Tryb zgody Google i menedżer zgody

Tryb zgody Google i menedżer zgody

Co to jest tryb zgody Google?

Tryb zgody Google (znany również jako tryb zgody Google) to funkcja Google, która pomaga operatorom witryn uzyskać wyraźną zgodę użytkownika na korzystanie z plików cookie i innych technologii śledzenia Google (takich jak Google Analytics, Google Ads i Google Tag Manager) w celu monitorowania i rejestrować i „modelować” luki w inaczej utraconych konwersjach użytkowników, którzy nie wyrażają zgody na pliki cookie, bez naruszania ich prywatności.

funkcje trybu zgody Google

Co się dzieje, gdy użytkownik wyraża zgodę?

Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na Twojej stronie, tagi działają jak zwykle i zbierają dane do celów analitycznych i reklamowych za pośrednictwem Google Analytics, Google Ads lub Google Tag Manager.

A co się stanie, jeśli użytkownik odmówi zgody? Lub zignorowałeś baner dotyczący plików cookie?

Następnie tryb zgody Google automatycznie konfiguruje tagi Google w taki sposób, że gromadzenie danych jest ograniczone. Oznacza to, że Google Analytics, Google Ads i Google Tag Manager nie zbierają żadnych danych osobowych ani innych danych o zachowaniu użytkownika na stronie.

Tagi działają w trybie ograniczonego przetwarzania danych, w którym rejestrowany jest jedynie adres IP użytkownika, typ urządzenia i przeglądarki oraz odwiedzane strony w serwisie. Dane są bardziej ograniczone, ponieważ mają na celu ochronę prywatności użytkowników, ponieważ nie zawierają żadnych danych osobowych. Mimo to dane te są przydatne dla właścicieli witryn, aby zrozumieć ich współczynniki konwersji i interakcje w ich witrynie.

Ogólnie rzecz biorąc, tryb uzyskiwania zgody Google ma na celu pomóc operatorom witryn w przestrzeganiu przepisów dotyczących prywatności przy jednoczesnym korzystaniu ze spostrzeżeń i danych oferowanych przez produkty Google. Dzięki automatycznej konfiguracji tagów Google w oparciu o status zgody użytkownika, operatorzy witryn mogą uszanować życzenia użytkowników dotyczące prywatności, otrzymując jednocześnie cenne informacje o korzystaniu z witryny.

Czy potrzebuję trybu zgody Google? [Checkliste]

  • Czy korzystasz z Google Analytics w swojej witrynie?
  • Czy używasz plików cookie lub innych technologii śledzenia na swojej stronie internetowej?
  • Czy obowiązują przepisy dotyczące prywatności, takie jak ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) lub kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA)?
  • Czy masz politykę prywatności, która wyjaśnia, w jaki sposób gromadzisz, wykorzystujesz i udostępniasz dane użytkowników, w tym informacje o plikach cookie i technologiach śledzenia?
  • Czy masz rozwiązanie CMP (Compliance Management Platform), które umożliwia użytkownikom wyrażanie lub odmawianie zgody na korzystanie z plików cookie i technologii śledzenia?

Jeśli zaznaczyłeś któryś z tych elementów, prawdopodobnie musisz zainstalować tryb uzyskiwania zgody Google. Aby zobaczyć, jakie masz opcje, zapoznaj się z naszym przewodnikiem tutaj .

Jak to działa?

Tryb zgody Google umożliwia właścicielom witryn informowanie Google o stanie zgody użytkownika na pliki cookie lub identyfikatory aplikacji na dwa sposoby: za pośrednictwem nagłówka żądania HTTP lub warstwy danych Menedżera tagów Google (GTM). Metoda nagłówka żądania HTTP dodaje do nagłówka żądania parametr „gtag_consent”, który wskazuje stan zgody użytkownika na pliki cookie i technologie śledzenia. W metodzie GTM-data layer biblioteka „gtag.js” jest skonfigurowana do odczytywania stanu zgody użytkownika z warstwy danych, w której przechowywane są informacje o stanie zgody użytkownika na różne rodzaje plików cookies i technologii śledzenia. Google Analytics wykorzystuje stan zgody użytkownika, aby zdecydować, czy używać plików cookie i technologii śledzenia dla tego użytkownika.

Tryb zgody Google i menedżer zgody

Sprawdź nasz przewodnik dla początkujących tutaj

Skąd mam wiedzieć, czy tryb uzyskiwania zgody Google jest włączony?

Aby sprawdzić, czy w Twojej witrynie włączony jest tryb zgody Google, wykonaj poniższe czynności:

  1. Otwórz swoją witrynę w przeglądarce internetowej i przejdź do narzędzi programistycznych (zwykle naciskając klawisz F12).
  2. Przejdź do karty Konsola.
  3. Wpisz getTCData() w konsoli i naciśnij Enter.
  4. Jeśli tryb zgody Google jest włączony w Twojej witrynie, powinieneś zobaczyć obiekt JSON zawierający informacje o stanie zgody użytkownika, w tym tcString, cmpStatus, eventStatus, gdprApplies,purposeOneTreatment, wydawcyCC i addtlConsent.

Jeśli widzisz ten obiekt JSON, oznacza to, że w Twojej witrynie działa tryb uzyskiwania zgody Google. Jeśli go nie widzisz, być może nieprawidłowo zaimplementowałeś kod.

CMP

Twoje pytania dotyczące CMP & Co.

Jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz CMP, czy nie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy.