Czy jesteś gotowy na nowy Google Consent Mode v2 ? Dowiedz się więcej »

Rozwiązanie zgody dla inspektorów ochrony danych

Kompleksowe rozwiązanie dla RODO, CCPA, LGPD, PIPEDA i nie tylko

Jako inspektor ochrony danych Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że strona internetowa Twojej firmy jest zgodna z najnowszymi przepisami. Consent Manager może Ci w tym łatwo pomóc: po prostu zainstaluj go na swojej stronie internetowej, a my automatycznie poprosimy odwiedzających o zgodę i zablokujemy kod i pliki cookie stron trzecich, jeśli zgoda nie zostanie udzielona.

Pomogliśmy już ponad 25 000 stron internetowych w zgodności z RODO, TTDSG i ePrivacy

Wśród naszych klientów znajdują się jedne z największych serwisów internetowych i najbardziej znane marki na świecie.

… i wiele więcej.

Najlepsze narzędzie dla najlepszych inspektorów ochrony danych

10 najważniejszych powodów, dla których Twoja witryna nie jest (jeszcze) zgodna z RODO

  • Przeanalizowaliśmy ponad 100 000 stron internetowych i zawsze znajdujemy te same błędy, jeśli chodzi o zgodność z RODO. Ponad 70% stron internetowych nie jest zgodnych z RODO . Ponadto większość witryn internetowych korzystających z „banera plików cookie” nie jest zgodna z RODO. Oto 10 najważniejszych powodów, dla których codziennie widzimy, dlaczego Twoja witryna nie jest zgodna z RODO:

  • #10 – Brak nazwy administratora danych

    Baner cookie jest ważny tylko wtedy, gdy odwiedzający może wiedzieć , kto jest administratorem danych (że tak powiem, „właścicielem” danych), zanim odwiedzający wyrazi na to zgodę. Jeśli baner dotyczący plików cookie nie wskazuje wyraźnie Twojej firmy jako administratora danych — oznacza to, że Twoja witryna nie jest zgodna z RODO!

  • #9 – Brak dostępu do wydawnictwa i polityki prywatności

    Chociaż poziom zgody powinien być wyświetlany na każdej stronie (dokumencie), ważne jest, abyś NIE wyświetlał go na stronie Warunków korzystania z usługi, informacji prawnej / informacji prawnej lub informacji o ochronie prywatności. Te strony muszą być dostępne bez interakcji z banerem zgody.

  • #8 – Niewłaściwy tekst powitalny

    Widzieliśmy je tak wiele razy: jednowierszowe teksty cookie z niewielką ilością informacji. To, o czym może marzyć Twój zespół marketingowy — to po prostu za mało, aby być zgodnym z RODO. Tekst powitalny powinien przynajmniej powiedzieć odwiedzającemu a) że odbywa się przetwarzanie danych, b) zaangażowane są osoby trzecie, c) w jakich celach odbywa się przetwarzanie i jakie dane są przetwarzane.

  • #7 – Nieprawidłowy nagłówek

    Ponieważ poziom zgody prosi odwiedzającego o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, ważne jest, aby nagłówek odzwierciedlał to dla odwiedzających. Nagłówek taki jak „Ustawiamy pliki cookie” jest często widywany, ale jest niezgodny. Lepszym nagłówkiem byłoby „Zgoda na przetwarzanie danych i pliki cookie”.

  • #6 – Brak opcji rezygnacji

    Bardzo często widywany również: Poziom zgody bez możliwości odrzucenia. Odwiedzający musi być w stanie powiedzieć „Nie, nie chcę plików cookie i nie chcę, aby moje dane osobowe były przetwarzane” – jeśli baner z plikami cookie tego nie oferuje – oznacza to, że Twoja witryna nie jest zgodna. (Dodatkowe: „Ale użytkownik może po prostu opuścić witrynę zamiast zaakceptować”. Tak, ale Twoja witryna nadal jest niezgodna, ponieważ opuszczenie nie jest prawidłowym wyborem w ramach RODO!)

  • #5 – Brakuje szczegółów dotyczących plików cookie

    Jest to bardzo proste i logiczne, ale często tak błędne: jeśli poproszę moich gości o zgodę, powinni wiedzieć, na co się zgadzają. Dlatego baner plików cookie musi być w stanie rozpoznać, dlaczego ustawiane są typy plików cookie, przez jakich dostawców i jak długo są przechowywane. Bez tej informacji: Niezgodne.

  • #4 – Nieprawidłowa konfiguracja przycisków

    Ten temat tylko się powiększył w ostatnich miesiącach dzięki dodaniu nowych wytycznych od organów ochrony danych, takich jak CNIL lub ICO: aby była zgodna z RODO, warstwa zgody musi mieć dwa przyciski o tym samym wyglądzie do akceptowania i odrzucania (może użyć trzeciego przycisku „Ustawienia” lub linku). Niedozwolone jest posiadanie tylko jednego przycisku „Akceptuj” i „Dostosuj”.

  • #3 – Brakuje danych dostawcy

    Widzimy to nawet w przypadku najdroższych narzędzi RODO: Projektując warstwę zgody, MUSISZ zidentyfikować wszystkich dostawców , którzy przetwarzają dane osobowe lub ustawiają pliki cookie w Twojej witrynie. Musi zawierać imię i nazwisko, adres, podstawę prawną, cel i więcej. Jeśli baner dotyczący plików cookie nie zawiera tych informacji, oznacza to, że nie spełniasz wymagań!

  • #2 – Brak warstwy zgody

    Mimo że RODO ma już ponad 3 lata, nadal istnieje wiele stron internetowych, które nadal nie mają warstwy zgody, aby informować odwiedzających i prosić o zgodę na śledzenie, marketing i inne rzeczy, które wymagają zgody. Nasze najnowsze badanie wykazało, że ponad 40% europejskich witryn internetowych nadal nie ma poziomu zgody lub nadal używa bardzo starego jednowierszowego pola „Ustawiamy pliki cookie”, które jest niezgodne.

  • #1 – Śledzenie bez/przed zgodą

    Jest to zdecydowanie i zdecydowanie główny powód, dla którego większość stron internetowych nie jest zgodna z RODO: ustawiają one pliki cookie lub przetwarzają dane osobowe bez zgody. Jest to oszałamiające, zwłaszcza że tak łatwo go wykryć za pomocą narzędzi takich jak nasz robot i tak łatwo zapobiec za pomocą narzędzi takich jak automatyczne blokowanie.

Rekomendowany przez prawników i inspektorów ochrony danych

Oczywiście consentmanager współpracuje również z…

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.