej, wprowadzenie TDDDG (wcześniej TTDSG) stwarza wiążącą pewność prawa. Oznacza to, że każdy operator witryny musi zajmować się zarządzaniem zgodami . Jest to konieczne nie tylko do spełnienia wymogów prawnych. Odwiedzający stronę internetową będą oczekiwać od renomowanej firmy, że zapytanie o ochronę danych jest profesjonalnie uregulowane. Ochrona danych osobowych jest bardzo krytycznym i wrażliwym aspektem wizerunku firm.
Ustawa o ochronie danych w telekomunikacyjnych usługach cyfrowych jest aktem nadrzędnym , który łączy w sobie przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne, ustawy o usługach cyfrowych DDG (wcześniej ustawa o telemediach, TMG) oraz dyrektywy ePrivacy . Docelowo chodzi o wdrożenie prawa europejskiego oraz stworzenie jednolitej i przejrzystej podstawy prawnej ochrony danych w Internecie. Zgodnie z RODO ochrona danych jest wyraźnie określona w odniesieniu do plików cookie i śledzenia.
Należy pamiętać, że nie możemy udzielać porad prawnych. Niektóre punkty tego FAQ mogą z czasem ulec zmianie lub być różnie interpretowane przez sądy. Dlatego zawsze powinieneś skonsultować się z prawnikiem!